میدان نقطه صفر
تخفیف

%10

میدان نقطه صفر

(11)

1,200,000ریال

1,080,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
905

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب میدان نقطه صفر

انتشارات فاطمی منتشر کرد:
آیا تله‌پاتی و پدیده‌های فراروانی واقعیت دارد؟ آیا توجیه علمی برای شیوه‌های پزشکی جانشین از قبیل هومیوپاتی و طب سوزنیوجود دارد؟ ماهیت حافظه و آگاهی چیست؟ آیا آگاهی انسان جایی در سلول‌های خاکستری مغز او خان ه کرده است یا جدای از حیات مادی او دارای حیاتی مستقل است؟ درباره این پرسش دیرین فلسفه ذهن که آیا ذهن و بدن یک کل یکپارچه‌اند یا از یکدیگر جدا و مستقل چه می‌توان گفت؟ آیا نیایش درباره بیماران لاعلاج اثرگذار است؟ شاید علم مدرن راهی برای پژوهش درباره گفته‌های شگفت‌انگیز اسطوره‌ها و مذاهب پیدا کرده باشد. «میدان نقطه صفر» دریچه‌ای است که ما را ب هزارتوی این جهان پر از راز و شگفتی هدایت می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب میدان نقطه صفر اثر لین مک تاگارت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

میدان نقطه صفر از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

میدان نقطه صفر از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب میدان نقطه صفر:

میدان نقطهٔ صفر کتابی از لین مک تاگارت روزنامه‌نگار و نویسندهٔ آمریکایی است. نوشتن این کتاب هشت سال به‌طول انجامید و سرانجام در سال 2001 منتشر شد. این کتاب حاصل سال‌ها پژوهش و گفت‌وگو با دانشمندانی برجسته از جمله ژاک بنوبیست، ویلیام براود، ادگار میچل و الیزابت تارگ است و دریچه‌ای است که شما را به هزارتوی جهانی پر از راز و شگفتی می‌رساند.

واکنش‌های جهانی به کتاب میدان نقطه صفر:

«این کتاب بسیار اهمیت دارد و باید به طور گسترده خوانده شود... تخیل را وسعت می‌بخشد و با ارائهٔ مدرک محکم ما را در آستانهٔ انقلابی دیگر در درک جهان قرار می‌دهد، که شاید بزرگ‌تر از انقلابی باشد که منادی عصر اتم بود.» - آرتور سی.کلارک

«شرحی جذاب و بی‌نظیر از ماهیت راستین زندگی که باید نسبت بدان آگاه باشیم و آن را بپذیریم.» - برنی سیگل، پزشک و نویسندهٔ کتاب‌های عشق، پزشکی و معجزات و رهنمودهایی برای زندگی

«یکی از مؤثرترین و آموزنده‌ترین کتاب‌هایی که تاکنون خوانده‌ام. کارِ شکوهمندِ ارائهٔ شواهد مشتدل در تأیید آنچه عارفان قرن‌ها در گوش ما زمزمه‌ کرده‌اند.» - وین دبلیو. دایر، نویسندهٔ کتاب قدرت اراده

«مهیای تغییر نظر خود دربارهٔ ماهیت واقعیت باشید. لین مک تاگارت گزارش جست‌وجوگرانهٔ دست اول خود را با ذکاوت کمیاب علمی در هم می‌آمیزد و در زمینهٔ هوش، شواهدی قانع‌کننده ارائه می‌دهد که به تفکرات و مقاصد ما پاسخ می‌گوید. اگر تا به حال در این فکر فرو رفته‌اید که آیا آرزوها و اندیشه‌های شما می‌تواند به جهان شکل بدهد، چگونگی آن را در این کتاب خواهید یافت.» - جون بوریسنکو، نویسندهٔ کتاب مراقبت از بدن و شفا بخشیدن به ذهن

«هر از گاهی فردی در روح زمانهٔ یک عصر و مرز تکامل آگاهی و فهم بشری نفوذ می‌کند... میدان.. اثری دوران‌ساز است... که از آن بسیار تعریف می‌کنند!» - باربارا مارکس هوبارد، رئيس بنیاد تکامل هوشمند

«میدان نقطه صفر، کتابی است مهم برای هر که خواهان آشنایی با تحقیقات جدید در زمینهٔ آگاهی و انرژی است.» - ویلیام بلوم

«این کتاب ما را در شناخت حال و هوای انسان دیداری، حافظهٔ بشری، نیروی شفابخش، روح انسان و بسیاری دیگر از وجوه شگفت‌انگیز این موجود که «انسان» می‌نامیم یاری می‌رساند. لین مک تاگارت با گزارش مفصل خود دربارهٔ این موضوع شگرف به ما لطف بسیاری ارزانی داشته است.» - نشریهٔ پزشکی انرژی

چرا باید کتاب میدان نقطه صفر را بخوانیم؟

نویسنده کتاب میدان نقطه صفر را به سبکی روشن، دقیق و ظریف نوشته است. این کتاب تحقیقات استثنایی دانشمندانی سرشناس است که با اندیشه‌های نامتعارف خود مرزهای علم را به آشوب می‌کشند. میدان نقطه صفر کتابی فوق‌العاده‌ خواندنی و سرشار از بینش‌های نو، هیجان‌انگیز و خوشبینانه است که زندگی شما را دگرگون خواهند کرد. با مطالعهٔ این کتاب با دیدی جدید به مقوله‌های سلامت، بیماری، حافظه، اراده، خلاقیت، شهود، روح، آگاهی و معنویت نگاه خواهید کرد.

جملات درخشانی از کتاب میدان نقطه صفر:

«ما در آستانهٔ یک انقلاب قرار داریم. انقلابی که به اندازهٔ کشف نسبیت اینیشتین متهورانه و عمیق است. ایده‌های جدیدی در مرزهای علم پدیدار می‌شوند که همهٔ باورهای ما دربارهٔ چگونگی عملکرد جهان و تعریفی را که از خود داریم، به مبارزه می‌طلبند. کشف‌های جدید چیزهایی را ثابت می‌کنند که مذهب همواره از آنها پشتیبانی کرده است: یعنی این نظر که انسان‌ها به مراتب شگفت‌انگیزتر از مشتی گوشت و استخوانند. این علم جدید در سطحی بنیادی، به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد که دانشمندان را قرن‌ها در حیرت فرو برده است. این علم، اگر ژرف بنگریم، معجزه‌آساست. در طول چند دهه، دانشمندان برجستهٔ رشته‌های مختلف در سراسر جهان با انجام آزمایش‌های دقیق به نتایجی رسیده‌اند که با اصول زیست‌شناسی و فیزیک فعلی سازگار نیست. این پژوهش‌ها اطلاعات وسیعی دربارهٔ نیروی سامان‌بخشی در اختیار می‌گذارد که بر بدن ما و کل کیهان حاکم است. آنچه این دانشمندان کشف کرده‌اند کمتر از اعجاز و شگفتی نیست. هستی ما صرفاً یک واکنش شیمیایی نیست، بلکه سرشار از انرژی است. انسان‌ها و بقیهٔ موجودات زنده آمیزه‌ای از انرژی در یک میدان هستند که با چیزهای دیگر جهان در ارتباط‌اند. این میدان انرژی تپنده موتور اصلی موجودیت و آگاهی ما، یعنی، اساس هستی ما را تشکیل می‌دهد.»

«تاکنون زیست‌شناسی و فیزیک، در خدمت دیدگاه‌هایی بودند که نیوتون، پدر فیزیک جدید از آن پشتیبانی می‌کرد. منشأ همهٔ‌ باورهای ما دربارهٔ جهان و جایگاه ما در آن در قرن هفدهم تدوین شد و همچنان استخوان‌بندی علم جدید را تشکیل می‌دهد. این نظریه‌ها تمام اجزای عالم را جدای از هم، تقسیم‌پذیر و کاملا خودکفا در نظر می‌گیرد. این نظریه‌ها، اصولا، جهان‌بینی مبتنی بر جدایی را به وجود آوردند. نیوتون جهانی مادی را توصیف کرد که در آن، تک‌تک ذرات مادی از قانون‌های حرکت مشخصی در فضا و زمان پیروی می‌کردند ـ عالمی که یک ماشین بود. پیش از آنکه نیوتون به تدوین قانون‌های حرکت بپردازد، رنه دکارت، فیلسوف فرانسوی، این ایدهٔ انقلابی را مطرح کرد که ما ـ که با نیروهای فکری خود مشخص می‌شویم ـ سوای مادهٔ لخت و بی‌اثری هستیم که بدنمان را تشکیل می‌دهد، بدنی که صرفاً ماشینی بود که خوب کار می‌کرد. جهان مجموعه‌ای از چیزهای کوچک و متمایز بود، که رفتاری قابل پیش‌بینی داشت. متفاوت‌ترین این چیزها انسان بود. ما بیرون از این عالم نشسته بودیم و به آن می‌نگریسیتیم. حتی بدن‌های ما نیز متفاوت و متمایز از وجود واقعی ما، یا شعوری بود که مشاهده را انجام می‌داد.»

«با کار چارلز داروین، تصویری که از خود داشتیم بیش از پیش بی‌روح شد. نظریهٔ تکامل داروین ـ که اکنون نوداروینی‌ها آن را قدر پیچانده‌اند ـ مربوط به یک زندگی تصادفی، غارتگرانه، بی‌هدف و تنهاست. بهترین باش یا نابود شو. شما چیزی بیش از حادثه‌ای تکاملی نیستید. صفحهٔ شطرح عظیم میراث زیست‌شناختی نیاکانتان فقط به یک جنبهٔ اصلی بقا فرو کاسته می‌شود. بخور یا خورده شو. جوهر انسانیت شما چیزی جز یک تروریست ژنتیکی نیست که حلقه‌های ضعیف‌تر را به صورت کارآمدی منهدم می‌کند. زندگی ربطی به مشارکت و وابستگی متقابل ندارد. زندگی یعنی برنده شدن و اول از همه رسیدن. و اگر بتوانید جان سالم به در برید، بر فراز درخت تکامل تنها خواهید بود. این الگوی جهان به صورت ماشین و انسان به صورت ماشین بقاء به سلطهٔ فناورانهٔ ما بر عالم انجامیده است، اما معلومات حقیقی چندانی که اهمیت داشته باشد در اختیارمان نمی‌گذارد و در سطح معنوی متافیزیکی، حس مأیوس‌کننده و تلخ تنهایی را به ارمغان می‌آورد. این الگو ما را به شناخت بنیادی‌تر اسرار هستی نزدیک‌تر نکرده است که چگونه می‌اندیشیم، زندگی چگونه آغاز شده، چرا بیمار می‌شویم، چگونه سلولی کوچک به شخصی کامل تبدیل می‌شود، و یا اینکه هنگام مرگ چه بر سر آگاهی بشر می‌آید.»

تحلیلی بر کتاب میدان نقطه صفر‌:

طی چند سال گذشته علم و پزشکی با عقل سلیم همگرا شده‌اند و این باور رایج را تأیید کرده‌اند که همه‌چیز و به‌ویژه ذهن و بدن، بسیار فراتر از جسم فیزیکی هستند. تاگارت که سال‌ها به پژوهش در این زمینه مشغول بود زمانی که به اصطلاحاتی همچون «انرژی هوشمند» برخورد کرد، کنجکاو شد که بداند این انرژی از کجا می‌آید؟ در کجا اقامت می‌کند و هوشمندی آن از کجا ناشی می‌شود؟ آیا چیزی به نام میدان انرژی انسانی وجود دارد؟ و آیا منبع انرژی‌ای وجود دارد که از فهم آن عاجزیم؟ او جست‌جویش را امیدوارانه آغاز کرد. از این‌رو به بسیاری از نقاط جهان سفر کرد و پای صحبت فیزیک‌دانان و دانشمندان برجستهٔ روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان، آمریکای جنوبی، امریکای مرکزی و ایالات متحده نشست و در لابه‌لای پژوهش‌های دانشمندان به ریشه‌های نگرشی نو دربارهٔ جهان دست یافت. از سوی دیگر در سمینارهایی شرکت کرد که محل طرح یافته‌های جدید و بنیادی بود. کتاب میدان نقطهٔ صفر یک پارادیم بیویولوژیکی جدید را مطرح می‌کند و نویسنده در این کتاب یک الگوی جدید ریشه‌ای را کشف کرده است و به شما نشان می‌دهد که ذهن و بدن انسان از محیط جدا نیستند بلکه به دریای انرژی عظیمی متصل هستند و این ممکن است در شکل‌دهی به دنیای ما نقش محوری داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب میدان نقطه صفر

بخش ۱ عالم در حال تشدید
۱. نور در ظلمت
۲. دریای نور
۳. موجودات نور
۴. زبان سلول
5. به تشدید در آمدن با جهان
بخش ۲ ذهن گسترده
۶. ناظر خلاق
۷. در میان گذاشتن رؤیاها
۸. چشم گسترده
۹. اکنونِ بی‌کران
بخش ۳ بهره‌گیری از میدان
۱۰. میدان سودمند
۱۱. تلگرام از گایا
۱۲. عصر نقطهٔ صفر

اگر از خواندن کتاب میدان نقطه صفر لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب ادعایی علیه واقعیت اثر دونالد هافمن استاد برجستهٔ علوم شناختی، یک مطالعهٔ میان رشته‌ای جذاب دربارهٔ ماهیت هستی و واقعیت بین حوزه‌های علوم‌شناختی، روانشناسی تکاملی، فیزیک کوانتوم، فلسفه و فرگشت است. او در این کتاب با کمک مغز، ادراک، هوش مصنوعی و تکامل به شما نشان می‌دهد جهانی که با ادراک‌تان می‌شناسید، به هیچ‌وجه شباهتی به واقعیت ندارد.

• کتاب دیباچهای بر فرگشت انسان اثر سیلوانا کاندمی است و نویسنده در این کتاب با توضیحات جامع و کامل به سؤالات بنیادی دربارهٔ وجود انسان و خردمند شدن انسان پاسخ داده است. این کتاب منبعی جدید و مختصر برای یافتن پاسخ سؤالات شما دربارهٔ هستی و چیستی انسان است.

دربارۀ لین مک تاگارت‌: روزنامه‌نگار

ميدان نقطه صفر

لین مک تاگارت روزنامه‌نگار برندهٔ جایزه و مؤلف پنج کتاب از جمله کتاب‌های پرفروش «میدان نقطه صفر» و «آزمون اراده» است. او در مقام یکی از بنیان‌گذاران و سرویراستار وبگاه «آنچه پزشکان به شما نمی‌گویند»، خبرنامه‌های سلامت منتشر می‌کند که در سراسر جهان مورد تعریف و تمجید بسیار قرار گرفته است. مک تاگارت همچنین نویسندهٔ کتاب‌های «دلالان کودک: بازاریابی نوزادان سفیدپوست در امریکا» و «کاتلین کندی: زندگی و زمانهٔ او» است و بسیاری از کتاب‌هایش تاکنون به چندین زبان ترجمه شده‌اند. تاگارت و همسرش برایان هوبارد، به همراه دو دخترشان در لندن کار و زندگی می‌کنند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی