مردان مریخی زنان ونوسی

(23)
نویسنده:

2,500,000ریال

2,250,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2577

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

انتشارات ذهن آویز منتشر کرد: فرض کنید مردها از سیاره مریخ و زن‌ها از سیاره ونوس آمده‌اند. سال‌ها پیش روزی از روزها وقتی مریخی‌ها پشت تلسکوپ نشسته سایر سیارات را رسد می‌کردند، ونوسی‌ها را کشف کردند... . فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

مردان مریخی زنان ونوسی 

کتاب مردان مریخی


بخشی از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی:
«عاشق شدن همیشه جادویی و اعجاب انگیز است، تو گویی عشق پایدار است و به همان شکلی که هست دوام می‌آورد. ما به اشتباه گمان می‌کنیم که به شکلی از مشکلات زناشویی پدر و مادرمان مبرا هستیم، معتقدیم که عاشق ما جاودانه و همیشگی است، می‌پنداریم که به عشقی پایا رسیده‌ایم و به حکم سرنوشت همیشه شاد و شادکام زندگی خواهیم کرد اما وقتی دوران شیدایی به سر می‌رسد و زندگی روزانه جای آن را می‌گیرد می‌بینیم مردها از زنها انتظار دارند که مانند آنان بیندیشند و واکنش نشان دهند و زنها هم انتظار دارند که مردها مانند زنان رفتار کنند.»

مردان مریخی زنان ونوسی کتاب نویسنده و مشاور آمریکایی جان گری است. جان گری پس از دریافت مدرک در مدیتیشن و گذراندن دورۀ مکاتبه‌ای روانشناسی کتاب مردان مریخی زنان ونوسی را نوشت. این کتاب در سال 1992 برای اولین بار منتشر شد و هنوز هم پرفروش‌ترین کتاب روانشناسی در زمینۀ روابط بین زنان و مردان است.

معرفی کتاب مردان مریخی زنان ونوسی اثر جان گری

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی اثر جان گری با ترجمۀ مهدی قراچه داغی کتاب روانشناسی دربارۀ روابط بین زنان و مردان است. کتاب مردان مریخی زنان ونوسی بیان می‌کند که اغلب مشکلات روابط مشترک بین زن و مرد نتیجۀ تفاوت‌های روانشناسی اساسی بین دو جنس است که نویسنده با استعاره‌ای به آن اشاره می‌کند. این‌که مردان و زنان از سیاره‌ای مجزا هستند، مردان اهل مریخ و زنان اهل ونوس هستند و این‌که هر جنس با جامعه و آداب و و رسوم سیارۀ خودش سازگار است و با جامعۀ مقابل جور در نمی‌آید. 

مثلاً شکایت مردان همیشه در این زمینه است که اگر راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که زنان در گفت‌وگو مطرح می‌کنند ارائه دهند، زنان اصلاً علاقه ای به حل آن مشکل نشان نمی‌دهند بلکه عمدتاً فقط می‌خواهند دربارۀ این مشکل صحبت کنند. کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی بیان می‌کند که هر جنس را می‌توان بر حسب روش‌های متمایز و واکنش‌ آن‌ها به استرس و موقعیت‌های استرس‌زا درک کرد. یکی از ایده‌های اصلی دیگری که گری در کتاب مردان مریخی زنان ونوسی مطرح کرد تفاوت در نحوۀ واکنش جنسیت‌ها به استرس است. 

گری بیان می‌کند که وقتی موقعیت‌های استرس‌زا فشاری بیش از حد به مردان وارد کند آن‌ها به طور موقت عقب‌نشینی می‌کنند و اصطلاحاً «به غار تنهایی خود فرو می‌روند». اغلب آن‌ها به معنای واقعی کلمه عقب‌نشینی می‌کنند مثلاً به گاراژ می‌روند یا بیشتر وقتشان را با دوستانشان می‌گذرانند. مردها در «غارهایشان» لزوماً روی مشکل مورد نظر تمرکز نمی‌کنند. با این‌حال این وقفه به آن‌ها اجازه می‌دهد از مشکل فاصله بگیرند و استراحت کنند و بعداً مشکل را از منظری تازه بررسی کنند. گری معتقد است که این عقب‌نشینی مردان به غارشان در طول تاریخ برای زنان دشوار بوده است. هنگامی که زنان به شدت تحت استرس قرار می‌گیرند واکنش طبیعی‌شان این است که با یکی از نزدیکان خود در این مورد صحبت کنند. این یک پویایی طبیعی ایجاد می‌کند، یعنی در جایی که مردان عقب‌نشینی می‌کنند زن‌ها به موضوع نزدیک‌تر می‌شوند و همین منبع اصلی درگیری بین آن‌ها می‌شود.

خلاصه کتاب

جان گری در کتاب مردان مریخی زنان ونوسی توضیح می‌دهد که چگونه مردان و زنان بر میزان عشق دادن و گرفتن در روابط نظارت می‌کنند. اگر این تعادل تغییر کند و یکی از طرفین حس کند بیش از آنچه دریافت کرده در رابطه بخشیده است، همین می‌تواند باعث رنجش شود. در این موقع فقط با مکالمه و ارتباط صادقانه می‌توان دوباره تعادل را به رابطه برگرداند. گری همچنین تأکید می‌کند که دید مردان و زنان نسبت به عشق دادن و گرفتن متفاوت است. به گفتۀ گری زنان از سیستم امتیازی استفاده می‌کنند که تعداد کمی از مردان از آن آگاه هستند. هر عمل عاشقانه، مهم نیست که چقدر بزرگ باشد، یک امتیاز می‌گیرد. از سوی دیگر مردان برای کارهای کوچک و مخارج کوچک امتیازات کمتری تعیین می‌کنند و اگر خرج بیشتری بکنند و عشق بیشتری بورزند امتیاز بالاتری برای آن در نظر می‌گیرند و توقع دارند زنان نیز چنین کنند.

در فصل‌های مختلف این کتاب نویسنده مفصل دربارۀ تفاوت‌های میان دو جنس زن و مرد بحث کرده است. در فصل دوم کتاب نویسنده دربارۀ ارزش‌های متفاوت میان زن و مرد توضیح داده است و دو اشتباه بزرگ در برداشت زن و مرد از یکدیگر را ذکر کرده است و سعی کرده با استفاده از اصطلاح مریخی و ونوسی علت این اشتباهات را برای خواننده توضیح دهد. نویسنده معتقد است با رعایت این تفاوت‌ها می‌توانیم اشتباهات خود را اصلاح کنیم و زن و مرد بدین طریق می‌توانند برخورد سازنده‌تری داشته باشند.

درباره نویسنده کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

جان گری در سال 1951 در تگزاس به دنیا آمد. پدرش مدیر سازمان نفت بود و مادرش در یک کتاب‌فروشی کار می‌کرد. او با پنج برادر بزرگ شد، پدر و مادرش هر دو مسیحی بودند و یوگا را به او آموختند و او را در کودکی به دیدار سنت یوگاناندا در هند بردند. زندگی‌نامۀ یوگی الهام‌بخش مراحل بعدی زندگی گری شد. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدش را در علم هوش خلاق گرفت و سپس دکترای افتخاری‌اش را از دانشگاه ایالتی گاورنر در ایلینویز دریافت کرد. 

او تا سال 1969 و قبل از شروع کار به عنوان نویسنده و مشاور روابط شخصی به مدت 9 سال با ماهاریشی ماهش یوگی، فیلسوف، نویسنده، آموزگار و استاد معنوی هندی در ارتباط بود. گری به عنوان مشاور، مدرس و نویسندۀ آمریکایی مشغول به کار شد و در مجله‌هایی مثل آتلانتای نیویورک، نیویورک نیوزدی، دیلی نیوز و غیره مطلب می‌نوشت. او اکنون یک درمانگر خانواده و عضو انجمن مشاورۀ آمریکا و انجمن بین‌المللی مشاوران ازدواج و خانواده است. 

جان گری با باربارا دی آنجلیس که او هم روان‌شناس، نویسنده و مشاور است ازدواج کرد. آن‌ها در 1984 از یکدیگر جدا شدند. گری گفته است که این ازدواج موجب شد تا او نظریاتش را در مورد روابط عاطفی بین زوجین مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار دهد. او دو سال بعد با زنی به اسم بانی ازدواج کرد. آن‌ دو تا زمان مرگ بانی بر اثر سرطان در سال 2018 به زندگی در کنار هم ادامه دادند.
جان گری کتاب معروف خود، مردان مریخی زنان ونوسی را در سال 1992 منتشر کرد که بسیار پرفروش شد و موضوع اصلی تمام کتاب‌ها و فعالیت‌های بعدی‌اش را تشکیل داد. میلیون‌ها نسخه از کتاب‌های این نویسنده در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

میزان فروش کتاب

بیش از 15 میلیون نسخه از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی تا به امروز در سراسر دنیا به فروش رسیده است. بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، این کتاب به بالاترین رتبه برای اثر غیر داستانی در دهۀ 1990 رسید و 121 هفته در فهرست پرفروش‌ها ماند.

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی تبدیل به کتاب محبوبی برای حل مشکلات روابط زنان و مردان شد. تبلیغات، نوارهای صوتی و ویدیویی، سمینار، نمایش برادوی تک نفره، کمدی تلویزیونی و برنامه‌های زیادی بر اساس این کتاب ساخته شدند. 

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی در سال 2006 تبدیل به یک نمایش موفق در فرانسه شد و به مدت شش سال در پاریس به اجرا در آمد.

امتیازات

کتاب مردان مریخی زنان ونوسی از سایت گودریدز امتیاز 3.6 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

خوانایی کتاب و روان بودن 
جان گری در کتاب مردان مریخی زنان ونوسی بسیار صریح و بی‌پرده دربارۀ تفاوت زن و مرد صحبت کرده و به نکاتی اشاره کرده که ممکن است در حالت عادی هیچ زن و مردی متوجه‌شان نشود. اکثراً در روابط و پس از بحث و جدل، سوالاتی ذهن زوجین را درگیر می‌کند مثل چگونه و چرا این اتفاق افتاد؟ و بدون شناخت الگوهای روانی- فلسفی پیچیدۀ ذهن امکان ندارد به جواب این سؤالات رسید.

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
خواننده‌ای با سرعت مطالعۀ 250 کلمه در دقیقه، حدود 5 ساعت طول می‌کشد تا کتاب مردان مریخی زنان ونوسی را به طور کامل مطالعه نماید.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب مردان مریخی زنان ونوسی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی