کمیته 300 (کانون توطئه‌های جهانی)(فیروزه)

(18)
نویسنده:
مترجم:

2,200,000ریال

1,980,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
7123

علاقه مندان به این کتاب
30

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کمیته 300

انتشارات مروارید منتشر کرد:
دکتر جان کولمن، مولف کتاب که خود یکی از اعضا پیشین سازمان جاسوسی بریتانیا بوده، در مورد گروه توطئه گرانی که هیچ یک از مرزهای ملی را نمی‌شناسد و خود را فراتر از قوانین همه کشورها قرار داده و تمامی ابعاد زندگی سیاسی، دینی، بازرگانی، صنعتی، معدنی، بانکداری مردم جهان و حتی قاچاق مواد مخدر را زیر سلطه خود دارند، پرده‌ها را به کناری می‌زند. این کتاب دانش شما را درباره این گروه کوچک خبه که خود را در برابر هیچ مرجعی به جز اعضای گروه خود پاسخگو نمی‌داند افزایش می‌دهد. راستی چرا درباره این گروه که سرنخ تمامی رخدادهای جهان را در دست دارند، تنها معدودی آگاهی دارند. گروه توطئه گران جهانی که زیر نام کمیته 300 فعالیت دارند افزون بر برخورداری قدرت کامل، در روند تمامی رویدادهای جهانی تاثیر قطعی دارند. این کتاب اسامی همه اعضا، شرکت‌ها، موسسات، سازمان‌های دولتی و جنبش‌های گوناگونی را که «آن‌ها» در راستای سلطه جهانی خویش به وجود آورده‌اند، برملا می‌سازد. قدرت فائقه این اختاپوس مهیب جهانی را، با همه سلطه‌جویی آن بر زوایای زندگی روزمره همه مردم گیتی، در این کتاب جست‌وجو کنید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کمیته 300 (کانون توطئه‌های جهانی) اثر جان کولمن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کمیته 300 از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب کمیته 300 از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را به دست آورده است.

معرفی کتاب کمیته 300:

دکتر جان کولمن، سابقاً جاسوس حرفه‌ای سرویس‌های مخفی بریتانیا بود. کتاب کمیتۀ 300 او در سال 1992 منتشر شد. این کتاب در مورد یک حکومت پنهانی قدرتمند به نام کمیتۀ 300 است، کمیته‌ای متشکل از سیصد نفر که از نظر نویسنده با پول تمام دنیا را کنترل می‌کنند.

چرا باید کتاب کمیته 300 را بخوانیم؟

برای مردم کشورهای عقب‌نگه‌ داشته شده یا در حال توسعه، به ویژه منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، آگاهی داشتن از نمونه‌هایی که در کتاب کمیتۀ 300 آمده حتی با فرض تنها چند درصدی صحت مطالب، بسیار مفید و هشدار دهنده است.

جملات درخشانی از کتاب کمیته 300:

«آنچه امروز در کلمبیا و واشینگتن در جریان است، تجدیدنظر کامل در چگونگی ادارۀ تجارت کوکایین است. به نظر می‌رسد گامهای بیشتری در جهت دوری جستن از خشونت و فاصله گرفتن از چکاندن ماشه‌ها پیش‌بینی شده باشد. به جنتلمن‌های کارتل کالی اجازه داده خواهد شد در سوئیت‌های لوکس هتلهای خود، تجارت مواد مخدر را به گونه‌ای لوکس اداره کنند. کوتاه سخن آن که، کمیتۀ 300، به طور مستقیم وارد تجارت کوکایین شده و لذا آن را همانند تجارت هرویین، به سوی داد و ستد آرامی سوق خواهد داد. حکومت تازه کلمبیا هم ناگزیر از تغییر فنون و شیوه‌های عمل است. چرا که گامها باید بر اساس قواعد بازی کمیتۀ 300 برداشته شوند.»

«موسسۀ هوور: پایۀ نخستین آن به منظور مبارزه با کمونیسم نهاده شد. اما این مؤسسه به تدریج، ولی با اطمینان به سوی سوسیالیسم گرایش پیدا کرد. مؤسسۀ مذکور دارای دو میلیون دلار بودجه سالانه است که از جانب شرکتهای زیر پوشش کمیتۀ 300 پرداخت می‌گردد. در حال حاضر «دگرگونیهای صلح‌آمیز»، تأکید بر مهار تسلیحات و مشکلات درونی ایالات متحده، محور اصلی فعالیتهای آن را تشکیل می‌دهند. هنگامی که به نقطه نظرات محافظه‌کارانه نیاز باشد، رسانه‌های گروهی، اکثراً از محافظه‌کاران به تعبیر یک «سازمان محافظه‌کار» یاد می‌کنند. اما مؤسسۀ هوور از این نظر گاه فاصله بسیار دارد.»

«هر سال، تعداد بیشتری از مردم متقاعد می‌شوند که خیانت به کشورمان، از درون صورت می‌گیرد. البته این مطلوب است. زیرا بیانی همسو با حقیقت است. تعبیری از واژۀ «زنده بمان» این است که توان شکست دادن تمام دشمنان بشریت را داشته باشیم. در زمانی که غولهای کرملین در صدد نابودسازی ما بودند، در واشینگتن دی.سی. اسب تروی در موضع خویش قرار گرفته بود. بزرگترین خطری که مردم دنیای آزاد را تهدید می‌کند، ریشه در واشینگتن دی.سی دارد و نه در مسکو. ما نخست باید بر دشمن خانگی پیروز شویم و پس از آن با نیروی کافی، برای از میان برداشتن کمونیسم و سایر «ایسمهای دیگر» از روی زمین، یورش بریم.»

تحلیلی بر کتاب کمیته 300‌:

آیا می‌توانید گروهی قدرتمند را تصور کنید که هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسند و خود را بالاتر از قوانین همۀ کشورهای دنیا بدانند؟ گروهی که کنترل همۀ جنبه‌های سیاست، مذهب، تجارت و صنعت، بانکداری، بیمه، معدن، تجارت مواد مخدر، صنعت نفت و غیره را به دست گرفته کرده‌اند و به هیچ‌کس جز اعضایشان پاسخگو نیستند؟ به نظر اکثریت مردم، اصلاً امکان ندارد که چنین گروهی در جهان وجود داشته باشد. تصور یک گروه مخفی، نخبه و قدرتمند که کنترل تمام جنبه‌های زندگی ما را به دست گرفته باشند از درک بسیاری مردم فراتر است و در مخیله‌شان نمی‌گنجد. آمریکایی‌ها نیز تمایل دارند که بگویند چنین گروهی وجود خارجی ندارد و قانون اساسی به چنین گروهی اجازۀ تشکیل نمی‌دهد. اما جان کولمن با نظر اکثر مردم و البته آمریکایی‌ها مخالف است و در کتاب کمیتۀ 300 این گروه را به مخاطب معرفی می‌کند.

دربارۀ کمیتۀ 300:

کمیتۀ 300 که با نام المپیکی‌ها نیز شناخته می‌شود ابتدا یک تئوری توطئه بود. این تئوری ادعا می‌کند که یک گروه قدرتمند از اشراف بریتانیا با کمک و حمایت پادشاه بریتانیا از سال 1727 کمیته‌ای تشکیل داده‌اند و از آن زمان بر جهان حکومت می‌کنند. طرفداران این نظریه معتقدند که این کمیته یک شورای بین‌المللی است که سیاست، تجارت، بانکداری، رسانه‌ها و ارتش را برای تلاش‌های متمرکز سازماندهی می‌کند.

این تئوری را اولین بار والتر راتناو، سیاستمدار آلمانی در بیانیه‌ای در سال 1909 عنوان کرد. والتر راتناو گفت: «سیصد مرد که همگی یکدیگر را می‌شناسند، سرنوشت اقتصادی قاره‌ها را هدایت می‌کنند و جانشینان خود را از اجتماع خود انتخاب می‌کنند.» دکتر کولمن نیز با والتر راتناو موافق است. طبق نظر دکتر کولمن، این حکومت پنهان جهانی از ده‌ها سال پیش با راهبری مستقیم دربار انگلیس و شخص پادشاه بنیان یافته است. این حکومت پنهانی آهسته ولی پیوسته، در صحنۀ بسیاری از رخ‌دادهای ملی و بین‌المللی حضور فعال داشته است.

در کتاب کمیتۀ 300 چه می‌خوانیم؟

شاید گاهی گیج و متحیر شده باشید که چطور برخی از وقایع دنیا رخ می‌دهند، وقایعی که ما به عنوان مردم دوست نداریم اتفاق بیفتند، اما در جلوگیری از آن‌ها ناتوان به نظر می‌رسیم. یا شاید این سؤال برایتان پیش آمده که چرا رهبران ایالات متحده ظاهراً همیشه تصمیمات اشتباهی می‌گیرند، چرا ایالات متحده در رکود است و ظاهراً به هیچ عنوان نمی‌تواند از آن خارج شود، چرا مردم ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی که سابقاً اهمیت داشت را کنار گذاشته‌اند؟ اگر بگوییم تمام این وقایع و بسیاری دیگر تحت کنترل یک حکومت پنهانی است حتماً این سؤال برایتان پیش می‌آید که چگونه یک حکومت پنهان جهانی می‌تواند این‌گونه قدرت را به دست بگیرد و راه خود را طی کند؟ جان کولمن در کتاب کمیتۀ 300 به وضوح ثابت خواهد کرد که این شرایط عمداً ایجاد شده‌اند تا ما را به زانو درآورند.

از نظر دکتر کولمن، نخستین گام داشتن یک اهرم پولی و مالی قدرتمند است. در همین بخش است که مقولۀ مواد مخدر یا تجارت تریاک به میان می‌آید. درآمدهای حاصل از این قاچاق نفرت‌انگیز و خانمان‌سوز، به سرمایۀ بانک‌ها و شرکت‌های بیمۀ متعدد تبدیل می‌گردد و امکانات مالی و اعتباری گسترده‌ای در اختیار این حکومت قرار می‌دهد. پس از موفقیت این تجارت، سرمایه‌های شبکۀ بانکی جهانی وابسته به این حکومت جهانی پنهانی در راه تولید و توزیع مواد مخدر شیمیایی مثل ال‌.اس‌دی به کار گرفته شد.

فهرست مطالب کتاب کمیتۀ 300:

• پیشگفتار مترجم
• پیشگفتار نویسنده
• فصل اول: ملاحظات کلی و ذکر پاره‌ای رخدادهای تاریخی
• فصل دوم: نهادهایی که به عنوان اهرمهای مهار مورد استفاده قرار می‌گیرند
• فصل سوم: مواد مخدر
• فصل چهارم: نهادها و سازمانهایی که در گذشته و حال زیر نفوذ مستقیم کمیتۀ 300 قرار داشته‌اند
• فصل پنجم: حسابداران و حسابرسان وابسته به کمیتۀ 300
• فصل ششم: اعضای گذشته و حال کمیتۀ 300
• فصل هفتم: سلسله مراتب توطئه‌گران کمیتۀ 300

اگر از کتاب کمیتۀ 300 لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

در نگاه نخست شاید داستان این کمیتۀ 300 و کتاب به نظرتان قصه‌های تخیلی به نظرتان بیاید اما رفته‌رفته فهرست اسامی افراد، بنیادها، بانک‌ها، مؤسسات پژوهشی و علمی و شرکت‌های غول‌آسایی به میان می‌آید که دیگر مطالب کتاب به نظرتان قصه‌های تخیلی نیست و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. کمیتۀ 300 در هر گام، بر قدرت اقتصادی خویش می‌افزاید و جهان را تحت کنترل در آورده است. هنگامی که حقایق کاربردی این کتاب را مطالعه کنید، به راحتی علت تمام وقایع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی گذشته و زمان حال برایتان روشن خواهد شد. جان کولمن در کتاب کمیتۀ 300 به مخاطب نشان می‌دهد که این حکومت پنهانی قدرتمند از چه روش‌هایی استفاده می‌کند و دقیقاً چگونه همۀ ما را شست‌وشوی مغزی داده‌اند. بنابراین اگر از خواندن کتاب کمیتۀ 300 لذت بردید، پیشنهاد ما این است که کتاب‌‌های زیر را نیز مطالعه نمایید.

ارابه خدایان اثر اریک فون دانیکن که در آن ایدۀ جنجالی و عجیبی را در مورد دنیای باستان مطرح می‌کند و برای مثال می‌گوید که بسیاری از سازه‌های باستانی از جمله اهرام مصر به دست موجودات فرازمینی ساخته شدند.

جستارهایی دربارۀ تئوری توطئه در ایران اثر احمد اشرف، محمد علی همایون کاتوزیان و یرواند آبراهامیان است. نویسندگان در این کتاب به موضوع تئوری توطئه در جامعۀ ایران پرداخته‌اند که رجال سیاسی کشور را درگیر خود کرده و عامل بسیاری از عقب‌ماندگی‌های کشور شده است.

دربارۀ جان کولمن‌: جاسوس حرفه‌ای سرویس مخفی بریتانیا

کمیته 300

جان استورات کولمن مامور اطلاعاتی سابق و جاسوس حرفه‌ای سرویس‌های مخفی بریتانیا است که سال‌های عمرش را صرف مطالعه در زمینه‌های مختلف کرد. کولمن در آمریکا به دنیا آمد و در انگلستان زندگی و کار کرد و به واسطۀ حرفه‌اش سال‌های سال در آنگولا و آفریقای غربی افسر فعال علوم سیاسی بود و توانست به مدارک محرمانه و طبقه‌بندی شدۀ زیادی دست پیدا کند. او طی سال‌ها تحقیق و مطالعه، از جوامع مخفی مختلف مثل مؤسسۀ سلطنتی امور بین‌اللمل، شورای روابط خارجی، کمیسیون سه‌جانبه، صهیونیست‌ها، فراماسون‌ها، بلشویک‌ها و کروسیانیسم‌ها اطلاعات زیادی به دست آورد.

کولمن از این‌که هیچ کدام از مردم دنیا از چنین اطلاعاتی آگاه نبودند به خشم آمد و تصمیم گرفت در کتاب کمیتۀ 300 نیروی پنهانی که دولت‌های بریتانیا و ایالات متحده آن را اداره می‌کنند، افشا کند. کولمن پس از خروج از سرویس‌های مخفی بریتانیا نقش دیده‌بان تاریکی را برعهده گرفت و با ارتباطاتی که با عوامل پنهان و آشکار داشته است توانست گوشه‌ای از کوشش‌های این حکومت پنهان به نام کمیتۀ 300 را برملا سازد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید هادی نظام الحسینی
    • پاسخ به نظر

    کتابی ارزشمند برزای مطالعه و تحقیق ؛ کتاب با اسناد دقیق نوشته شده است و ابطالی بر نظریه توهم توطیه است . نقش و جایگاه قدرتهای مطرح در جانعه بین المللی برای تعیین سرنوشت مردمان جهان سوم بررسی میکنه .

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی