30بوک
کتاب عمومی
علمی
عمومی
خلقت و تکامل مغز و روان
خلقت و تکامل مغز و روان
تخفیف

%10

خلقت و تکامل مغز و روان

(48)

5,900,000ریال

5,310,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6467

علاقه مندان به این کتاب
48

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خلقت و تکامل مغز و روان

انتشارات نگاه معاصر منتشر کرد:
دکتر تقی کیمیایی اسدی در تاریخ 1326/11/2 در همدان متولد شده است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر به اتمام رسانده است. در سال 1353 از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران به اخذ دکترای پزشکی نایل و به دنبال آن برای گذراندن دوره تخصصی عازم آمریکای شمالی شده و مدت هفت سال در رشته های طب داخلی، مغز و اعصاب (neurolog) و فوق تخصص طب تشخیص الکتریکی (electrodiagnosticine Medicine) به تحصیل پرداخته و پس از گذراندن بورد تخصصی از American Borad of Pesychiatry (adult neurology) &Neurology و بعد از American borad of Electrodiagnostic Medicine به ایران برگشته و مدت 5 سال در دانشگاه شهید بهشتی بیمارستان لقمان الدوله ادهم به تدریس دانشجویان و درمان بیماران پرداخته است. در ضمن همین مدت بوده است که کتاب اصول بالینی در تشخیص بیماری های مغز و اعصاب و عضلات را به چاپ رسانده است. بعد از آن به آمریکا مهاجرت کرده و در 22 سال به ترتیب در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا، در فیلادلفیا و دانشگاه جورج واشنگتن در شهر واشنگتن دی سی و بیمارستانهای مستقل دیگر به طبابت مشغول بوده است. کتاب در دسترس نتیجه 35 سال تجربه و مطالعه شبانه روزی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • وزیری
    • گالینگور
    • 976 صفحه
    • 1200 گرم
    • 3
    • 1402

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب خلقت و تکامل مغز و روان اثر تقی کیمیایی اسدی

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب خلقت و تکامل مغز و روان از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب خلقت و تکامل مغز و روان:

دکتر تقی کیمیایی اسدی فوق تخصص طب تشخیصی الکتریکی است. او مدرکش را از کشور آمریکا گرفت و کتاب خلفت و تکامل مغز و روان را بر اساس 35 سال تجربه و مطالعه در بیمارستان‌های دانشگاه پنسیلوانیا و جورج واشنگتن نوشت. او در کتاب خلقت و تکامل مغز و روان به طور خلاصه از آخرین نظریات علمی از ابتدای خلقت تا شروع حیات صحبت کرده است و سپس به مرحلۀ پیدایش مغز می‌رسد و سعی دارد نشان دهد ریشه‌های اعمال و رفتار انسان از کجا نشأت می‌گیرد. او معتقد است فرآیند ایجاد حافظه، هیجان‌ها و احساساتی مانند ادراک خوشبختی، تفکر، تعقل، درک زمان و مکان و بسیاری احساسات دیگر همگی از مغز نشأت گرفته‌اند و بعلاوه در این کتاب ادراک کاذب اراده، طرز ایجاد هشیاری و آگاهی را به طور مفصل توضیح داده است.

چرا باید  کتاب خلقت و تکامل مغز و روان را بخوانیم؟

از آنجا که کتاب خلقت و تکامل مغز و روان راجع به ساختار، مداربندی، شیمی و وظایف پیچیده‌ترین دستگاه شناخته‌شده در جهان است، با وجود کوشش نویسنده در ساده‌سازی مطالب، کتاب از دشواری خاصی برخوردار است. استفاده از مآخذ ذکر شده در کتاب، کتاب‌ها و اطلس‌های تشریح، فیزیولوژی، ژنتیک، بیوشیمی، تکامل و فیزیک برای فهم بعضی از موضوعات لازم است. استفاده از اینترنت برای یافتن اطلس‌های تشریحی و مقاله‌هایی که به عنوان مآخذ در طول کتاب ذکر شده‌اند، سریع‌ترین روش است.

تحلیلی بر کتاب خلقت و تکامل مغز و روان‌:

در سیر تفکر انسان دربارۀ ماهیت وجود خود و مسببات اعمال و افکاری که از او سر می‌زنند نظریه‌های بسیار زیادی ارائه شده است. با پیشرفت علوم پرده از بسیاری از این امور رازآلود برداشته شده است، به طوری‌که با اطلاعات در دسترس، ولو ناقصِ زمان حال می‌توان به یقین گفت که مغز آن‌قدر پیچیدگی ساختاری دارد که به تنهایی می‌تواند عامل ایجاد همۀ رفتارها، افکار، اندیشه‌ها، آگاهی، ادراک، ذات، نفس و خلاصه همۀ آن ویژگی‌هایی باشد که انسان و حیوانات عالی را درست کرده‌اند و نیاز به کمک خارج از وجود خود، برای انجام این وظایف ندارد. در این کتاب رابطۀ هر یک از کردارهای رده بالای انسان با ساختار و یا ساختارهای تشریحی، بافتی، شیمیایی و الکترونیکی مغز که یک سیستم الکتروشیمیایی است، مطرح شده و سعی در اثبات این نکته دارد که فقط مغز بسیار پیچیدۀ انسان است که مسئول همۀ وظایف فوق است. این نوع مطالعۀ اعمال مغزی ریشۀ تفکر علمی جدیدی است که تک‌گرایی و یا وظیفه‌گرایی خوانده می‌شود. در این کتاب به طور خلاصه آخرین نظریات علمی از ابتدای خلقت تا شروع حیات و سپس از این مرحله تا پیدایش مغز به شکل گذرا مرور شده است.

فهرست مطالب کتاب اول

مقدمه
فصل ۱: خلقت جهان
فصل ۲: الکترون و فوتون
فصل ۳: شروع زندگی
فصل ۴: سنتز و ساختمان پروتئین‌ها
فصل ۵: مایکروتوبول‌ها
فصل ۶: پروتئین‌های متحرک
فصل ۷: انواع سلول‌ها
فصل ۸: ژن
فصل ۹: سیر تکامل اجتماعات
فصل ۱۰: توسعۀ دستگاه عصبی
فصل ۱۱: نورون
فصل ۱۲: ناقلان عصبی
فصل ۱۳: پتانسیل غشایی انتقال سیناپسی

اگر از خواندن کتاب خلقت و تکامل مغز و روان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

دکتر کیمیایی اسدی سعی دارد در این کتاب علاقه‌‌مندان را با اسرار جهان پیچیدۀ مغز آشنا کند و بعلاوه سعی دارد به ما نشان دهد که در مغز آدمی چه می‌گذرد و چگونه فعالیت‌های مغز بر رفتارهای طبیعی و غیرطبیعی انسان اثر می‌گذارد و شاید از این وجه بتوان گفت که با کتابی فلسفی طرف هستیم. بنابراین اگر از خواندن کتاب خلقت و تکامل مغز و روان لذت بردید، کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

اخلاق و مغز مشاور اثر پاتریشیا چرچلند است. نویسنده در این کتاب در جست‌وجوی ریشه‌های اخلاق، تعادل ماهرانه‌ای بین پرسش‌های فلسفی و کارکرد مغز برقرار می‌کند. این استاد نوروفلسفه، به جای توضیح اخلاق بر پایۀ برخی اصول انتزاعی، هیجانات اجتماعی را به عنوان عامل اصلی شکل‌گیری اخلاق معرفی می‌کند. 

تکامل تدریجی اثر مایکل دنتون است که نویسنده در آن تکامل تدریجی داروین در توضیح منشأ حیات را توضیح داده است. او در این کتاب استدلال می‌کند که شواهد و مدارک انکارناپذیری برای رد انتخاب تدریجی و انباشتی داروین وجود دارد که می‌توان آن‌ها را از مبدأ حیات تا منشأ عنصر زبان و تکلم در انسان و شکاف‌های عمیق موجود در نظم طبیعی که هنوز هم با شکل‌های انتقال و سوابق فسیلی پر نشده‌اند، حاکی از ضعف آن نظریه در توضیح پدیده‌های زیستی دانست.

مغز پویا اثر دیوید ایگلمن است. او در این کتاب تصویری متفاوت از مغز ارائه کرده است که در پاسخ به تجربه‌اش از جهان لحظه به لحظه تغییر می‌کند. او در این کتاب نشان می‌دهد که یادگیری هر چیزی در طول عمر یا دیدن عکسی خاطره‌انگیز و شنیدن صدای کسی که دوستش دارید، باعث برانگیخته شدن احساسات می‌شود و همین باعث می‌شود مغزتان هر لحظه تغییر کند.

درک رخداد اثر آنتیونیو داماسیو استاد علوم اعصاب با ترجمۀ تقی کیمیایی اسدی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب در مورد نحوۀ تعامل مغز با بدن و با سیگنال‌های دنیای خارجی برای تولید هوشیاری بیشتر صحبت کرده است. این کتاب ترکیبی بهتر و جدیدتر در رابطه با نظریه‌های طولانی و آزمایش‌های بالینی ارائه کرده است و آگاهی را از منظر دیگری برای علاقه‌مندان توضیح می‌دهد.

تصویر بزرگ (درباره‌ی خواستگاه حیات معنی داشتن خود جهان) اثر شان کرول با ترجمۀ تقی کیمیایی اسدی منتشر شده است. نویسنده در این کتاب سعی دارد در مورد وجود و هدف انسان‌ها توضیح بدهد و نشان بدهد آیا هدف و معنای انسان می‌تواند در یک جهان بینی علمی جای بگیرد؟

دربارۀ تقی کیمیایی اسدی‌: نویسندۀ کتاب

خلقت و تکامل مغز و روان

دکتر تقی کیمیای اسدی در سال 1326 در همدان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همدان به پایان رساند و در سال 1353 مدرک دکترایش را از دانشکدۀ پزشکی دانشگاه تهران اخذ کرد و به دنبال آن برای گذراندن دورۀ تخصصی عازم آمریکای شمالی شد. او به مدت هفت سال در رشته‌های طب داخلی، مغز و اعصاب و فوق تخصص طب تشخیص الکتریکی به تحصیل پرداخت و پس از گذراندن بورد تخصصی به ایران برگشت و به مدت 5 سال در دانشگاه شهید بهشتی بیمارستان لقمان‌الدوله به تدریس برای دانشجویان و درمان بیماران پرداخت. در همین مدت نیز کتاب اصول بالینی در تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب و عضلات را به چاپ رساند. بعد از آن به آمریکا مهاجرت کرد و در 22 سال به ترتیب در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا، فیلادلفیا و جورج واشنگتن در شهر واشنگتن دی‌سی و بیمارستان‌های مستقل دیگر به طبابت مشغول بوده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • محمد جعفری
    • پاسخ به نظر

    کتاب بسیار عالی است برای علاقه مندان به روانشناسی- نورولوژی- اعصاب و روان و نحوه عملکرد مغز و روان

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی