کبوتر توی کوزه
تخفیف

%10

کبوتر توی کوزه

(12)

500,000ریال

450,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
980

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کبوتر توی کوزه

انتشارات نی منتشر کرد:
پیرزن پارچه ای سفید روی سرش می اندازد شادی می کند، برای خودش هلهله می کند و کِل می کِشد و چند بار با عصا روی کوزه می زند. نویسنده با هر ضربه کوزه را بیشتر به آغوش می کشد و حالش بدتر می شود، زانوهایش خم می شود. خنده اش کم و کم تر می شود. دست روی قلبش می گذارد، پیچ و تاب می خورد ــ صدای رعدوبرق و باران ــ کوزه از دست نویسنده می افتد، می شکند. صحنه تاریک می شود. نقطه ای که کوزه است روشن می شود. کبوتری از توی کوزه درمی آید و صدای بالش توی تاریکی صحنه می پیچد.
هوشنگ مرادی کرمانی در سال 1323 در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان متولد شد و تا کلاس پنجم ابتدایی در آن روستا درس خواند سپس به کرمان رفت
دوره دبیرستان را در یکی از دبیرستان های شهرستان کرمان گذراند و سپس وارد دانشگاه شد. دوره دانشکده هنرهای دراماتیک را در تهران گذراند و در همین مدت در رشته ترجمه زبان انگلیسی نیز لیسانس گرفت.
او فعالیتهای هنری خود را از سال 1340 با رادیو کرمان آغاز کرد و بعد این فعالیت را در تهران ادامه داد. نویسندگی را از سال 1347 با مجله خوشه آغاز کرد سپس قصه های مجید را برای برنامه «خانواده» رادیو ایران نوشت. همین قصه ها، جایزه مخصوص «کتاب برگزیده سال 1364» را نصیب او کرد.
از هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون نه کتاب داستان انتشار یافته است که برخی از آنها به زبانهای آلمانی ، انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، هلندی ، عربی ، ارمنی ترجمه شده و هم چنین هجده فیلم تلویزیونی و سینمایی بر اساس داستانهای او به تصویر درآمده است.
آثار ترجمه شده وی جوایزی را از مؤسسات فرهنگی و هنری خارج از کشور به دست آورده است. از جمله جایزه دفتر بین المللی کتاب های نسل جوان و جایزه جهانی هانس کریستین آندرسن.
شما که غریبه نیستید، قصه های مجید، بچه های قالیباف خانه، مهمان مامان، کبوتر توی کوزه، تنور، مشت بر پوست، داستان آن خمره، ته خیار، مربای شیرین، چکمه و نخل از آثار مرادی کرمانی هستند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب شما که غریبه نیستید را نیز بخوانید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سهیل سجادی راد
    • پاسخ به نظر

    نصف کتاب داستانه نصفه دیگش مصاحبه با آقای کرمانی است

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی