30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

(127)

1,800,000ریال

1,620,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
15015

علاقه مندان به این کتاب
97

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
27

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

انتشارات اختران منتشر کرد:
ارتباط بدون خشونت (nvc) روش تعاملی است که تبادل اطلاعات و حل صلح‌آمیز اختلافات را تسهیل می‌کند. ارتباط بدون خشونت بر ارزش‌های مشترک انسانی و نیازها تکیه می‌کند و افراد را به پرهیز از زبانی که سبب مقاومت یا کاهش عزت نفس می‌شود و استفاده از زبانی که سلامت را افزایش می‌دهد تشویق می‌کند. ارتباط بدون خشونت باور دارد که به جای ایجاد ترس، گناه، سرزنش و شرم؛ غنی‌سازی زندگی رضایت آمیزترین انگیزه برای انجام کارهاست و به عنوان هدف، بر پذیرش مسئولیت فردی و در انتخاب و افزایش کیفیت ارتباط تاکید دارد. این روش حتی وقتی طرف مقابل آن را نمی‌داند نیز موثر است. با ارتباط بدون خشونت شما خواهید دانست که: هرکاری که هرکسی انجام می‌دهد تلاشی است برای تحقق نیازهای متحقق نشده. برای هرکسی تحقق نیازها از طریق همکاری، سالم‌تر از رقابت است. به صورت طبیعی افراد وقتی که از روی میل در سلامت دیگران سهیم شوند لذت می‌برند. مهارت‌های ارتباط بدون خشونت به شما کمک می‌کند تا: احساس گناه، شرم، ترس و افسردگی را از بین ببرید. خشم و ناامیدی را به ساختن اتحاد و مشارکت تبدیل کنید. راه‌حل‌هایی بر اساس امنیت، احترام متقابل و اتفاق آرا خلق کنید. نیازهای اساسی فرد، خانواده، مدرسه، جامعه و اجتماع را به روش‌های زندگی غنی‌ساز تحقق بخشید. «تکنیک‌های ارتباطی فعال مارشال روزنبرگ تضادهای بالقوه را به گفت‌وگوهای صلح‌آمیز تغییر می‌دهد. شما تکنیک ساده‌ای می‌آموزید که مشاجره را خنثی می‌کند و ارتباط محبت‌آمیزی را با خانواده، و سایر آشنایان خلق می‌کند. من خواندن این کتاب را نه تنها توصیه بلکه تاکید می‌کنم.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی اثر مارشال روزنبرگ


دکتر مارشال روزنبرگ کتاب ارتباط بدون خشونت: زبان زندگی را در سال 1999 منتشر کرد. کتابی که زندگی بسیاری از مردم دنیا را تغییر داد. او در این کتاب مخاطبین را با روش ارتباط بدون خشونت یا همان ان.‌وی.سی آشنا کرد. ان.وی.سی روشی ساده برای درک اطرافیان و شیوه‌ای صلح‌آمیز و مؤثر برای رسیدن به ریشه‌ی خشونت و درد است.

ارتباط بدون خشونت، زبان گمشدۀ بشر است، زبان مردمی که به یکدیگر اهمیت می‌دهند و آرزو دارند با دیگران روابطی مؤثر و باکیفیت داشته باشند. بنابراین دکتر مارشال روزنبرگ در کتاب ارتباط بدون خشونت روش ارتباط بدون خشونت یا همان ان.وی.سی را به علاقه‌مندان معرفی کرد. روش ان.وی.سی در واقع نیازهای برآوردنشدۀ افراد را نمایان می‌سازد و همین منجر به کاهش خصومت، شفای درد و تقویت ارتباط فردی و حرفه‌ای می‌شود. بعلاوه مارشال روزنبرگ در کتاب ارتباط بدون خشونت: زبان زندگی، با داستان‌ها، مثال‌ها و گفت‌وگوهای دو جانبه، راه‌حل‌هایی را به مخاطبین ارائه داده است تا بتوانند با آن‌ها مشکلات ارتباطی گیج‌کنندۀ زندگی‌شان را مرتفع سازند.

در کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی چه می‌خوانیم؟

بیشتر ما به دنبال مهارت‌هایی هستیم که با آن‌ها بتوانیم کیفیت روابط‌مان را تقویت کنیم یا به کمک آن‌ها بتوانیم ارتباط مؤثرتری در زندگی فردی و اجتماعی داشته باشیم. متاسفانه بیشتر ما از بدو تولد برای رقابت، قضاوت، درخواست آمرانه و تشخیص آموزش دیده‌ایم. تفکر ما سیاه سفید یا همان تفکر درست یا غلط است و با همین شیوه با مردم ارتباط برقرار می‌کنیم. عادت‌های ارتباطی ما باعث سوء تفاهم و یا عدم درک و ناامیدی ما می‌شوند. شاید همین روش‌ها علت درد و خشم ما باشند و ما را به سمت خشونت سوق بدهند.

اما مارشال روزنبرگ با معرفی روش ان.وی.سی در کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی به ما کمک می‌کند تا به عمق برویم و کشف کنیم چه چیزی درون ما زنده است و ما را به این باور می‌رساند که همۀ اعمال ما به دلیل برآورده نشدن نیازهای‌مان است. مارشال روزنبرگ در این کتاب توسعۀ ادبیات احساس و نیاز را به مخاطبین یاد می‌دهد و همچنین شما با کمک این کتاب یاد می‌گیرید که چطور به راحتی احساسات خود را ابراز کنید. 

فهرست مطالب کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

• یادداشت مترجم برای چاپ اول
• قدردانی
• پیشگفتار آرون گاندی
• پیشگفتار دکتر دیپاک چوپرا
• فصل۱. نثار از صمیم قلب
• قلب ارتباط بدون خشونت
• مقدمه
• راهی برای افزایش توجه
• فرایند ان. وی. سی.
• کاربرد ان. وی. سی. در جهان و زندگی ما
• فصل ۲. ارتباطی که محبت را مسدود می‌کند
• فصل ۳. مشاهده‌ی بدون ارزیابی
• فصل 4. شناسایی و ابراز احساس‌ها
• فصل 5. قبول مسئولیتِ احساس‌های خود
• فصل 6. تقاضایی که زندگی را غنی می‌سازد
• فصل ۷. دریافت همدلانه
• فصل 8. قدرت همدلی
• فصل 9. ارتباط محبت‌آمیز با خود
• فصل 10. ابراز کامل خشم
• فصل 11. حل تعارض و میانجیگری
• فصل ۱۲. استفاده‌ی حمایتی از قدرت
• فصل ۱۳. آزاد کردن خود و مشاوره با دیگران
• فصل ۱۴. ابراز قدردانی در ارتباط بدون خشونت
• سخن آخر
• نظر مردم درباره‌ی ان. وی. سی.
• نظر خوانندگان ایرانی
• درباره‌ی نویسنده

بریده‌هایی از کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

«سومین مرحله‌ی ان. وی. سی. توجه به ریشه‌ی احساس‌های خود است. ان. وی. سی. آگاهی ما را افزایش می‌دهد تا بفهمیم آنچه دیگران انجام می‌دهند یا می‌گویند، ممکن است تحریک‌ کننده باشد، ولی به هیچ‌وجه علت احساس‌های ما نیست. متوجه خواهیم شد که احساس‌های ما از یک سو پیامد انتخاب‌ شیوه‌ی دریافت گفته‌ها و اعمال دیگران و از سوی دیگر پیامد نیازها و انتظارهای ما در آن لحظه‌ی خاص است. مرحله‌ی سوم ما را به قبول مسئولیت خود در برابر آنچه انجام می‌دهیم تا احساس‌های‌مان شکل بگیرد سوق می‌دهد. هنگامی که کسی به ما یک پیام منفی چه کلامی و چه غیرکلامی می‌دهد، ما چهار گزینه برای دریافت آن داریم.»

«در زمان جنگ ویتنام از من خواستند در تلویزیون با کسی که دیدگاهی مخالف من داشت درباره‌ی جنگ بحث کنم. برنامه ضبط می‌شد و می‌توانستم در همان بعدازظهر آن را در خانه تماشا کنم، وقتی خودم را دیدم به گونه‌ای که دوست ندارم ارتباط برقرار می‌کنم، ناراحت شدم. به خودم گفتم: «مصمم شدم اگر بار دیگر در یک بحث شرکت کنم آنچه در این برنامه انجام دادم را دوباره تکرار نکنم! یعنی در حالت دفاعی نخواهم بود و نمی‌گذارم مسخره‌ام کنند.» توجه کنید من به‌جای اینکه به آنچه می‌خواستم انجام بدهم فکر کنم به آنچه می‌خواستم انجام ندهم فکر کردم.»

«بعد از یک عمر مدرسه رفتن و اجتماعی شدن، ممکن است برای اکثرمان بسیار دیر باشد که ذهن‌مان را تربیت کنیم تا فقط بر اساس آنچه نیاز داریم و ارزیابی لحظه‌به‌لحظه فکر کنیم. به‌هرحال، همان‌طور که یاد گرفته‌ایم وقتی با دیگران صحبت می‌کنیم داوری‌هایمان را ترجمه کنیم، می‌توانیم خود را آموزش دهیم تا گفتگوهای قضاوتی با خود را تشخیص دهیم و فوراً بر نیازهای نهفته تمرکز کنیم. مثلاً اگر متوجه شدیم که به آنچه انجام داده‌ایم با سرزنش واکنش نشان می‌دهیم: «نگاه کن، دوباره خراب کردی!» می‌توانیم توقف کنیم و از خودمان بپرسیم: «در این قضاوت اخلاقی کدام نیاز تحقق‌نیافته‌ی من ابراز شد؟» ممکن است لایه‌های متعددی از نیازها وجود داشته باشد و وقتی ما با آنها مرتبط باشیم، متوجۀ تغییر چشمگیری در بدن خود خواهیم شد.»

خواندن کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر نمی‌توانید به خوبی با اطرافیان‌تان ارتباط برقرار کنید و مدام در این زمینه دچار مشکل می‌شوید بهتر است که با روش ارتباط بدون خشونت آشنا شوید و این کتاب را مطالعه نمایید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

دکتر مارشال برترام روزنبرگ در سال 1934 به دنیا آمد و در سال 2015 از دنیا رفت. او روان‌شناس، نویسنده و معلم آمریکایی بود. از اوایل دهۀ 1960 ارتباطات بدون خشونت را توسعه داد، این ارتباطات فرآیندی برای حمایت از مشارکت و حل تعارضات درون افراد در روابط شخصی و در جامعه بود. او در سراسر جهان به عنوان یک صلح‌طلب فعالیت می‌کرد و در سال 1984 مرکز ارتباط بدون خشونت را تأسیس کرد و خودش مدیر خدمات آموزشی این مؤسسه شد.

او در در شهر دیترویت بزرگترین شهر ایالت  میشیگان بزرگ شد و هر روز با اشکال مختلف خشونت مواجه می‌شد. او می‌خواست علل خشونت را بررسی کند و بفهمد برای کاهش خشونت چه کاری می‌توان کرد بنابراین در رشتۀ روان‌شناسی بالینی به تحصیل پرداخت و مدرک دکترایش را در سال 1961 از دانشگاه ویسکانسین گرفت. دکتر روزنبرگ در 60 کشور به آموزش ارتباطات بدون خشونت پرداخت و با گروه‌هایی مثل مربیان، مدیران و روان‌درمانگرها، افسران نظامی، وکلا، زندانیان، پلیس و مقامات دولتی کار می‌کرد. او به مناطق جنگ‌زده و کشورهای محروم نیز می‌رفت و آموزش‌های ارتباط بدون خشونت را برای ترویج آشتی و حل مسالمت‌آمیز اختلافات ارائه می‌داد.

دکتر روزنبرگ برای تلاش‌هایش در زمینۀ ارتباط بدون خشونت جوایز بسیاری مثل جایزۀ قهرمان بخشش در سال 2014، جایزۀ پلی برای صلح بدون‌خشونت در سال 2006، جایزۀ جلوۀ نور خدا در جامعه در سال 2005، جایزۀ پرنسس آنی انگلستان و جایزۀ قدردانی رئیس پلیس عدالت ترمیمی 2002 را کسب کرد. از دیگر آثار مارشال روزنبرگ می‌توان به «موهبت شگفت‌انگیز خشم»، «گذر از رنجش بین ما»، «آموزش محبت‌آمیز کودکان»، «خودم باشم، عاشقت باشم!» و «قلب تغییر اجتماعی» اشاره کرد.

واکنش‌ها به کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

«من معتقدم که اصول و تکنیک‌های موجود در این کتاب به معنای واقعی کلمه می‌تواند دنیا را تغییر دهد اما مهم‌تر از آن، آن‌ها می‌توانند کیفیت زندگی شما با همسرتان، فرزندان‌تان، همسایه‌های‌‌تان، همکارانتان و هر کس دیگری که با آن‌ها تعامل دارید را تغییر دهند. نمی‌دانم چطور خواندن این کتاب را به همه توصیه کنم.» -جک کانفیلد، نویسندۀ کتاب اصول موفقیت

«تکنیک‌های ارتباطی پویای مارشال روزنبرگ، درگیری‌های بالقوه را به گفت‌وگوهای صلح‌آمیز تبدیل می‌کند. شما با مطالعۀ این کتاب ابزارهای ساده‌ای برای از بین بردن بحث‌ها و ایجاد ارتباطات دلسوزانه با خانواده، دوستان و سایر آشنایان خود به دست خواهید آورد. من این کتاب را به شدت توصیه می‌کنم.» -جان گری، نویسندۀ کتاب مردان مریخی زنان ونوسی

«همۀ ما باید قدردان مارشال روزنبرگ باشیم. او مؤثرترین ابزارها را برای تقویت سلامت روابط در اختیار ما قرار داده است.» -دیپاک چوپرا  

امتیازات

کتاب ارتباط بدون خشونت: زبان زندگی از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را به دست آورده است.

میزان فروش کتاب

بیش از یک میلیون نسخه از کتاب ارتباط بدون خشونت در شصت کشور به فروش رفته است.

تحلیل سی بوک از کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

نشر اختران کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی از مارشال روزنبرگ را با ترجمۀ امیر کامران منتشر کرده است.

در حال حاضر روش ان.وی.سی که مارشال روزنبرگ در کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی معرفی کرده است در شرکت‌ها، کلاس‌های درس، زندان‌ها و مراکز میانجگیری در سراسر جهان تدریس می‌شود و همان‌طور که مؤسسه‌ها، شرکت‌ها و دولت‌ها آگاهی ان.وی.سی را با ساختارهای سازمانی و رویکردهای رهبری خود ترکیب می‌کنند، ان.وی.سی بر تحول فرهنگی اثر می‌گذارد.

دکتر مارشال روزنبرگ باور داشت که با ارتباط بدون خشونت می‌توان به جای ایجاد ترس، گناه، سرزنش و شرم، زندگی‌ای غنی و رضایت‌مند ساخت.  

اگر از کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر سخنران و مربی ارتباطات است. او در این کتاب با ۷ راهکار مؤثر به شما نشان می‌دهد که چطور به راحتی در مقابل جمع سخنرانی کنید و با افکار منفی و اضطراب پیش از سخنرانی مقابله کنید و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید.

موهبت شگفت‌انگیز خشم، اثر دیگری از دکتر مارشال روزنبرگ که ادامۀ کتاب ارتباط بدون خشونت است و نویسنده در آن به کاربرد خشم به شیوۀ ارتباط بدون خشونت پرداخته است و به شما می‌گوید که چرا خشمگین می‌شوید و اگر خشم‌تان برانگیخته شد باید آن را موهبتی بدانید و علت آن را جویا شوید. 

تئوری انتخاب اثری از دکتر ویلیام گلسر که در صدر کتاب‌های روان‌شناسی و توسعۀ فردی قرار دارد. گلسر معتقد است که مشکلات شناختی و روانی بشر، در اصلاح رفتار نهفته است که این کار را بدون دارو نیز می‌توان انجام داد. او در این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور با تئوری انتخاب رفتارتان را اصلاح و زندگی‌تان را دگرگون سازید.

ـ  کتاب روانشناسی تصویر ذهنی از ماکسول مالتز جراح زیبایی و نویسندۀ آمریکایی در سال 1960 منتشر شد. دکتر مالتز به قدرت عظیم ذهن در شکل دادن به تصور ما از خود اعتقاد داشت و معتقد بود این تصویر در نهایت رفتارها و اعمال ما را هدایت می‌کند. او در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی چنین استدلال می‌کند که این تصور ما از خویش است که توانایی ما را برای موفقیت یا شکست هدایت می‌کند و معتقد بود که با طرز فکر درست می‌توانیم به هر چیزی که در ذهن‌مان است دست پیدا کنیم.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (5)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فهیمه داودی
    • پاسخ به نظر

    برای انواع ارتباط مفید و کاربردی_ در دوره پرند) پرورش کودک بالنده( با این کتاب آشنا شدم. و خدمات باید کارگاه ارتباط بدون خشونت رو هم بگذرونم.کتاب پر از نکته است

  • تصویر کاربر

    • نسترن جوینده
    • پاسخ به نظر

    برشی از کتاب همین که به یاد بیاوریم خودمان انتخاب کرده ایم تا قدرتمان را درراه خدمت به زندگی صرف کنیم، انجام موفقیت آمیز آن، چنان شادی حقیقی را در تجلیل خودمان برایمان به ارمغان می آورد که هرگز تایید دیگران به پای آن نمی رسد.

  • تصویر کاربر

    • الهام عبداللهی
    • پاسخ به نظر

    در خرید این کتاب شک نکنید.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 0

    پایه ی «ارتباط بدون خشونت»، مهارت های کلامی و ارتباطی است تا قدرت مان را برای انسان بودن، بیشتر کند. «ارتباط بدون خشونت»، ما را به بازسازی چگونگی بیان خود و گوش دادن به حرف دیگران راهنمایی می کند.

عیدی