هرمنوتیک

(8)
نویسنده:

1,250,000ریال

1,125,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1456

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هرمنوتیک

انتشارات ماهی منتشر کرد:
ظهور هرمنوتیک از دل تفسیر کتاب مقدس و پیدایش هرمنوتیک فلسفی در قرن نوزدهم محور مباحث کتاب حاضر است. نویسنده از پرسش‌های بنیادین هرمنوتیک فلسفی در اندیشه‌های شلایرماخر و دیلتای آغاز می‌کند و زمینه‌های شکل‌گیری چرخش هستی‌شناختی هرمنوتیک نزد هایدگر و گادامر را شرح می‌دهد. مناظره‌ی گادامر و دریدا در پاریس و پیامدهای مهم آن، دستاورهای پل ریکور، تأثیر هرمنوتیک بر فلسفه‌ی انگلیسی – امریکایی از طریق افکار ریچارد رورتی و برداشت پست‌مدرن جیانی واتیمو از هرمنوتیک از دیگر مباحثی است که در این کتاب به بحث گذاشته می‌شود. گرچه هرمنوتیک زبان مشترک عصر ماست اما گاه چهره‌‏ی متفاوتی از خود نشان می‌دهد که تصورش هم بعید می‌نماید. کتاب سعی می‌کند راهی به این پرسش بیابد که چگونه به مدد هرمنوتیک می‌توان هستی را بازیافت و بر نیهیلیسم غالب شد.
ژان گروندن، فیلسوف کانادایی، در 27 اوت 1955 متولد شده است. او به‌طور تخصصی به مطالعه‌ی اندیشه‌های کانت، گادامر و هایدگر می‌پردازد و پژوهش‌هایش بر هرمنوتیک، پدیدارشناسی، فلسفه‌ی کلاسیک آلمانی و تاریخ متافیزیک متمرکز است.
محمدرضا ابوالقاسمی در سال 1358 متولد شده است. او دانش‌آموخته‌ی دوره‌ی دکترا ی علوم هنر (گرایش زیباشناسی) از دانشگاه اکس-مارسی فرانسه است. او علاوه بر ترجمه‌ی آثار حوزه‌های زیباشناسی، فلسفه‌ی هنر، نقد ادبی و...به تدریس در دانشگاه تهران نیز می‌پردازد. کتاب درآمدی بر زیباشناسی اسلامی با ترجمه‌ی ابوالقاسمی در سی‌وسومین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال کتابِ شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • زهرا مهدیان نسب
    • پاسخ به نظر

    این کتاب منبع مناسبی برای دانشجویان پژوهش هنر و همچنین علاقه مندان به مفهوم هرمنوتیک می باشد در این کتاب به مسائلی همچون ساختار شکنی ، هرمنوتیک و تفسیر از دیدگاه دریدا و تبدیل شدن پدیدار شناسی به هرمنوتیک و.....پرداخته است.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی