هری پاتر و سنگ جادو (شومیز)

(144)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
12046

علاقه مندان به این کتاب
59

می‌خواهند کتاب را بخوانند
18

کسانی که پیشنهاد می کنند
45

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هری پاتر و سنگ جادو

انتشارات تندیس منتشر کرد:
لرد سیاه خبیث‌ترین جادوگر دنیا، جیمز و لیلی پاتر جادوگر، والدین هری را می‌كشد. ولی طلسمش بر هری اثر نمی‌كند. هری زنده می‌ماند و فقط نشانی صاعقه‌مانند از جادوی لرد سیاه بر پیشانی‌اش می‌ماند و باعث تضعیف نیروی لرد سیاه و ناپدید شدن او می‌شود. آرامش به دنیا بازمی‌گردد و همه زندگی عادی خود را سپری می‌كنند تا اینكه هری كه نزد خاله، شوهرخاله و پسرخاله نامهربانش زندگی می‌كند، در سن ده سالگی از طرف آلبوس دامبلدور بزرگ‌ترین جادوگر دنیا، به مدرسه جادوگری هاگوارتز دعوت می‌شود و...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب هری پاتر و سنگ جادو اثر جی کی رولینگ

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب هری پاتر و سنگ جادو از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب هری پاتر و سنگ جادو از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب هری پاتر و سنگ جادو از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ برترین کتاب کودکان در سال 1997
• پرفروش‌ترین اثر داستانی نیویورک تایمز در سال 1999 و 2000

معرفی رمان هری پاتر و سنگ جادو:

هری پاتر و سنگ جادو رمانی فانتزی از جی.کی. رولینگ نویسندۀ مشهور بریتانیایی است. این کتاب اولین جلد مجموعۀ محبوب و جنجالی هری پاتر است. این کتاب اولین بار در 26 ژوئن سال 1997 در بریتانیا منتشر شد. کتاب هری پاتر و سنگ جادو پس از انتشار به 73 زبان زندۀ دنیا ترجمه شد و بیش از 120 میلیون نسخه از این کتاب در دنیا به فروش رفت و سومین کتاب پرفروش تمام دوران شد. شخصیت اصلی این کتاب هری‌پاتر است، پسر نوجوانی که در یازدهمین سالگرد تولدش، زمانی که نامۀ پذیرش مدرسۀ هاگوارتز به دستش می‌رسد متوجه می‌شود که جادوگر است.

واکنش‌های جهانی به رمان هری پاتر و سنگ جادو:

بسیاری از منتقدین کتاب هری پاتر و سنگ جادو را تحسین کردند و سبک ساده، صریح، تخیلی و داستان هوشمندانۀ رولینگ را ستودند. بسیاری نیز قلم رولینگ را با جین آستین و رولد دال نویسندۀ مشهور آثار کودکان مقایسه کردند. برخی نیز معتقد بودند رولینگ با نشان دادن مسائل اخلاقی و اجتماعی سعی کرده است مشکلات نوجوانان و موانعی مانند قلدری را در یک داستان تخیلی به تصویر بکشد.

چرا باید رمان هری پاتر و سنگ جادو را بخوانیم؟

هری پاتر یکی از تکرارنشدنی‌ترین و خواندنی‌ترین رمان‌‌های فانتزی است. خانم رولینگ این مجموعه را در سال 1997 شروع کرد و آخرین جلد آن را در سال 2007 ارائه داد. زندگی نوجوانان و جوانان یک دهه در کنار هری پاتر و داستان‌های اعجاب‌انگیز او سپری شد. مجموعه فیلمی که از روی این کتاب ساخته شد نیز بسیار موفق بود و با بازی دنیل ردکلیف در نقش هری پاتر، اما واتسون در نقش هرماینی گرنجر و روپرت گرینت در نقش رون ویزلی بسیار خوش درخشید و ماندگار شد. 

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی و هیجان‌انگیز هستید مجموعه رمان هری پاتر را که یکی از عالی‌ترین نمونه‌های این ژانر است، از دست ندهید.

جملات درخشانی از کتاب هری پاتر و سنگ جادو:

«آقا و خانم دورسلی ساکن خانه‌ی شماره‌ی چهار خیابان پریوت درایو بودند. خانواده‌ی آن‌ها بسیار معمولی و عادی بود و آن‌ها از این بابت بسیار راضی و خشنود بودند. این خانواده به هیچ‌وجه با امور مرموز و اسرارآمیز سروکار نداشتند زیرا سحر و جادو را امر مهمل و بیهوده‌ای می‌پنداشتند و علاقه‌ای به این‌گونه مسائل نداشتند. آقای دورسلی مدیر شرکت دریل سازی گرونینگز، مردی درشت‌ اندام و قوی هیکل بود با گردنی بسیار کوتاه که سبیل بلندی نیز داشت. همسر او، خانم دورسلی زنی لاغراندام بود با موهای بور و گردنی کشیده و بلند. بلندی گردنش بسیار برایش مفید بود زیرا بیش‌تر وقتش را صرف سرک کشیدن به خانه‌ی همسایه‌ها می‌کرد. آن‌‌ها پسری داشتند به نام دادلی که به عقیده خودشان لنگه نداشت. آن‌ها خانواده‌ي مرفهی بودند و هیچ کم و کسری نداشتند اما در این خانواده رازی وجود داشت که نباید برملا می‌شد. آن‌ها همیشه در هول و هراس بودند که مبادا روزی کسی به رازشان پی ببرد. حتی تصور این که کسی از خانواده‌ی پاتر چیزی بداند برایشان غیرقابل تحمل بود. خانم پاتر خواهر خانم دورسلی بود اما سال‌ها بود که یکدیگر را ندیده بودند.در واقع خانم دورسلی وانمود می‌کرد که خواهری ندارد زیرا خواهر او و شوهر بی‌مصرفش ذره‌ای به خانواده‌ی آن‌ها شباهت نداشتند. دورسلی‌ها همیشه از این واهمه داشتند که روزی خانواده‌ی پاتر در آن حوالی آفتابی شوند و سرزبان‌ها بیفتند.»

«او به سرعت از عرض خیابان گذشت و به دفترش رفت. با بدخلقی از منشی‌اش خواست که مزاحم او نشود. سپس گوشی تلفن را برداشت و شماره‌ی منزلش را گرفت. اما بلافاصله تصمیمش عوض شد و گوشی تلفن را گذاشت. دستی به سبیلش کشید و به فکر فرو رفت. او گیج شده بود. اسم پاتر چندان هم غیرمعمول و کمیاب نبود. یقین داشت افراد بی‌شماری با این اسم وجود دارند که برحسب اتفاق نام پسرشان نیز هری است. او حتی اطمینان نداشت که اسم خواهرزاده‌ی زنش هری باشد. اصلاً او را ندیده بود. ممکن بود اسم او هاروی یا هارولد باشد. چرا باید همسرش را نگران می‌کرد؟ چون او حتی از شنیدن اسم خواهرش نیز ناراحت می‌شد. آقای دورسلی همسرش را سرزنش نمی‌کرد زیرا اگر خودش نیز چنین خواهری داشت همان مسائل پیش می‌آمد. همان افراد شنل‌پوش و... آن روز بعد از ظهر تمرکز روی کارش دشوار به‌ نظر می‌رسید. آقای دورسلی ساعت پنج هنگام خروج از ساختمان شرکت چنان مضطرب بود که جلوی در به شخصی تنه زد و بلافاصله عذرخواهی کرد. او غفلتاً به پیرمرد نحیفی تنه زده بود. پیرمرد تعادلش را از دست داد و چیزی نمانده بود که به زمین بیفتد. چند لحظه بعد که آقای دورسلی به خود آمد متوجه شد که پیرمرد شنل بنفش‌رنگی به تن دارد و به نظر نمی‌رسید از این برخورد ناگهانی ناراحت شده باشد.»

تحلیلی بر رمان هری پاتر و سنگ جادو‌:

جی‌.کی رولینگ در کتاب هری پاتر و سنگ جادو فضیلت، فروتنی و دوستی را با قهرمان خارق‌العاده‌اش و ارتباط او با اطرافیانش نشان می‌دهد و این فروتنی بخش مهمی از موفقیت هری در به دست‌آوردن سنگ جادو است. تواضع و فروتنی هری بدون شک به دلیل زندگی تحت ظلم‌وستم خانوادۀ دورسلی شکل گرفته است اما هری با این‌که در هاگوارتز به شهرت، ثروت و محبوبیت دست می‌یابد از فروتنی دست نمی‌کشد. در این مورد او را به راحتی می‌توان با دراکو مالفوی، شخصیت دیگر کتاب مقایسه کرد که به شهرت خانوادگی‌اش افتخار می‌کند و به دستاوردها و نام خانوادگی‌اش بسیار اهمیت می‌دهد. برعکسِ دراکو، زمانی که هری با سن کمی که دارد برای تیم کوئیدیچ انتخاب می‌شود، چندان به این انتخاب افتخار نمی‌کند بلکه سعی می‌کند بیشتر از قبل تلاش کند. در انتهای کتاب نیز نویسنده نشان می‌دهد که هری با جادوگران شرور رمان بسیار متفاوت است. او دقیقاً نقطۀ مقابل ولدمورت است که فقط برای رسیدن به اهداف خودخواهانۀ خود تلاش می‌کند.

خلاصۀ داستان هری پاتر و سنگ جادو

آقای دورسلی یک انگلیسی متشخص است که به هیچ‌وجه به جادو و جنبل باور ندارد. روزی در راه رفتن به محل کارش متوجۀ اتفاقات عجیبی می‌شود و نام پاتر، نام خانوادۀ خواهرزنش را از زبان اطرافیان می‌شنود اما به خودش دلداری می‌دهد که اشتباه می‌کند. آن شب، آلبوس دامبلدور، مدیر مدرسۀ جادوگری هاگوارتز، با پرفسور مک‌گوناگال استاد مدرسۀ هاگوارتز و مردی غول‌پیکر به نام هاگرید، بیرون درِ خانۀ خانوادۀ دورسلی با هم ملاقات می‌کنند. دامبلدور به پرفسور مک‌گوناگال می‌گوید که شخصی به نام ولدمورت آقا و خانمی به نام پاتر را کشته است و سپس به سراغ فرزند نوزاد خانوادۀ پاتر رفته اما موفق نشده پسرک را بکشد و ناپدید شده است. دامبلدور این بچۀ نوزاد را که نامش هری است با یک یادداشت در سبدی جلوی در منزل خانوادۀ دورسلی رها کرده و می‌رود. ده سال بعد، خانوادۀ دورسلی به هر طریقی که می‌توانند هری را آزار می‌دهند و هری مجبور است در انباری زیر پله‌ها بخوابد. تا این‌که در تولد یازده سالگی‌ هری، نامه‌‌های مرموزی به دست او می‌رسد. آقای دورسلی که نگران شده سعی دارد هرطور است نگذار دست هری به این نامه‌ها برسد و در نهایت تسلیم شده و خانواده را به یک کلبه در یک جزیرۀ متروک می‌کشاند. نیمه‌های شب می‌شود که هری صدای در را می‌شنود و هاگرید با نامه‌ای به سراغ هری می‌رود. نامه در واقع نامۀ پذیرش به مدرسۀ جادوگری هاگوارتز است و در اینجا هری پاتر می‌فهمد که یک جادوگر است. حالا هری آماده می‌شود تا اولین سال تحصیلی خود را در مدرسۀ جادوگری هاگوارتز آغاز کند اما نمی‌داند که مشهورترین جادوگری است که از حملۀ لرد ولدمورت بدنام،‌ جان سالم به در برده است.

حواشی حول محور کتاب

در سال 2001 فیلمی فانتزی بر اساس کتاب هری پاتر و سنگ جادو به همین نام و به کارگردانی کریس کلمبوس و تهیه‌کنندگی دیوید هیمن اکران شد و به موفقیت تجاری عظیمی دست یافت. این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری‌ پاتر است. در این فیلم دانیل ردکلیف نقش هری پاتر را برعهده داشت و بازیگرانی همچون روپرت گرینت و اما واتسون در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. فیلم هری پاتر و سنگ جادو پرفروش‌ترین فیلم سال 2001 و دومین فیلم پرفروش آن سال شد. همچنین این فیلم توانست جوایز بسیاری از جمله جایزۀ اسکار بهترین موسیقی متن، بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و لباس را از آن خود کند.

اگر از خواندن کتاب هری پاتر و سنگ جادو لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

هری پاتر یک مجموعۀ هفت جلدی است که برخی جلدهای آن در دو یا سه جلد منتشر شده است. در انتهای این مقاله و در بخش آثار نویسنده لینک تمام جلدهای این مجموعه گذاشته شده است. همچنین اگر به کتاب‌های فانتزی علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌‌های زیر را نیز بخوانید.

• آکادمی خون‌آشام اثر ریشل مید نویسندۀ آمریکایی است. این کتاب داستان خون‌آشام‌ها و محافظانشان و خون‌آشام‌هایی است که تبدیل به موجوداتی خونخوار و وحشتناک شده‌اند و سعی دارند نسل خون‌آشام‌های دیگر و خاندان‌های سلطنتی خون‌آشام‌ها را از میان ببرند. وقایع این رمان در مدرسه‌ای مخصوص خون‌آشام‌ها و محافظانشان می‌گذرد.

• ابزار فانی اثر کاساندرا کلر نویسندۀ آمریکایی داستان‌های فانتزی است. این کتاب داستان شکارچیانی است که سعی دارند با ولنتاین که تنها به دنبال طمع و قدرت است مقابله کنند. یک سریال معروف با نام شکارچیان سایه نیز بر اساس این رمان ساخته شده است.

• ویچر اثر آندره ساپکوفسکی نویسندۀ لهستانی است. این مجموعه داستان یک شکارچی به نام گرالت از ریویا است که توانایی‌های فراطبیعی دارد. او با سفر به نقاط مختلف اقلیم سعی می‌کند موجودات مرگبار و اهریمنی دنیایشان را از میان بردارد. سریالی معروف نیز با همین عنوان بر اساس این رمان ساخته شده است.

دربارۀ جی.کی رولینگ‌: نویسندۀ بریتانیایی

هری پاتر و سنگ جادو

جی.کی رولینگ با نام کامل جوآن کاتلین رولینگ در 31 جولای سال 1965 در نزدیکی بریستول انگلستان به دنیا آمد. وی نویسندۀ بریتانیایی و خالق مجموعۀ فانتزی محبوب و تحسین شدۀ هری پاتر است. رولینگ بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه اکستر شروع به کار کرد. بنا به گفته‌های خودش بعد از یک سفر طولانی و در قطار و در اوج ناامیدی ایدۀ نوشتن هری پاتر به ذهنش رسید. قطار چند ساعتی تأخیر داشت و رولینگ غرق در افکارش این داستان عجیب به ذهنش خطور کرد و وقتی به آپارتمانش رسید سریع دست به کار شد و شروع به نوشتن داستان هری پاتر کرد. او در سال 1992 با یک روزنامه‌نگار پرتغالی ازدواج کرد و حاصل ازدواج‌شان دختری به نام جسیکا بود. اما بعد از دو سال و بعد از درگیری‌های زیاد متوجه شد که او مرد رویاهایش نیست و از وی جدا شد. طلاق تأثیرات بدی بر روی روح و روان رولینگ گذاشت و باعث شد شغلش را از دست بدهد. او در سال 1993 به اسکاتلند رفت و آن‌جا با ابتلا به افسردگی، زندگی سختی پشت سر گذاشت و حتی چند بار سعی کرد خودکشی کند که خوشبختانه ناموفق ماند. او مدتی در آسایشگاه بستری بود و هزینۀ زندگی‌اش را از طریق خیریه‌ها تأمین می‌کرد. در واقع موجودی به نام «دیوانه‌ساز» در مجموعه داستان‌های هری پاتر مربوط به همین دوران تاریک زندگی نویسنده است. در این زمان بود که سعی کرد تنها بر روی نوشتن تمرکز کند و کتاب اولش را به پایان رساند.

شروع نویسندگی رولینگ:

رولینگ کتاب اولش را برای ناشران مختلف فرستاد اما هیچ‌کدام حاضر نشدند این کتاب را چاپ کنند تا سرانجام یک انتشاراتی کوچک چاپ آن را پذیرفت. برای اولین کتاب تنها 1500 یورو به رولینگ پرداخت شد. وقتی ناشر دید که دختر کوچکش از خواندن جلد اول کتاب خیلی به هیجان آمده و دوست دارد زودتر بداند در آخر چه اتفاقی می‌افتد تصمیم گرفت به چاپ جلدهای بعدی ادامه دهد. در سال 1996 اولین سری کتاب‌های هری‌پاتر روانۀ بازار شد و در عرض چند هفته تمام کتاب‌ها فروخته شدند. اولین جلد کتاب هری پاتر در 120 میلیون نسخه در سراسر دنیا به فروش رسید. جی.کی رولینگ از سال 2013  شروع به نوشتن کتاب بزرگسالان کرد. اولین کتابش خلا موقت نام دارد. بعد یک مجموعه‌ نوشت و نامش را کورمون استرایک گذاشت. وقتی خوانندگان متوجه شدند این کتاب‌ها هم نوشتۀ جی‌.کی رولینگ است آن‌ها هم پرفروش شدند.

لیست مجموعۀ کامل کتاب‌های هری پاتر:

·         هری پاتر و حفره اسرارآمیز

·         هری پاتر و زندانی آزکابان

·         هری پاتر و جام آتش (۱)

·         هری پاتر و جام آتش (۲)

·         هری پاتر و محفل ققنوس (۱)

·         هری پاتر و محفل ققنوس (۲)

·         هری پاتر و محفل ققنوس (۳)

·         هری پاتر و شاهزاده دورگه (۱)

·         هری پاتر و شاهزاده دورگه (۲)

·         هری پاتر و یادگاران مرگ (۱)

·         هری پاتر و یادگاران مرگ (۲)

·         هری پاتر و فرزند نفرین شده


دیگر آثار جی کی رولینگ:

·         جانوران شگفت‌انگیز (رازهای دامبلدور)

·         جانوران شگفت‌انگیز (جنایات گریندل والد)

·         اسرار هاگوارتز

·         خونِ خراب (۲ جلدی)

·         ایکه باگ

·         سه‌گانۀ پاترمور

·         سفیدی مرگبار

·         کرم ابریشم

·         زندگی‌های خیلی خوب

·         آوای فاخته

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (10)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • تارا ..
    • پاسخ به نظر

    طرح جلدهای چاپ قدیمی کتابهای هری پاتر خیلی قشنگ تر بودن، کاش نشر تندیس دوباره همون جوری کتابهای هری پاتر رو منتشر کنه.

  • تصویر کاربر

    • شیدا خردمند
    • پاسخ به نظر

    فووووووق العاده... بشدت توصیه میشه که اول کتاب رو بخونید و بعد فیلم رو تماشا کنید ...جزئیاتی که در کتاب ذکر شده رو در فیلم نمیتونید ببینید و اصلا بعضی از بخش های کتاب کاااملا متفاوت هست

  • تصویر کاربر

    • امیرحسین یوسفی
    • پاسخ به نظر

    مجموعه کتابایی که چند بار خوندم و هر بار جذابیت اولیه خودش رو داشت

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی