30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
زندگی خود را دوباره بیافرینید
زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید (یانگ)(حمیدپور)

(328)
نویسنده:

2,300,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
34256

علاقه مندان به این کتاب
279

می‌خواهند کتاب را بخوانند
27

کسانی که پیشنهاد می کنند
98

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

انتشارات ارجمند منتشر کرد:
نویسندگان این کتاب که از صاحب‏نظران حوزه شناخت‌درمانی هستند، به شناسایی، نشانه‌شناسی، سبب شناسی و درمان 11 الگوی رفتاری مخرب و تکراری پرداخته‏‌اند که به خودانگاره منفی ربط دارند. مؤلفان ضمن شرح حال بیماران واقعی، نشان می‌دهند که چگونه هر یک از این الگوهای ناکارآمد در دوران کودکی شکل‏ گرفته‌اند و مبنایی برای ارزیابی خویشتن در بزرگسالی می‌شوند. این کتاب ابزار قدرت‌مندی برای درمان مشکلات مراجعان براساس رویکردهای شناخت‌‏درمانی و طرح‏واره ‏درمانی است.
دکتر آرون بک بنیانگذار شناخت‌‏درمانی در مقدمه این کتاب می‌‏نویسد: «یانگ و کلوسکو بر اساس خلاقیت و تدبیراندیشی توانسته‌اند ابزارهای اثرگذاری برای تغییر روابط بین‌‏فردی و روابط شغلی تدوین کنند. به دنبال تغییر در روابط بین‌‏فردی و روابط شغلی، زندگی تغییر شگرفی خواهد کرد. این کتاب نشان می‌دهد که نویسندگان از بینش بالینی، حساسیت و شفقت خاصّی برای راه‌حل اندیشی مشکلات بین‌‏فردی و مشکلات شغلی برخوردارند.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری یانگ و ژانت کلوسکو

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید از سایت گودریدز امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید:

کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر دو تن از روان‌شناسان برجستهٔ آمریکایی جفری یانگ و ژانت کلوسکو است و اولین‌بار در سال 1994 منتشر شد و پس از انتشار بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این دو روا‌ن‌شناس در این کتاب از اصول شناخت‌درمانی استفاده می‌کنند تا به خوانندگان کمک کنند الگوهای افکار منفی را بدون کمک دارو تغییر دهند. آن دو در این کتاب از تله‌های رایج زندگی می‌گویند و با تمرینات گام‌به‌گامِ کتاب به شما کمک می‌کنند خود را از این تله‌ها خلاص کنید. رویکرد نوآورانهٔ این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی‌ای پُربارتر و رضایت‌بخش داشته باشید.

واکنش‌های جهانی به کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید:

آرون تمکین بک، روانپزشک آمریکایی و پروفسور بازنشسته گروه روانپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در تمجید از نویسندگان این کتاب نوشته است: «از این که جفری بانگ و ژانت کلوسکو مسئلۀ دشوار مشکلات شخصیتی را با استفاده از روش‌ها و اصول شناخت درمانی به عهده گرفته‌اند، بسیار خوشحالم. این دو نویسنده در امر توسعه و در دسترس قرارداد مجموعه ابزاری قدرتمند پیش‌گام بوده‌اند؛ ابزاری که می‌توانند تغییراتی قابل‌توجه در ارتباط با دیگران و در کار ایجاد کنند. اختلالات شخصیتی نابودگر شخصیت شما هستند؛ الگوهایی در تمام طول زندگی که حس نارضایتی عمیقی را برایتان به وجود می‌آورند. افرادی که دچار اختلالات شخصیتی هستند، علاوه بر علائمی خاص همچون افسردگی و اضطراب که گریبان‌گیر آنهاست، از مشکلات طولانی‌مدت در زندگی خود نیز رنج می‌برند. اغلب در روابط شخصی خود ناراضی و همواره در کار خود ناموفق هستند، کیفیت کلی زندگی آنها معمولاً پایین‌تر از حد انتظار آنهاست. زندگی خود را دوباره بیافرینید، تکنیک‌های کاربری را برای غلبه بر دردناک‌ترین مشکلات زندگی ما ارائه می‌دهد. این کتاب نمایان‌گر نگرش ژرف و دلسوزانه و بینش درمانی نویسندگان آن است.»

«این دو روان‌شناس برجسته در کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید چند مورد از دردناک‌ترین جنبه‌هایی را که افراد بزرگسالی که دوران کودکی ناخوشایندی داشته‌اند با آن‌ها مواجه می‌شوند، مورد بحث قرار داده‌اند و آن‌ها را تله‌های رایج زندگی نام نهاده‌اند. این تله‌ها تبدیل به الگوهای مخرب زندگی و زمینه‌ساز مشکلات عاطفی هستند و یانگ و کلوسکو به‌خوبی نشان می‌دهند که چگونه باید با مسائلی مانند رها شدن، وابستگی، اعتماد، طرد اجتماعی، محرومیت عاطفی، شکست و آسیب‌پذیری برخورد کرد.» - پابلیشرز ویکلی

«نویسندگان کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید با استفاده از مطالعات موردی، هر تلهٔ زندگی را شرح داده‌اند و همچنین منشأ آن را در تجربهٔ دوران کودکی نشان می‌دهند و پرسشنامه‌ای نیز برای ارزیابی در کتاب قرار داده‌اند. سپس با استفاده از تکنیک‌های مختلف تجربی مثل ارتباط با کودک درون‌تان، شناختی مثل نوشتن یک پرونده علیهٔ تله‌های زندگی‌تان و رفتاری مثل تشخیص رفتارهایی خاص که باید تغییر کنند، به شما نشان می‌دهند چطور زندگی‌تان را تغییر دهید.» - لایبرآری ژورنال

چرا باید کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید را بخوانیم؟

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید کتاب منحصربه‌فردی است. این کتاب با رویکرد درمانی نوشته شده و در آن از اصطلاحات پیچیده روان‌شناسی پرهیز شده است. این کتاب روان‌شناسی عمومی که به هدف آموزش شناخت درمانی به مردم و خودیاری نوشته شده است نسبت به دیگر کتاب‌های روان‌شناسی هم حوزۀ خود، زبانی ساده و گویا دارد و با استفاده از مثال‌های واقعی از مراجعین دکتر یانگ، امکان درک و همذات‌پنداری با تله‌های زندگی بسیار افزایش‌یافته است. این کتاب به‌خاطر زبان ساده‌اش و ارتباط عمیقی که با ذهن خواننده برقرار می‌کند، کتابی آسان خوان و روان است.

جملات درخشانی از کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید:

«این مثال، نشان‌دهندۀ اهمیت برقراری ارتباط با احساسات خودمان و رفتن به فراتر از آن است. بسیاری از درمان‌های معروف مانند کارکردن روی کودک درون، به‌گونه‌ای ارزشمند به ما کمک می‌کنند تا ارتباط میان تجربه روزمره‌مان را با آنچه در کودکی حس کرده‌ایم، احساس کنیم. مشکل اینجاست که چنین رویکردهایی به‌اندازه کافی پیش نمی‌روند. شرکت‌کنندگان اغلب پس از اتمام جلسات و کارگاه‌ها احساس بسیار بهتری دارند، اما معمولاً خیلی سریع به سمت الگوهای قدیمی خود بازمی‌گردند. رویکرد تله‌های زندگی، فراهم آورنده تکالیف رفتاری سازماندهی شده و رویارویی‌های مداومی هستند که به ما در حفظ پیشرفتمان کمک می‌کنند.»

کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید به چه موضوعاتی می‌پردازد؟

آیا گرفتار «تلۀ زندگی» هستید؟ آیا به سمت رابطه با افرادی کشیده شده‌اید که مغرور یا بی‌عاطفه هستند؟ آیا به دلیل ترس طردشدن از سوی دیگران، از نشان‌دادن شخصیت واقعی خود واهمه دارید؟ آیا در برابر اشخاص اطراف خود احساس کمبود می‌کنید؟ آیا همیشه آسودگی و فراغت خود را در جهت تلاش برای بهترین بودن، قربانی می‌کنید؟ احتمالاً شما گرفتار تله‌های مخرب شده‌اید. تمرکز کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید نیز بر روی همین تله‌ها و شناخت 11 تلهٔ رایج زندگی است. دو روان‌شناس پیش‌گام آمریکا به شما نشان خواهند داد که چگونه می‌توانید با روش‌های کاربردی و هیجان‌انگیزی که زندگی شما را دگرگون می‌کنند، خود را از این «تله»های مخرب رها سازید؛ تله‌هایی که افراد در آنها گیر می‌کنند. الگوهای رفتاری خود ویرانگر مادام‌العمر ناشی از انواع مشکلات عاطفی. این مشکلات عاطفی این‌گونه دسته‌بندی شده‌اند:
• رهاشدگی
• وابستگی
• اعتماد
• طرد اجتماعی
• محرومیت عاطفی
• شکست 
• آسیب‌پذیری

در کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید چه می‌خوانیم؟

نویسندگان این کتاب بعد از شرح کلی تله‌های مورد نظرشان به بررسی جزئی آن‌ها در هر فصل می‌پردازند. در این فصول، ابتدا با بررسی موردی بیماران و مراجعین مختلف، به شرح و تفصیل هر تله می‌پردازند و بعد از آن به کمک تست‌های کوتاه در حد ده سوال به خواننده کمک می‌کنند تا میزان قدرت تله مورد بحث در زندگی خود را بسنجد. بعد از آن در کنار بیان تجربیات مراجعین به بیان نشانه‌های خطر و علائم هشداردهنده در اطرافیان، چه خانواده، چه دوستان و چه شریک عاطفی می‌پردازد. علائمی که به ما هشدار می‌دهند شروع رابطه با آن شخص ممکن است موجب فعال‌سازی تلۀ ما بشود. بعد از آن به شرح و تفصیل راهکارهای مختلفی می‌پردازد که کمک می‌کنند اثرات یک تله کم شود و یا به‌کلی از زندگی خواننده حذف شود و شخص بتواند به فرد بهتری تبدیل شده و زندگی بهتری را تجربه کند. زندگی خود را دوباره بیافرینید کتابی روشنگر است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید الگوهای خود ویرانگر زندگی که در اوایل کودکی پدیدار شده‌اند و در زندگی بزرگسالی شما جریان دارند و آن را به‌سوی نابودی می‌برند را درمان کنید. تله‌های زندگی الگوهای رفتاری هستند که بزرگسالان را در زندگی تضعیف می‌کنند. در ابتدای کتاب، تست جامعی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا دریابید کدام یک از تله‌های زندگی در زندگی شما قدرت بیشتری دارند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری مخرب زندگی خودتان را دریابید و معنا و ارزش منحصربه‌فردی برای خودتان پیدا کنید.

تکنیک‌های کاربردیِ کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید:

متخصصین کتاب از چند تکنیک مختلف از جمله تکنیک تجربی (ترمیم ارتباط فرد با کودک درون خود)، شناختی (تهیه لیستی از موقعیت‌های که تله هر شخص در آنها تحریک می‌شود و موقعیت‌هایی که در کودکی موجب ایجاد تله شده است) و رفتاری (شناسایی رفتاری که باید تغییر کند) استفاده می‌کنند و رویکردی جامع برای تغییر رفتار ارائه می‌کنند. مردم معمولاً علت نارضایتی خود از زندگی را نمی‌دانند. با نگاه دقیق و موشکافانه بر جامعه می‌توان مشاهده کرد که حتی افراد ثروتمند و موفق نیز نارضایتی‌های درونی زیادی نسبت به زندگی دارند. مشکلاتی که اغلب حتی با پول نیز حل نمی‌شوند. دکتر جفری یانگ و ژانت کلوسکو، هر دو از متخصصین و صاحب‌نظران حوزه شناخت درمانی هستند. این کتاب به‌جای استفاده از اصطلاحات روان‌شناسی پیچیده و گیج‌کننده، از جملات و اصطلاحات ساده و قابل‌فهم استفاده می‌کند. خواننده به‌سادگی می‌تواند این مفاهیم پیچیده را درک کرده و آنها را در زندگی روزمره خود به کار ببرد. این کتاب حاوی تکنیک‌های قدرتمندی و تکاملی است که می‌توان آن را در جهت بهبود روابط و مشکلات زندگی به کار بست. «زندگی خود را دوباره بیافرینید»، تکنیک‌های کاربردی را برای غلبه بر دردناک‌ترین مشکلات تمام زندگی ما ارائه می‌دهد. این کتاب نمایانگر نگرش ژرف و دلسوزانه و بینش درمانی نویسندگان آن است. بخش بزرگی از دیدگاه و اطلاعات این کتاب بر اساس نظریات روانکاوانه فروید و روان‌شناسان نسل بعد از او که پیرو مکتب او بودند بنا شده است.

اگر از خواندن کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب روانشناسی حماقت اثر جمعی از نویسندگان اعم از روان‌شناسان، روان‌پزشکان، استادان حوزهٔ ارتباطات، عصب‌شناسان، مختصصان علوم شناختی و غیره است. این افراد گرد هم آمده‌اند و در این کتاب می‌کوشند به پرسش‌هایی پیرامون جنبه‌های گوناگون حماقت پاسخ دهند.

• کتاب طرحواره درمانی اثر دیگری از جفری یانگ روان‌شناس مشهور آمریکایی است که مؤسسهٔ طرحواره درمانی را تأسیس کرد. او در این کتاب به سبکی ماهرانه و جالب توجه نشان می‌دهد که چگونه شناخت‌درمانی می‌تواند درمان اختلالات شخصیت از قبیل الگوهای منش شناختی، تعارض‌های بین‌فردی و واکنش‌های انتقالی را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهد.

• کتاب توانمندی‌های نهان جدیدترین اثر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. آدام گرنت در این کتاب با ترکیب داستان، حکایت و تجربه‌های شخصی به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند هم خودشان در زندگی به موفقیت و درجات بالاتری برسند و هم دیگران را به موفقیت برسانند و توانایی‌های پنهان خود را کشف کنند.

• کتاب قدرت سکوت اثر سوزان کین نویسنده و مدرس آمریکایی است. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور افراد درون‌گرا دنیا را تکان دادند و تحولاتی اساسی در جامعه به‌وجود آوردند. او توضیح می‌دهد که چطور جامعه قدرت این افراد را دست‌کم گرفته است و چطور این موضوع به ضرر جوامع تمام شده است.

دربارۀ جفری یانگ‌: مدیر مؤسسهٔ طرحواره درمانی

نویسنده کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

دکتر جفری یانگ عضو هیئت‌علمی گروه روانپزشکی دانشگاه کلمبیا است و همچنین مدیر مرکز شناخت درمانی نیویورک و مؤسسۀ طرحوارۀ درمانی است. یانگ در مارس سال 1950 به دنیا آمد. او پس از اخذ مدرک لیسانس در دانشگاه ییل، مدرک تحصیلات عالی را در دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد و سپس در آنجا تحصیلات فوق دکترا را نزد آرون تی بک ادامه داد. او طرحوارۀ درمانی را بنا نهاد و در 25 سال گذشته دربارۀ درمان‌های شناختی و طرحواره ای سخنرانی کرد و کارگاه‌های آموزشی بسیاری به راه انداخت. او به طور پیوسته تقدیر و تشکر ستایش‌های مکرری در سطح بین‌الملل برای مهارت‌های تدریس خود دریافت می‌کند. دکتر یانگ در مطالعات خود نتایج روان‌درمان در اثربخشی درمان را با داروهای ضدافسردگی مقایسه کرده است. او دو کتاب بسیار مهم دارد کتاب اول طرحواره درمانی یانگ نام دارد که در ایران در دو جلد ترجمه و چاپ شده است، کتاب دوم نیز کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید است. دکتر ژانت کلوسکو مدیر مرکز شناخت درمانی لانگ آیلند، در گریت نک، نیویورک، روان‌شناس ارشد در مؤسسۀ طرحواره درمانی و بهداشت زنان وودستاک در وودستاک، نیویورک است.

دربارۀ حسن حمیدپور: مترجم کتابِ زندگی خود را دوباره بیافرینید

دکتر حسن حمیدپور دانش‌آموختۀ دکتری روان‌شناسی بالینی از دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، و عضو پیشین هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت ‌معلم است که در ۱۷ سال گذشته به کار بالینی و پژوهش در زمینۀ شناخت درمانی، طرحوارۀ درمانی و مشاوره در مراکز مشاورۀ دانشگاهی مشغول بوده است. دکتر حمید پور علاوه بر تدریس دوره‌های آموزشی در مراکز مختلف، به کار تألیف و ترجمۀ متون علمی در حوزۀ مشاوره و شناخت درمانی هم اهتمام داشته و از آثار اخیر او می‌توان به تألیف «پیش‌گامان روان‌شناسی علمی در ایران» (با همکاری دکتر حبیب‌الله قاسم‌زاده، ارجمند و آگاه)، ترجمۀ «طرحواره درمانی» اثر جفری یانگ، با همکاری زهرا اندوز و «طرحوارۀ درمانی برای استرس شغلی» اثر مارتین بامبر اشاره کرد. دو کتاب «تکنیک‌های رفتاردرمانی دیالکتیک» اثر ماتیو مک‌کی و «شناخت درمانی برای بیماران چالش آفرین» اثر جودیت بک، با همکاری حمید جمعه‌پورنیز از جمله ترجمه‌های زیر چاپ او است.

مترجم کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (15)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه زمانی
    • پاسخ به نظر

    چند بار خوندمش و تونستم تغییرات خوبی در خودم انجام بدم

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • پاسخ به نظر

    کتابی به شدت خواندنی... کمک میکنه تا تله های زندگیمون رو بشناسیم، و بعد هم راهکار های مناسب رو بهمون یاد میده. خوندنش به شدت پیشنهاد میشه👌

  • تصویر کاربر

    • سمیرا قدیانی
    • پاسخ به نظر

    کتاب بیییینظیر و مورد نیاز همه ما، 2 تا ترجمه شو خوندم، ترجمه اقای حمیدپور بنظرم بهترین هست.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • 0

    زمان آن فرا رسیده است که سفر خود را از انکار نفس و شکست خود، آهسته آغاز کرده و زندگی خود را پس بگیرید.

عیدی