کودک خانواده انسان

(89)
نویسنده:

1,800,000ریال

1,620,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
7010

علاقه مندان به این کتاب
96

می‌خواهند کتاب را بخوانند
15

کسانی که پیشنهاد می کنند
32

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کودک خانواده انسان

نشر نی منتشر کرد: کتابی که در دست دارید حاصل تجربیات دو مادر است که به مدت پنج سال در یک گروه تربیت کودک شرکت کردند تا بتوانند فرزندان‌شان را با روش‌های بهتری پرورش دهند. از آن‌جا که نویسندگان کتاب روان‌شناس حرفه‌ای نیستند، در این کتاب از اصطلاحات دشوار و فنی خبری نیست و نویسندگان با ساده‌ترین زبان، تجربیات خود را در مقام مادر در دسترس خواننده قرار داده‌اند. آن‌ها حاصل یک دوره? پنج‌ساله? کار گروهی زیر نظر دکتر جینات را در این کتاب گرد آورده‌اند و با طرح شکست‌ها و موفقیت‌های‌شان نشان می‌دهند که تربیت کودک، کاری ساده و پیش‌پاافتاده نیست. خانم ادل فیبر دارای درجه? لیسانس در رشته? تئاتر و فوق‌لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه نیویورک است. او مادر سه فرزند است و در مدارس نیویورک تدریس می‌کند. خانم ایلین مزلیش دارای درجه? لیسانس در رشته? تئاتر است و در مؤسسات پرورش کودکانی که مشکل تربیتی دارند، مشغول به کار است. او نیز مادر سه فرزند است. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کودک، خانواده، انسان اثر آدل فیبر و ایلین مزلیش


آدل فیبر و ایلین مزلیش کتاب کودک، خانواده، انسان را در سال 1974 منتشر کردند. این کتاب روش تربیت کودک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات، روان‌شناس مشهور کودک است. آن‌ها در این کتاب نشان می‌دهند که چگونه نظریه‌های دکتر هایم جینات، الهام‌بخش تغییرات مؤثری بودند که در روابط خود با فرزندان‌شان ایجاد کردند.

آدل فیبر و ایلین مازلیش هر دو عضو گروهی از پدران و مادرانی بودند که در جلساتی تحت نظارت روان‌شناس، نویسنده و سخنور شهیر، دکتر هایم جینات، شرکت می‌کردند. دکتر جینات یک معلم فوق‌العاده بود که می‌توانست مشکل‌ترین مفاهیم را بسیار واضح توضیح دهد. او مطالب را آن‌قدر تکرار می‌کرد که برای همه قابل درک باشد و این دو نویسنده دائماً از ایده‌های او بهره گرفتند و آن را در خانواده و در رفتار با فرزندان‌شان به اجرا گذاشتند و در نهایت تصمیم گرفتند آموخته‌هایشان را به همراه تجربیات خود و سایر والدین، با مخاطبین دیگر در میان بگذارند و بنابراین کتاب کودک، خانواده و انسان را نوشتند. 

در کتاب کودک، خانواده، انسان چه می‌خوانیم؟

روانشناس نامی کودک دکتر هایم جینات، عمرش را صرف مطالعه و تحقیق در مورد کودکان کرده است و سپس با تشکیل جلسه‌های متعدد، تجربیاتش را در زمینۀ تربیت و پرورش کودکان در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. ادل فیبر و ایلین مازلیش نیز در این جلسه‌ها شرکت کردند و سپس با طرح شکست‌ها و موفقیت‌های‌شان در جریان پنج سال کار مداوم و عملی با فرزندان‌شان در کتاب کودک، خانواده، انسان نشان می‌دهند که تربیت کودک، یک کار ساده و پیش‌‌پاافتاده نیست و به دانش، تجربه و مهارت مخصوص نیاز دارد.

اما آدل فیبر و ایلین مزلیش روان‌شناس‌های حرفه‌ای نیستند و برای همین در کتاب از اصطلاحات مشکل و فنی استفاده نکرده‌اند و تجربیات‌شان را در مقام مادر با زبانی ساده و امروزی در کتاب کودک، خانواده، انسان با والدین در میان گذاشته‌اند. 

فهرست مطالب کتاب کودک، خانواده، انسان

پیشگفتار چاپ دوم
پیشگفتار چاپ اول
مقدمه
۱. «... و در آغاز کلام بود»
۲. احساسات کودکان برای آنها واقعی است
۳. احساسات و جلوه‌های مختلف آن
۴. وقتی کودک به خود اعتماد می‌کند
۵. رها شدن بحثی دربارۀ استقلال
۶. «آفرین!» کافی نیست: روش جدید تمجیدکردن
۷. نقش‌هایی که به کودکان تحمیل می‌کنیم
۸. شخصیت را تغییر ندهید: حالت را عوض کنید
۹. هر چه احساس می‌کنیم، واقعی است
۱۰. حمایت از من، از آنها – از همگی ما
11. احساس گناه و عذاب
۱۲. خشم
۱۳. چهرۀ نوین یک والد

بریده‌هایی از کتاب کودک، خانواده، انسان

«نل به اعتراض گفت: «ولی دکتر جینات، شما گفتید که تصویر شخص از خودش باید نه فقط مثبت، بلکه واقع‌بینانه‌ نیز باشد. از نظر من، انتظار زیاد از کنت غیرمعقول خواهد بود. واقعیت این است که او کارش در مدرسه زیاد خوب نیست. واقعیت این است که نمی‌شود به او اتکا کرد. واقعیت این است که او بی‌توجه است.» دکتر جینات پاسخ داد: «مسئله این است که چگونه می‌شود کودکی را از غیرمسئول به مسئول، از یک شاگرد متوسط به یک شاگرد خوب، از کسی که چیزی نمی‌شود به کسی که آخرش کسی می‌شود، تغییر داد. پاسخ در عین سادگی، بغرنج است: ما با کودک طوری رفتار می‌کنیم که انگار آن چیزی که ما می‌خواهیم بشود، هم‌اکنون هست.» نل مبهوت به نظر می‌رسید.»

«من نمی‌تونستم چنین کاری بکنم. من خودم را موظف می‌دونستم که لوری را در برابر ناخشنودی معلمش حمایت کنم. حالا لی رو ببین. او به‌هیچ‌وجه حاضر نشد با بچه‌هایش به‌خاطر اینکه در برف بدون دستکش بازی کردند، دعوا کنه. او به ما گفت که مطمئنه هر وقت بچه‌ها احساس سرما کنن خودشان به خانه می‌آن و دستکش‌هاشونو می‌پوشن، و در همچین وضعی، او از اینکه براشون یک کاکائوی گرم درست کنه، یا دستاشونو ماساژ بده که گرم بشن، خوشحال می‌شه. حالا، اگه من به جای او بودم، حتما از سرمازدگی دست‌های‌شان نگران می‌شدم. همین‌طور کاترین، او قابلمۀ ناهار پسرش را که روی میز آشپزخانه جا مانده بود دید، اما احساس نکرد که باید فوراً به مدرسه بره و اونو ببره. حتماً او این‌طور فکر کرد که اگه پسرش یه‌کم پول از معلمش قرض کند تا یه ساندویچ بخره، یا نیمی از ساندویچ دوستش را بگیره، یا حتی گشنه بمونه، باز هم برنده شده، چون یادگرفته که بدون مادرش چطور باید زندگی کنه.»

«همان تق‌تق همیشگی. در سناریوهای مختلف. اندی: «باید مرا ببری برایم جلد کتاب بخری. معلممون گفته اگر کتاب‌مان جلد نداشته باشد صفر می‌گیریم. من نمی‌خواهم صفر بگیرم. گفتی دیروز مرا می‌بری. ولی نبردی. آن‌قدر بدقیافه شده بود که خیلی سعی کردم ادایش را درنیاورم. دست‌هایم را بالا بردم. من: «اندی، خواهش می‌‌کنم با اون صدای مردونه‌ات حرف بزن!» محل نگذاشت و شروع کرد به سخنرانی که برای جیل و دیوید جلد خریده بودم و برای او نخریده بودم؛ وحشتناک بود. من (با جدیت ولی آهسته): «اندی، تو یک مادر سنگدل داری.» اندی مبهوت نگاه می‌کند.»

خواندن کتاب کودک، خانواده، انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

با مطالعۀ کتاب کودک، خانواده، انسان با دنیای جدیدی در زمینۀ چگونگی پرورش کودک آشنا می‌شوید. با این کتاب زبان جدیدی برای ایجاد رابطه با فرزندان‌تان خواهید آموخت.

دربارۀ نویسندگان کتاب کودک، خانواده، انسان

کودک خانواده انسان

ادل فیبر در سال 1928 در نیویورک به دنیا آمد. او دو مدرک کارشناسی در رشتۀ تئاتر و هنرهای نمایشی دارد و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ علوم تربیتی از دانشگاه نیویورک دریافت کرد. او سه فرزند دارد و در مدارس نیویورک تدریس می‌کند. 

ایلین مزلیش مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ تئاتر دریافت کرد و در مؤسسات پرورش کودکانی که دارای مشکل تربیتی هستند مشغول به کار است. او نیز سه فرزند دارد.  

ادل فیبر و ایلین مزلیش به همراه هم چندین اثر در مورد روابط والدین و فرزند نوشته‌اند. بیش از پنج میلیون نسخه از آثار این دو نویسنده در سراسر جهان به فروش رفته و آثارشان به بیش از سی زبان ترجمه شده است. برنامه‌ها و ویدیوهای کارگاه‌های آموزشی‌شان را هزاران والدین و معلم در سراسر جهان تماشا کرده‌اند.

آدل فیبر و ایلین مازلیش علاوه بر سخنرانی‌هایی در سراسر ایالات متحده و کانادا در چندین برنامۀ گفت‌وگو با اپرا وینفری و صبح به‌خیر‌آمریکا شرکت کرده‌اند. از دیگر آثار این دو نویسنده می‌توان به «چشم و هم چشمی در کودکان»، «چگونه صحبت کنیم تا نوجوانان گوش کنند»، «چگونه صحبت کنیم تا کودکان گوش کنند»، «به نوجوانان گفتن، از نوجوانان شنیدن»، «به بچه‌ها گفتن از بچه‌ها شنیدن» و « چگونه با فرزند خود گفتگو کنیم» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب کودک، خانواده، انسان از سایت آمازون امتیاز 4.8 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.4 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب کودک، خانواده، انسان

نشر نی کتاب کودک، خانواده، انسان اثر آدل فیبر و ایلین مزلیش را با ترجمۀ گیتی ناصحی منتشر کرده است. 

آدل فیبر و ایلین مازلیش با خرد، شوخ‌طبعی و توصیه‌های عملی‌ کتاب‌های خود، سهم عمده‌ای در ثبات خانواده‌های امروزی داشته‌اند. آن‌ها در کتاب کودک، خانواده، انسان به مخاطبین نشان می‌دهند که چطور آموزهای دکتر هایم جینات، برای فرزندان‌شان مفید واقع شده و حالا شما نیز می‌توانید از این آموزه‌ها بهره ببرید.

سادگی زبان کتاب کودک، خانواده، انسان و محتوای غنی آن هر والدی را جذب می‌کند. تجربیات ادل فیبر و ایلین مازلیش برای هیچ والدی بیگانگی ندارد و مثال‌های کتاب عموماً برای مادرهای اکثر نقاط دنیا آشناست. 

اگر از کتاب کودک، خانواده، انسان خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

نقش بازی در رشد کودک اثر دیوید الکایند، استاد رشتۀ رشد کودک است. او در این کتاب به مهارت‌هایی پرداخته است که کودکان می‌توانند از طریق بازی بیاموزند. 

آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان اثر دارلین سوییت بند و ران استولبرگ، که با زبانی ساده و خواندنی به شما می‌آموزند که کودکان و نوجوانان چطور فکر می‌کنند و راهکارهایی جهت بهبود شیوه‌های تربیتی در این کتاب ارائه کرده‌اند.

به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن اثر دیگری از ادل فیبر و ایلین مازلیش که در این کتاب خودیاری به والدین یاد می‌دهند که چطور با کودکان صحبت کنند، با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، چطور درک‌شان کنند و به سخنان آن‌ها گوش فرا دهند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سهیلا مرادی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب برای همهء افرادی که به نوعی با کودک در ارتباط هستند کتاب بسیار خوبیه. متن کتاب روان و ساده‌ست و موضوعات بسیار خوب و کاربردی رو برای رفتار با کودک عنوان کرده و جالب اینکه نویسندگان اگر در روند تجربیات‌شون اشتباهاتی کردند و شکست خوردند اون‌ها هم ذکر شده.

  • تصویر کاربر

    • سمانه صادقی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خیلی خوبی بود . به شما یک انگیزه و تصویری برای اینکه یک انسان رو پرورش بدین میده . و نگاهتون رو به بچه داری تغییر میده . به کسانی توصیه میکن که تصمیم دارند بچه دار بشن . و یا در شرف به دنیا اومدن بچه هستند .

  • تصویر کاربر

    • بهاره عباسی
    • پاسخ به نظر

    توصیه میکنم همه والدین بخونن. از زبان دو مادر و بسیار ساده و کاربردی است

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی