واژگان لکان

(14)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
676

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب واژگان لکان

انتشارات نی منتشر کرد:
مجموعه ی واژگان... اصطلاحات اصلی هر فیلسوف را به ترتیب حروف الفبا ارائه می دهد و کار را بر مبنای این اصل می آغازد که هر فیلسوفی فقط در زبان و واژگان خاص خود یا واژگان مشترکی که از آن خود کرده است، قابل فهم است.
رویکرد این مجموعه به هر مفهوم سه سطح را دربرمی گیرد که در متن با ستاره (*) مشخص می شوند: نخست تعریفی پایه ای و قابل فهم برای دانشجویان مبتدی؛ دوم رویکردی علمی برای دانشجویان پیشرفته تا مدرسان؛ و سرانجام رویکردی آزادتر که تأویلی وسیع تر را امکان پذیر می کند، مثلاً مطالعه ی بازتاب این مفهوم در بطن نظام فلسفی.
هر مجلد از مجموعه ی واژگان... راهی است ممتاز برای خوانش و فهم یک نظام فلسفی.
آیا لکان فیلسوف بود؟ آیا چنین قرائتی از لکان به رغم آن که خودش گاهی صراحتاً چنین نامی را رد می کرد، نوعی چالش نیست؟ پیش از هر چیز می توان تصدیق کرد که لکان با مفاهیمی کار کرده است که به طور معمول فلسفی قلمداد می شوند و با این حال، چنین قرائتی نقابی بوده است بر ابتکاری شخصی. لکان نه تنها آثار فیلسوفان، بلکه آثار خود فروید را نیز خوانده است، به همراه مفاهیمی فلسفی که معنایشان را تغییر داده است. سپس می توان شاهد پیوند منسجم این مفاهیم بود تا هستی انسان در خاص ترین تنوعش و عام ترین عمومیتش در نظر گرفته شود. و مگر از فلسفه چیزی غیر از این انتظار می رود؟ فلسفه ای راستین با چه چیزی مشخص می شود و چه کسی صلاحیت اعطای چنین عنوانی را دارد؟ این پرسشی است همچنان گشوده که در هدف ضرورتاً آموزشی چنین واژگانی نهفته است.
کرامت موللی متولد سال 1327 در شیراز، روانکاو، نویسنده و مترجم است. در بیمارستان ها و مراکز مشاوره و انجمن های روانکاوی مختلف کشور فرانسه به عنوان روانکاو فعالیت دارد. او همچنین عضو انجمن روانکاویِ Le Mouvement du Coût Freudien بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی