پس از تو

(67)
نویسنده:

3,320,000ریال

2,988,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6823

علاقه مندان به این کتاب
74

می‌خواهند کتاب را بخوانند
21

کسانی که پیشنهاد می کنند
30

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
9

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پس از تو

انتشارات آموت منتشر کرد: لوسیا کلارک دختر پرستاری که در دنیای بزرگتری گشوده شده است میرود تا زندگی را از سر بگیرد و آهنگی دیگر از بودن خویش بنوازد لوسیا که اینک تحول عظیمی در او رخ داده است با تجربه ی جدیدی رو به رو میشود و شرایط به گونه ای رقم میخورد که یک بار دیگر در آزمون زندگی شرکت میکند و بر سر دوراهی می ایستد در نهایت مجبور میشود انتخابش را بکند و این شاید بزرگترین تصمیم زندگی اش باشد که. جوجومویز روزنامه نگار و نویسنده ی انگلیسی متولد 1969 فارغ التحصیل دانشگاه لندن ویکی از معدود نویسندگانی است که دو بار موفق شد جایزه داستان بلند رمانتیک سال را از انجمن رمان نویسان رمانتیک دریافت کند وی که خود حدود ده سال برای روزنامه ایندیپندنت مقاله نوشته سال هاست که فقط به نوشتن رمان میپردازد.رمان من پیش از تو به قلم جوجومویز در صدر پر فروش های نیویورک تایمز قرار دارد و اقتباس سینمایی آن با نقش آفرینی دو بازیگر سرشناس انگلیسی امیلیا کلارک و سام کلافین ساخته شده است. مریم فتاحی متولد سال 1343 ساری فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی و زبانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

پس از تو

کتاب پس از تو


بخشی از کتاب پس از تو:
«ظاهراً خیلی شانس آورده‌ام. این را به من می‌گویند و ساکت می‌شوند، لبخند بر لب دارند. انگار من هم باید در جواب لبخند وسیعی بزنم، شاید هم انتظار دارند بلند شوم و برقصم. خودم حس نمی‌کنم شانس آورده‌ام. در واقع هیچ حسی ندارم. در خواب و بیداری هستم. گاهی که چشمم را باز می‌کنم چراغ‌های روشن اتاق عمل را بالای سرم می‌بینم. بعد هم اتاق ساکت و خاموش و صورت پرستار. صحبت‌های پراکنده به گوشم می‌رسد. مرفین باعث خواب آلودگی‌ام می‌شود. مقدارش را هم زیاد کرده‌اند و این هم حقۀ خوبی برای فراموش کردن است.»

جوجو مویز، نویسندۀ پرفروش بریتانیایی سه سال بعد از این‌ که پنج میلیون خوانندۀ کتاب «من پیش از تو» را در غم فرو برد، در پاسخ به درخواست‌ مردم در رسانه‌های اجتماعی، کتاب «پس از تو» را در سال 2015 در بریتانیا منتشر کرد. رمان پس از تو دنبالۀ کتاب «من پیش از تو» و عاشقانه‌ای دیگر از جوجو مویز است. سومین رمان این مجموعه با عنوان «باز هم من» در سال 2018 منتشر شد.

معرفی کتاب پس از تو اثر جوجو مویز 

پس از تو اثر جوجو مویز با ترجمۀ مریم مفتاحی رمانی عاشقانه است. شما اگر کسی را که دوستش دارید از دست بدهید چطور به زندگی ادامه می‌دهید؟ چطور زندگی‌ای می‌سازید که ارزش زیستن داشته باشد؟ داستان این رمان عاشقانه ادامۀ زندگی لوئيزا کلارک است، شخصیت اصلی کتاب اول جوجو مویز با نام «پیش از تو». لوئیزا که در رمان اول عشق زندگی‌اش را از دست داد، حالا باید معنایی دوباره برای زندگی‌ بیابد. رمان پس از تو به استنثای یک فصل از دیدگاه لوئيزا کلارک، قهرمان داستان به صورت اول شخص و در زمان حال روایت می‌شود. برای لوئیزا کلارک، زندگی پس از ویل به معنای دوباره عاشق شدن با تمام خطراتی است که به همراه دارد. جوجو مویز در این کتاب شما را با غم‌ها، شادی‌ها و تغییرات زندگی لوئیزا کلارک شگفت‌زده می‌کند.

خلاصه داستان

در رمان من پیش از تو با لوئیزا کلارک‌ آشنا شدیم. لوئیزا دختری سربه‌هوا و خرابکار است که دربه‌در دنبال کار می‌گردد. خانواده‌ای ثروتمند او را به عنوان پرستار پسر ناتوانشان استخدام می‌کنند. ویل، تنها پسر این خانواده است که به‌خاطر تصادف با موتورش از گردن به پایین فلج شده و به هیچ‌وجه نمی‌تواند تکان بخورد. ویل قصد دارد به زندگی خودش پایان دهد و خانواده‌اش امیدوارند لوئیزا بتواند او را منصرف کند اما لوئیزا با این‌که عاشق ویل می‌شود نمی‌تواند او را از این تصمیم منصرف کند. پس از تو ادامۀ زندگی لوئیزا کلارک پس از مرگ ویل است. لوئیزا دیگر فقط یک دختر معمولی نیست که یک زندگی معمولی داشته باشد. پس از سپری کردن 6 ماه متحول کننده با ویل ترنر، حالا باید بدون ویل به زندگی ادامه دهد. 

لوئیزا پس از مرگ ویل به شهری دیگر می‌رود تا کمی تسکین بیابد. ویل همیشه لوئیزا را تشویق می‌کرد تا به دنبال زندگی‌ای معنادار برود اما لوئيزا به لندن نقل‌مکان می‌کند و با پول ویل آپارتمانی برای خودش می‌خرد و در کافۀ فرودگاه مشغول به کار می‌شود و مطلقاً هیچ کار دیگری نمی‌کند. آن شور و هیجان و نگرش زندگی‌دوستانۀ لوئیزا به‌کل ناپدید شده است. یک شب لوئیزا به پشت‌بام خانه‌اش می‌رود تا تنهایی بنشیند و هوایی بخورد که ناگهان کسی شروع به صحبت با او می‌کند. لوئيزا وحشت‌زده از پشت بام می‌افتد و به شدت مجروح می‌شود. او مجبور می‌شود به خانه و نزد خانواده‌اش برگردد و آن‌جا حس می‌کند دوباره به همان جایی برگشته است که از آن شروع کرده بود. بدن لوئيزا بهبود می‌یابد اما حالا خودش نمی‌داند چطور دوباره به زندگی برگردد. به این ترتیب وارد گروه پشتیبانی کلیسا می‌شود که در آن اعضای گروه خنده‌ها، ناامیدی‌ها و شیرینی‌های زندگی‌شان را با هم به اشتراک می‌گذارند. سپس چهرۀ پنهان زندگی ویل هویدا می‌شود و تمام نقشه‌های لوئیزا را بهم می‌ریزد و آینده‌ای بسیار متفاوت را برایش رقم می‌زند.  

«وقتی چیزی از بطری باقی نمی‌ماند با خودم فکر می‌کنم بروم و یک بطری دیگر بخرم، ولی دوست ندارم دوباره بیرون بروم. دلم نمی‌خواهد سمیر، فروشندۀ فروشگاه شبانه‌روزی، سرِ این موضوع که همه‌اش دارم از یک نوع می‌خرم با من شوخی کند. دلم نمی‌خواهد با کسی حرف بزنم. به شدت احساس خستگی می‌کنم. جوری سرم وزوز می‌کند که می‌دانم اگر بروم توی رختخواب خوابم نمی‌برد. کمی به جیرد فکر می‌کنم، به این که چه ناخن‌های بدشکلی داشت. آیا ناخن‌های بدشکلش ناراحتم می‌کردند؟ به دیوار لخت اتاق نشیمن زل می‌زنم، یکباره حس می‌کنم الان به تنها چیزی که نیاز دارم هوای تازه است. پنجرۀ سالن را باز می‌کنم و از پله‌های اضطراری که سست و بی‌ثابت هستند بالا می‌ورم و قدم به پشت بام می‌گذارم.»

خواندن کتاب پس از تو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به رمان‌های عاشقانه و جذاب علاقه‌مند هستند اصلاً خواندن کتاب پس از تو را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب پس از تو

کتاب پس از تو

پائولین سارا جو مویس در سال 1969 به دنیا آمد. او در دنیای نویسندگی با نام جوجو مویز شناخته می‌شود. او یک روزنامه‌نگار و فیلم‌نامه‌نویس انگلیسی است و از سال 2002 شروع به نوشتن رمان‌های عاشقانه کرد و جوایز زیادی بُرد. مویز با نوشتن رمان «من پیش از تو» نویسندۀ پرفروش‌ نیویورک‌ تایمز شد. او یکی از معدود نویسندگانی است که توانست طی یک سال دو بار برندۀ جایزۀ رمان عاشقانۀ سال شود. این جوایز از طرف انجمن رمان‌نویسان عاشقانه به وی اهدا شد. مویز قبل از رفتن به دانشگاه مشاغل زیادی را آزمود. سپس به دانشگاه لندن رفت تا مدرک کارشناسی‌اش را بگیرد و هم‌زمان برای یک شبکۀ خبری کار می‌کرد. او مدرک روزنامه‌نگاری‌اش را از دانشگاه سیتی دریافت کرد. مویز از طرف روزنامۀ ایندیپندنت برندۀ بورسیه‌ای شد که توانست با آن دورۀ کارشناسی ارشدش در رشتۀ روزنامه‌نگاری را در دانشگاه سیتی تمام کند و در سال 1992 از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او 10 سال برای روزنامۀ ایندیپندنت کار کرد و در سال 1998 دستیار سردبیر بخش خبر شد. در سال 2002 او خبرنگار هنر و رسانۀ روزنامۀ ایندیپندنت شد. 

مویز در اوایل حرفۀ نویسندگی‌اش سه کتاب نوشت که ناشر همه‌شان را رد کرد. مویز آن زمان یک فرزند کوچک داشت و دوباره باردار بود و همچنین در حرفۀ روزنامه‌نگاری فعالیت داشت. برای همین با خود عهد کرد که اگر کتاب چهارمش هم رد شود دیگر در این زمینه تلاشی نکند. پس از ارائۀ سه فصل اول چهارمین کتابش به ناشران مختلف، شش ناشر برای خریدن حق چاپ کتاب با هم وارد رقابت شدند. مویز در سال 2002 اولین کتابش با عنوان «سرپناه بارانی» را منتشر کرد و تبدیل به یک رمان‌نویس تمام وقت شد. ناشرِ مویز چاپ کتاب «من پیش از تو» را نپذیرفت و مویز آن را به انتشارات پنگوئن فروخت. کتاب «من پیش از تو» بیش از شش میلیون نسخه فروش رفت و در 9 کشور به رتبۀ یک رسید و در نتیجه سه جلد از رمان‌های او هم‌زمان در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفتند.

مویز بعداً دو دنباله با عنوان‌های «پس از تو» و «باز هم من» برای کتاب «من پیش از تو» نوشت. در سال 2013 اعلام شد که مایکل اچ وبر و اسکات نوستادتر برای نوشتن اقتباسی از رمان «من پیش از تو» استخدام شده‌اند. در سال 2016 فیلمی با اقتباس از کتاب من پیش از تو منتشر شد و فیلمنامه را خودِ مویز نوشت. از آثار دیگر جوجو مویز می‌توان به «یک بعلاوه یک»، «میوۀ خارجی»، «اسب رقصان»، «تنها در پاریس»، «بخشندۀ ستارگان»، «آخرین نامۀ معشوق»، «بازار طاووس»‌، «خلیج نقره‌ای» و «دختری که رهایش کردی» اشاره کرد. آثار جوجو مویز به بیست و هشت زبان ترجمه شده و بیش از 40 میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است.

نمادهای اساسی کتاب پس از تو

لندن
لندن مکان اصلی رمان پس از تو است. این دومین کلان شهر بزرگی است که لوئیزا پس از مرگ ویل در آن زندگی می‌کند. لوئیزا ابتدا به پاریس رفت و در پایان این رمان به نیویورک نقل‌مکان می‌کند. این شهرهای بزرگ نمادی از تمایل لوئيزا برای داشتن تجربیات و ماجراجویی‌های گسترده‌تر در جهان هستند. با این‌حال در این کتاب لندن به عنوان مکانی خطرناک به تصویر کشیده شده که در آن مردم از یکدیگر جدا افتاده‌اند. 

فرودگاه
نویسنده سعی کرده است با استفاده از مکان‌های مختلف نیز وضعیت زندگی لوئیزا را نشان بدهد. مثلا فرودگاهی که لوئیزا در کافه‌اش کار می‌کند نمادی از ناتوانی لوئیزا برای رفتن به مرحلۀ بعدی زندگی‌اش است. نویسنده با استفاده از فرودگاه این‌گونه نشان می‌دهد که لوئیزا در آستانۀ یک ماجراجویی جدید گرفتار مانده است. او باید به فصل تازه‌ای از زندگی خود برود ولی با این‌حال غم و اندوهش بابت مرگ ویل، او را در آستانۀ این مرحلۀ جدید متوقف کرده است چون می‌ترسد گامی برای سفر به جلو و ورود زندگی واقعی‌اش بردارد. مثلا نویسنده در بخشی از کتاب دربارۀ شغل لوئیزا این‌گونه به این موضوع اشاره می‌کند: «لبخند می‌زنم، لبخندی که اقتضای شغلمان است و هیچ معنی خاصی ندارد. بعد برمی‌گردم و به طرف پیشخوان می‌روم.»

امتیازات

کتاب پس از تو از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب پس از تو

خوانایی کتاب و روان بودن 
جوجو مویز در پس از تو، شما را به دنیایی که در «من پیش از تو» خلق کرده بود باز می‌گرداند و دوباره شما را می‌خنداند، به گریه می‌اندازد و خوشحال‌تان می‌کند. او در این رمان دست به کاری زده است که معدودی از رمان‌نویسان می‌توانند آن را انجام دهند. او دوباره شخصیت‌های محبوب رمان اولش را به زندگی بازمی‌گرداند و آن‌ها را به مکان‌هایی می‌برد که نه آن‌ها و نه ما اصلاً انتظارش را نداریم. 

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
اگر سرعت مطالعه‌تان 250 کلمه در دقیقه است، حدوداً 6 ساعت و 8 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب پس از تو را به طور کامل مطالعه نمایید.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید رمان پس از تو، من پیش از تو و تمامی رمان‌های جوجو مویز را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (10)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهتاب آرامش
    • پاسخ به نظر

    این کتاب رو بیشتر از من پیش از تو دوست داشتم . شخصیت ها و داستان هایی که موازی هم پیش میرن سیر داستان رو متفاوت و از یکنواختی خارج میکنه

  • تصویر کاربر

    • زهرا رمضان‌پور
    • پاسخ به نظر

    عالی بود

  • تصویر کاربر

    • فاطمه محمودی
    • پاسخ به نظر

    زیبا بود ولی به اندازه من پیش از تو برام جذاب نبود ولی لذت بردم از خوندنش

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی