نیمه شب در چرنوبیل

(0)

2,700,000ریال

2,430,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
120

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نیمه شب در چرنوبیل

انتشارات مرسل منتشر کرد:
روزی که پرومتئوس، آفریننده ی نژاد بشر، آتش را از نزد خدایان المپ ربود و برای انسان به ارمغان آورد، مورد غضب زئوس قرار گرفت. زئوس ، پرومتئوس را در کوه های قفقاز به زنجیر کشید، عقابی را گماشت تا هر روز جگرش را از سینه بیرون کند و در صدد تنبیه و آزار انسان ها بر آمد. زئوس به یزدان المپ دستور داد تا زن را بیافریند، خدایان به این موجود جدید نعمت های فراوانی بخشیدند: «آفرودیته» به او زیبایی بخشید، «آپولو» موسیقی و «هرمس» اعتقادات دینی؛ از این رو در پایان «هرمس» نام «پاندورا» به معنی تمام نعمت ها را روی او گذاشت.
زئوس، پاندورا را به عنوان هدیه به ابی متئوس، برادر پرمتئوس داد که فردی حواس پرت، بی دست و پا و احمق بود. پاندورا با خود جعبه ی اسرار آمیزی آورده بود که اجازه نداشت بازش کند. پرومتئوس، تمام رنج ها و مصایب را در این صندوقچه قفل کرده بود تا انسان در زندگی رنج نبیند. ولی پاندورا قفل صندوقچه را گشود و تمام مصایب دوباره جهان را فرا گرفت. بدی ها در جهان پراکنده و با خوبی ها آمیختند، به طوری که تمیز آنها از یکدیگر ممکن نبود. رنج و بیماری، پیری و مرگ، دروغ، دزدی و جنایت در شهرها و خانه ها و در میان مردان گسترش یافت.
پاندورا که از بیرون جهیدن بدی ها ترسیده بود، فورا در جعبه را بست، اما جعبه خالی شده بود و به این ترتیب بیماری و اندوه و لشکری از بلایای مخوف که تا امروز گریبانگیر انسان است از جعبه بیرون آمد و فقط «امید» در ته جعبه ماند تا نوع بشر را در برابر زیان باری آن همه درد و تباهی تسکین بدهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم کتاب سکوت‌ بره‌هارا نیز بخوانید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی