30بوک
کتاب کودک و نوجوان
نوجوان
علمی تخیلی
هری پاتر و فرزند نفرین شده

هری پاتر و فرزند نفرین شده (شومیز)(پرتقال)

(11)

2,280,000ریال

1,824,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2923

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده

انتشارات پرتقال منتشر کرد:
هری پاتر،مالفوی و رون حالا بزرگ شده‌اند و نوبتی هم که باشد، حالا دیگر نوبت بچه‌هایشان است تا دنبال ماجراجویی بروند و برای یک ماجرا جویی خوب چه چیزی بهتر از پیدا کردن بازماندگان ولدمورت؟ بچه‌های سربه هوای قهرمانان هری پاتر قرار است ما را با داستان‌های پرهیجان و خطرناک خود همراه کنند. داستانی که تا سر حد مرگ ترسناک است!
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

هری پاتر و فرزند نفرین شده

تصویر جلد هری پاتر و فرزند نفرین شده


هر وقت شما سه تا با هم باشید، مردم نگاهتون می‌کنند. با هم نباشید هم نگاهتون می‌کنند. کلاً همیشه همه نگاهتون می‌کنند.

هری‌ پاتر و فرزند نفرین شده اثر جی.‌کی رولینگ نویسندۀ معروف بریتانیایی است که آن را به همراه جان تیفانی و جک ثورن نوشته است. هری پاتر و فرزند نفرین شده یک نمایشنامۀ دو قسمتی بریتانیایی و محصول سال 2016 است. شهرت این نویسنده به دلیل چاپ مجموعه کتاب‌های هری پاتر است. جی‌.کی رولینگ هری پاتر و فرزند نفرین شده را سال‌ها بعد از جلد هفتم این مجموعه یعنی «هری پاتر و یادگاران مرگ» منتشر کرد و داستان هشتم و رسمی این مجموعه به شمار می‌رود که به صورت نمایشنامه و برای اجرا بر روی صحنۀ تئاتر هم به رشتۀ تحریر در آمده است. هر دو قسمت نمایشنامه با نام هری پاتر و فرزند نفرین شده به صورت نسخۀ چاپی و دیجیتال منتشر شد.

در ادامه کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده را به شما معرفی می‌کنیم تا ببینید کتاب هشتم هری پاتر چقدر موفق بوده است. 

معرفی کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده اثر جی.‌کی رولینگ

رمان هری پاتر و فرزند نفرین شده اثر جی.‌کی رولینگ با ترجمۀ نیلوفر امن زاده و آرزو مقدس هشتمین مجموعه از مجموعۀ پرفروش هری پاتر است. در دسامبر 2013 خبری تمام طرفداران هری پاتر را شوکه کرد. مشخص شد که نویسندگانی به همراه جی‌.کی رولینگ حدود یک سال است بر روی نمایشنامه‌ای بر اساس مجموعۀ هری پاتر کار می‌کنند با این هدف که این نمایشنامه در سال 2016 بر روی صحنه برود. در زمان اعلام این خبر جی.کی رولینگ فاش کرد که این نمایشنامه داستانی از ناگفته‌های قبلی سال‌های اولیۀ هری پاتر است. در 26 ژوئن سال 2015 این پروژه به‌طور رسمی تحت عنوان هری پاتر و فرزند نفرین شده تأیید شد و مشخص شد که قرار است اولین نمایش جهانی هری پاتر و فرزند نفرین شده در اواسط سال 2016 در تئاتر پالاس لندن به نمایش در بیاید.

این اعلامیه به مناسبت هجدهمین سالگرد انتشار اولین رمان هری پاتر با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو»  منتشر شد. کتاب هری پاتر و سنگ جادو اولین بار در 26 ژوئن سال 1997 منتشر شد. رولینگ در اعلام برنامه‌های این پروژه اظهار کرد که نمایشنامۀ هری پاتر و فرزند نفرین شده پیش‌درآمد نخواهد داشت. همچنین در پاسخ به این‌که چرا به جای کتاب نمایشنامه‌ای می‌نویسند اظهار داشت که «مطمئن است وقتی مخاطبین نمایشنامه را ببینند آن‌ها هم موافقت خواهند کرد که این تنها راه مناسب برای انتشار این داستان است.» رولینگ همچنین به مخاطبین اطمینان داد که نمایشنامۀ هری پاتر و فرزند نفرین شده داستانی کاملاً جدید دارد. رولینگ اعلام کرد که نمایشنامه به دو بخش تقسیم شده و قرار است هر دو بخش در یک روز اجرا شود.

خلاصۀ داستان

وقایع هری پاتر و فرزند نفرین شده نوزده سال بعد از کتاب آخر هری پاتر و یادگاران مرگ به وقوع می‌پیوندد و شرحی از زندگی هری پاتر است که اکنون بزرگ شده و کارمند وزارت جادوست. پسر کوچک هری پاتر یعنی آلبوس سوروس پاتر از پدرش ناراضی است و نمی‌خواهد فرزندش باشد. آلبوس سوروس قرار است امسال به مدرسۀ جادوگری هاگوارتز برود. 

صحنۀ اول
در سکانس آغازین که در واقع ادامۀ هری پاتر و یادگاران مرگ است و در سال 2017 اتفاق می‌افتد هری و جینی پاتر، پسرشان آلبوس سوروس پاتر را با قطار سریع‌السیر به هاگوارتز می‌فرستند تا اولین سال تحصیلش را آغاز کند. هری الان کارمند وزارت جادوست و جینی سردبیر بخش ورزشی روزنامۀ دیلی پرافیت است. رون ویزلی و هرمایونی گرنجر نیز دخترشان رز را راهی هاگوارتز می‌کنند. هرمیون الان وزیر وزارت سحر و جادوست در حالی‌که رون مدیریت مغازۀ برادرهایش جورج و فرد ویزلی در کوچۀ دیاگون را برعهده دارد. آلبوس در اولین سفرش با قطار هاگوارتز به اسکورپیوس مالفوی، پسر دشمن سابق هری دراکو مالفوی برخورده و با او دوست می‌شود. برخلاف پدرش اسکورپیوس بسیار مودب و بچه مثبت است. همه چیز وقتی عجیب و پیچیده می‌شود که کلاه گروه‌بندی بر خلاف سنت همیشگی آلبوس را همراه با اسکورپیوس به گروه اسلیترین می‌فرستد. طی چند سال آینده دیگر دانش‌آموزان هر دو پسر را اذیت می‌کنند. آلبوس هم نمی‌تواند اسم و رسم والدینش را حفظ کند و شایعات اثبات نشده‌ای در مدرسه می‌پیچید که او پسر لرد ولدمورت است. بعد مادر اسکورپیوس و همسر مالفوی بر اثر بیماری کشنده‌ای از دنیا می‌رود. آلبوس و هری به خاطر درگیری آلبوس و سنگینی سایۀ شهرت پدرش با هم درگیر و دچار مشکلاتی می‌شوند و ...

خواندن کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر طرفدار پر و پا قرص هری پاتر هستید و مجموعۀ کتاب‌های هری پاتر را خوانده‌اید یا فیلم‌هایش را تماشا کرده‌اید خواندن این کتاب برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

دربارۀ نویسندۀ کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده

تصویر نویسنده جی.کی رولینگ

جی.کی رولینگ با نام کامل جوآن کاتلین رولینگ در 31 جولای سال 1965 در نزدیکی بریستول انگلستان به دنیا آمد. وی نویسندۀ بریتانیایی و خالق مجموعۀ محبوب و تحسین شدۀ هری پاتر است. سری مجموعۀ هری پاتر در مورد یک نوجوان است که در ۱۱  سالگی متوجه می‌شود جادوگر است و به مدرسۀ جادوگری هاگوارتز می‌رود و در آن‌جا مجبور می‌شود مقابل لرد ولدمورت بایستد. رولینگ بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه اکستر شروع به کار کرد. بنا به گفته‌های خودش بعد از یک سفر طولانی و در قطار و در اوج ناامیدی ایدۀ هری پاتر به ذهنش رسید. قطار چند ساعتی تأخیر داشت و رولینگ غرق در افکارش این داستان عجیب به ذهنش خطور کرد و وقتی به آپارتمانش رسید سریع دست به کار شد و شروع به نوشتن داستان هری پاتر کرد. 

او در سال 1992 با یک روزنامه‌نگار پرتغالی ازدواج کرد و حاصل ازدواج‌شان دختری به نام جسیکا بود. اما بعد از دو سال و بعد از درگیری‌های زیاد متوجه شد که این آدم مرد رویاهایش نیست و از او جدا شد. طلاق تأثیرات بدی بر روی روح و روان رولینگ گذاشت و باعث شد شغلش را از دست بدهد. او در سال 1993 به اسکاتلند رفت و آن‌جا افسردگی گرفت و زندگی سختی داشت و حتی چند بار سعی کرد خودکشی کند که خوشبختانه خودکشی‌هایش نافرجام بود. او مدتی در آسایشگاه بستری بود و هزینۀ زندگی‌اش را از طریق خیریه‌ها تأمین می‌کرد. در واقع موجودی به نام «دیوانه‌ساز» در مجموعه داستان‌های هری پاتر مربوط به همین دوران تاریک زندگی نویسنده است. در این زمان بود که سعی کرد تنها بر روی نوشتن تمرکز کند و کتاب اولش را به پایان رساند.

رولینگ کتاب اولش را به انتشاراتی‌های مختلف فرستاد اما هیچ کدام حاضر نشدند این کتاب را چاپ کنند تا سرانجام یک انتشاراتی کوچک چاپ آن را پذیرفت. برای اولین کتاب تنها 1500 یورو به رولینگ دادند. رولینگ که دید دخترش از خواندن فصل اول کتاب خیلی به هیجان آمده و دوست دارد زودتر بداند در آخر چه اتفاقی می‌افتد تصمیم گرفت نوشتن را ادامه دهد. در سال 1996 اولین سری کتاب‌های هری‌پاتر روانۀ بازار شد و در عرض چند هفته تمام کتاب‌ها فروخته شدند. اولین جلد کتاب هری پاتر 120 میلیون نسخه بود و در سراسر دنیا به فروش رسید.

آثار فانتزی جی.‌کی رولینگ عبارتند از: هری پاتر و سنگ جادو، هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و جام آتش، هری پاتر و شاهزادۀ دورگه، هری پاتر و یادگاران مرگ. وی همچنین آثاری مرتبط با هری پاتر مثل جانواران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها، کوئیدیچ در گذر زمان و ... را نوشته است. جی.کی رولینگ از سال 2013  شروع به نوشتن کتاب بزرگسالان کرد. اولین کتابش خلا موقت نام دارد. بعد مجموعه‌ای کتاب نوشت و نام آن را مجموعۀ کورمون استرایک گذاشت که وقتی خوانندگان متوجه شدند این کتاب‌ها هم نوشتۀ جی‌.کی رولینگ است آن‌ها هم پرفروش شدند.

دربارۀ مترجمین کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده

نیلوفر امن‌زاده در سال 1370 در تهران به دنیا آمد. او در دانشگاه شهید بهشتی رشتۀ ادبیات انگلیسی خواند و بعد تحصیلاتش را در همین رشته تا کارشناسی ارشد ادامه داد. اولین بار با انتشارات حوض نقره همکاری کرد و کار ترجمه را شروع کرد و بعد در انتشارات پرتقال شروع به ترجمۀ کتاب‌های کودک و نوجوان کرد. کتاب کبوترهای وحشی اثر ایمی تیمبرلیک که نیلوفر امین‌زاده ترجمه کرده در سال 96 نامزد بخش ترجمۀ کتاب سال شد. آرزو مقدس مترجم ایرانی است که با نشر پرتقال همکاری دارد. از جمله کتاب‌های ترجمه‌ شده‌اش می‌توان به مجموعۀ آپولو، با گرگ‌ها، خشکسالی و داس مرگ اشاره کرد.

تصویر مترجم هری پاتر و فرزند نفرین شده

واکنش‌ها به کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده

این نمایشنامه با استقبال پرشور منتقدان روبه‌رو شد. برخی از مخاطبان و منتقدان از بازیگران و اجرایش تعریف کرده‌اند اما بسیاری در مورد کیفیت قطعه بحث می‌کنند و آن را با مجموعۀ اصلی هری پاتر مقایسه کرده‌اند. طرفداران هری پاتر هم نسبت به نمایشنامه واکنشی دو قطبی داشتند. دسته‌ای از طرفداران نسبت به نمایشنامه و شخصیت‌های آن واکنش مثبت نشان دادند و اسکورپیوس مالفوی هم بسیار محبوب شد. برخی از طرفداران اظهار داشتند که دیالوگ‌های بین شخصیت‌های آشنا بسیار دقیق و درست بود و قبول داشتند که کتاب به مجموعۀ اصلی وفادار است. برخی دیگر اشاره کردند که این نمایشنامه برخی روابط بین شخصیت‌ها مثل روابط هری و دامبلدور را مشخص کرده است. طرفدارانی که نمایش را روی صحنه تماشا کردند نظر مثبتی نسبت به آن داشتند.

با این‌حال برخی از طرفداران نیز گفتند که این داستان «بیشتر شبیه اثر تخیلی طرفداران» است و از خصوصیت‌های نمایشنامه انتقاد کردند. برخی نیز با سبک و طرح نمایشنامه مخالفت کردند و شکایت داشتند که نویسندگان داستان‌های قدیمی هری پاتر را دوباره بازسازی کرده‌اند. بنابراین برخی از طرفداران این نمایشنامه را کاملاً جدا از مجموعۀ هری پاتر دانستند و آن را رد کردند.

امتیازات

هری پاتر و فرزند نفرین شده در سایت گودریدز امتیاز 3.5 از 5 را به دست آورده است. همچنین این کتاب از سایت آمازون امتیاز 4.3 از 5 کسب کرده است.

جوایز کسب شده

در سال 2017 نمایشنامۀ تولید لندن هری پاتر و فرزنده نفرین شده توانست جایزۀ لارنس اولیویه را دریافت کند. در سال 2018، برای تولید برادوی برندۀ شش جایزه از جمله بهترین نمایشنامه شد و جایزۀ تونی را از آن خود کرد. این نمایشنامه همچنین رکورد بالاترین فروش بلیت هفتگی را در بین دیگر نمایشنامه‌ها از آن خود کرد و بیش از 25 میلیون دلار فروش داشت.

حواشی حول محور کتاب

پیش نمایش هری پاتر و فرزند نفرین شده اولین بار در 7 ژوئن 2016 در سالن پالاس روی صحنۀ نمایش رفت. این نمایشنامه در 21 آرویل 2018 نیز در تئاتر لیریک برادوی افتتاح شد و پیش نمایش آن از 16 مارس سال 2018 آغاز شد. اولین ویرایش هری پاتر و فرزند نفرین شده که با نمایشنامۀ پیش نمایش مطابقت دارد در 31 ژوئیه سال 2016 منتشر شد که این روز با روز تولد شخصیت اصلی هری پاتر و تولد نویسنده یکی است.

میزان فروش کتاب

هری پاتر و فرزند نفرین شده بعد از دو روز انتشار در آمریکا و کانادا بیش از 2 میلیون نسخه فروخت. در بریتانیا این کتاب بعد از سه روز به طور کامل و در هفتۀ اول انتشار کتاب 847 هزار نسخه از آن به فروش رفت. تا ژوئن سال 2017 بیش از 4.5 میلیون نسخه از کتاب نیز در آمریکا به فروش رفت.

تصویرجلد هری پاتر و فرزند نفرین شده

تحلیل سی بوک از کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شده

خوانایی کتاب و روان بودن
بهتر است نمایشنامۀ هری پاتر و فرزند نفرین شده را خودتان بخوانید و درباره‌اش تصمیم بگیرید. کتاب سرتاسر هیجان است و سرنوشت فرزندان هری پاتر را روایت می‌کند. همچنین در این کتاب رولینگ بسیاری از تئوری‌های سربستۀ مجموعۀ هری پاتر را توضیح داده است و متن کتاب بسیار ساده، روان و هیجان‌انگیز است.

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی
اگر سرعت خواندن متوسطی دارید (300 کلمه در ساعت) حدوداً 6 ساعت طول خواهد کشید تا هری پاتر و فرزند نفرین شده را کامل بخوانید.

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی 
می‌توانید کتاب هری پاتر و فرزند نفرین شدۀ انتشارات پرتقال را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سی‌بوک تهیه کنید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • Mohammad Mahdi
    • پاسخ به نظر

    کتاب قشنگیه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی