یک درخت یک صخره یک ابر

(177)

4,700,000ریال

3,995,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
13612

علاقه مندان به این کتاب
161

می‌خواهند کتاب را بخوانند
8

کسانی که پیشنهاد می کنند
14

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یک درخت یک صخره یک ابر

نشر مرکز منتشر کرد:
داستان‌های گردآمده در این مجموعه، کم و بیش دو قرن تاریخچه‌ی داستان کوتاه را با آغاز از شنل گوگول در برمی گیرند. گرچه گزینش در میان شاهکارهای فراوانی که در این دو سده آفریده شده‌اند دشوار است و به ناچار برخی از آثار برجسته بیرون می‌مانند، باز هم دو ملاک اصلی گزینش داستانها رعایت شده است: هریک از داستانها دستاوردی برجسته به عنوان یک اثر هنری است؛ و گذشته از این، هر داستان حادثه‌ای مهم در تکامل تاریخی داستان کوتاه شمرده می‌شود. به این ترتیب نمونه‌هایی گرد آمده‌اند که به راستی نماینده‌ی نوع ادبی داستان کوتاه هستند و در کنار مقدمه و افزوده‌هایی که برای داستانها نوشته شده، برای داستان نویسان و خوانندگان و دوست داران داستان مفید و کارساز می‌توانند بود.
پیش گفتار بلند کتاب بیشتر اطلاعات فنی لازم را به دست می‌دهد و اثر هر نویسنده با پیش گفتاری کوتاه همراه است که همراه معرفی او، به تحلیل و ارزیابی اثر می‌پردازد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب یک درخت، یک صخره یک ابر

کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر مجموعه‌ای از برجسته‌ترین داستان‌های کوتاه دو قرن اخیر است. داستان‌هایی کوتاه از نویسندگانی همچون ادگار‌ آلن پو، کافکا، جیمز جویس، بورخس، ویرجینیا وولف، هرمان ملویل، کورتاسار و بسیاری نویسندگان دیگر در این کتاب گنجانده شده است.

چرا باید کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر را بخوانیم؟

اگر وقت مطالعۀ داستان‌های بلند را ندارید و یا به خواندن داستان‌های کوتاه علاقه دارید، کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر کامل‌ترین مجموعه برای مطالعۀ داستان‌های کوتاه است.

تحلیلی بر کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر‌:

کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر مجموعه‌ای از برجسته‌ترین داستان‌های کوتاه دو قرن اخیر است. داستان‌های این کتاب به سه بخش دوران اول،‌ عصر طلایی و دوران معاصر تقسیم شده‌اند. اثر هر نویسنده در این کتاب با پیشگفتار کوتاهی همراه است که هم خواننده بتواند بیشتر با نویسنده آشنا شود و هم نقدی دربارۀ داستان بخواند. داستان‌های کوتاه نویسندگان مختلف در این کتاب به ترتیب زمانی از داستان‌های گوگول و آلن‌پو شروع شده و به براتیگان و کرول اوتس می‌رسند. خواندن داستان‌ها به ترتیب زمانی باعث می‌شود خواننده سیر تحول داستان کوتاه را درک کرده و متوجۀ چگونگی تغییر تکنیک‌ها و روند پیچیده‌تر شدن داستان‌ها شود.

داستان کوتاه چیست؟

داستان کوتاه در واقع یک اثر داستانی است که می‌توان آن را طی یک نشست خواند و خواندن کل داستان معمولاً وقت زیادی از خواننده نمی‌گیرد. در مقایسه با رمان‌ها یا داستان‌های بلند اغلب داستان‌های کوتاه نادیده گرفته می‌شوند اما این آثار داستانی بسیار منحصربه‌فرد هستند. داستان‌های کوتاه همۀ شخصیت‌های جذاب، خط داستانی و اطلاعات کافی را در غالبی بسیار کوتاه‌تر به خواننده منتقل می‌کنند. داستان کوتاه معمولاً در چارچوب زمانی و مکانی کوچک و پیوسته‌ای پیش می‌رود و تعداد شخصیت‌‌ها اندک است.

چرا داستان کوتاه بخوانیم؟

نقل داستان را انسان‌ها از زمانی که گرد آتش کنار هم نشستند شروع کردند. انگیزۀ گنجانیدن تجربۀ انسان در قالب داستانی شاید به اندازۀ خود شعور انسان قدمت داشته باشد. نیاکان ما هنگامی که از ترس تاریکی و صداهای وهم‌آور به دامان گرم آتش پناه می‌بردند، به ترس‌ها و باورهای خود قالب داستانی بخشیدند و با گذشت قرن‌ها داستان‌گویی و داستان‌نویسی شکلی تازه به خود گرفت.

نشر مرکز در کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر 52 داستان کوتاه از نویسندگان برجسته و متنوع سراسر جهان را گرد هم آورده که به راستی نمایندۀ نوع ادبی داستان کوتاه هستند. این داستان‌های کوتاه با پشتوانۀ مقدمه‌ها و نقدهایشان، بار اطلاعاتی خواننده را افزایش می‌دهند. داستان‌های کوتاه این مجموعه از ژانرهای مختلف و اشکال مختلف داستانی انتخاب شده است و در گزینش داستان‌ها این نکات حائز اهمیت بوده‌اند:

آیا داستان به خودی خود داستان خوبی هست؟
آیا داستان به عنوان یک اثر هنری دستاوری داشته است یا خیر؟
آیا انشا، تکنیک یا مضمون داستان کوتاه نمودار حادثۀ مهمی در تکامل تاریخی داستان کوتاه بوده است یا خیر؟

بخشی از فهرست مطالب کتاب یک درخت، یک صخره،‌ یک ابر 

سرآغاز
پیشگفتار
دوران اول
• نیکولای گوگول / شنل
• ادگار آلن‌ پو/ گربۀ سیاه
• ناتانیل هائورن / ویکفیلد
• ایوان تورگن‌یف / ارمولای و زن آسیابان
• هرمن ملویل / بار تلبی محرر
• گوستاو فلوبر / ساده‌دل
• جووانّی وِرگا / ماده گرگ
• تامس هاردی / سه غریبه
• هنری جیمز / جانور در جنگل
• آنتون چخوف / نینوچکا، غصه، وی‌یروچکا
• رُیارد کیپلینگ / خانۀ آرزو
• استیون کرین / قایق بی‌حفاظ

اگر از کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

کتاب یک درخت، یک صخره، یک ابر بهترین منبع برای خواندن داستان کوتاه است. داستان‌هایی در این مجموعه گنجانده شده‌اند که شاید نتوانید ترجمۀ این داستان‌ها را در هیچ کتاب دیگری پیدا کنید و با نویسندگانی آشنا خواهید شد که شاید تابه‌حال نام آن‌ها را نیز نشنیده باشید.

بهترین داستان های کوتاه جویس با ترجمۀ احمد گلشیری. جویس یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان ایرلندی بود که رمان اولیس وی را بزرگ‌ترین رمان سدۀ بیستم می‌دانند. اولین اثرش دوبلینی‌ها، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه دربارۀ دوبلین و مردمش بود. او به همراه ویرجینیا وولف از اولین کسانی بودند که شیوۀ جریان سیال ذهن می‌نوشتند و این نویسنده دست کم با 13 زبان آشنا بود. 

بهترین داستان های کوتاه چخوف با ترجمۀ احمد گلشیری. آنتون چخوف پزشک، داستان‌نویس، طنزپرداز و نمایشنامه‌نویس برجستۀ روس بود. او در زندگی کوتاه‌اش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد و او را مهم‌ترین داستان‌کوتاه‌نویس می‌دانند.

بهترین داستان های کوتاه گارسیا مارکز  با ترجمۀ احمد گلشیری. گابریل گارسیا مارکز رمان‌نویس، نویسنده، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود که بیشتر برای رمان بلندش «صد سال تنهایی» به شهرت رسید. او در سال 1982 برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات شد و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان در سبک رئالیسم جادویی را نوشت.

بهترین داستان های کوتاه همینگوی با ترجمۀ احمد گلشیری. ارنست همینگوی از نویسندگان برجستۀ ایالت متحده بود که برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات شد. او را پایه‌گذار وقایع‌نگاری ادبی می‌دانند و قدرت بیان و زبردستی او در توصیف شخصیت‌های داستان آن‌قدر قوی بود که به او پدر ادبیات مدرن لقب دادند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پویا مرادی
    • پاسخ به نظر

    کتاب بسیار خوبیه

بریده ای از کتاب (2)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    حقیقت گوش همه را تیز می کند. مسئله این است که چطور از زیر خرت و‌ پرت در بیاید.

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 1

    آدم فکر میکند می تواند یک جور سپر برای خودش درست کند، ولی خاطره همیشه از جلو سراغ آدم نمیاد، از پهلو می زند.

عیدی