تختخوابت را مرتب کن

(532)

790,000ریال

711,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
41540

علاقه مندان به این کتاب
286

می‌خواهند کتاب را بخوانند
48

کسانی که پیشنهاد می کنند
76

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
12

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تختخوابت را مرتب کن

انتشارات کوله پشتی منتشر کرد: روز هفدهم مه سال 2014، افتخار داشتم که در جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه تگزاس در آستین سخنرانی کنم. اگرچه خودم هم از همین دانشگاه فارغ التحصیل شده بودم. اما نگران بودم که سخنان یک ژنرال جنگی که عمرش را در جنگ سپری کرده، خیلی مورد استقبال دانشجویان کالج قرار نگیرد. اما وقتی دیدم آن ها با اشتیاق برای شنیدن سخنرانی ام آمده­اند، بی­نهایت شگفت­زده شدم. گویا ده درسی که در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفته بودم و اساس اظهاراتم را شکل می دادند. موردتوجه جمعیت کثیری قرار گرفت. آن چه گفتم درس هایی ساده بود برای غلبه بر امتحانات، تمرینات دریایی، اما هر ده تمرین برای مواجهه با چالش های زندگی نیز کاربرد داشت. همه ی ما می دانیم که زندگی، سخت و طاقت فرساست؛ ولی گاهی با انجام کارهایی پیش پا افتاده می توان به نتیجه ای دست یافت که زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. عمل بسیار ساده ای مانند مرتکب کردن تختخواب هم می تواند برای شروع یک روز نیروی انگیزشی شگفت آوری داشته باشد و رضایتی درونی برای به پایان رساندن یک روز خوب برای مان فراهم کند. برای تغییر جهان، اول تختخوابت را مرتب کن. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ویلیام مک ریون


می‌خواهید دنیا را تغییر دهید؟ دوست دارید همیشه برای مقابله با چالش‌های زندگی آماده باشید؟ از تختخواب‌تان شروع کنید! کتاب تختخوابت را مرتب کن بر اساس سخنرانی الهام‌بخش ژنرال ویلیام مک ریون، افسر بازنشستۀ نیروی دریایی آمریکا نوشته شده است. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد و مملو از درس‌های قدرتمند زندگی است.

کتاب تختخوابت را مرتب کن یک کتاب الهام‌بخش است که شما را تشویق می‌کند در عین مراقبت از چیزهای کوچک، تفکری بزرگ داشته باشید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که موفقیت ترکیبی از ارادۀ فردی و حمایت متقابل است و شما را تشویق می‌کند تا اهداف خود را دنبال کنید. در ادامۀ مقاله با همراه شوید تا ببینیم کهنه سرباز نیروی دریایی که نقش‌های کلیدی چشمگیری در داخل و خارج از ارتش داشته است چه چیزی به ما خواهد آموخت.

کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ویلیام مک ریون با ترجمۀ حسین گازر یکی از متفاوت‌ترین کتاب‌های خودیاری است. در 17 مه سال 2014، دریاسارلار ویلیام مک ریون در کلاس فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه تگزاس در آستین سخنرانی کرد. او با الهام گرفتن از شعار دانشگاه «آنچه از این‌جا شروع می‌شود جهان را تغییر خواهد داد» ده اصل را که در طول آموزش نیروی دریایی آموخته بود با مخاطبین به اشتراک گذاشت. سپس در سال 2017 تمام این ایده‌ها را در کتاب تختخوابت را مرتب کن منتشر کرد. این ده اصل به ژنرال مک ریون کمک کرده بود نه تنها در آموزش و حرفۀ طولانی نیروی دریایی، بلکه در طول زندگی‌اش نیز بر چالش‌ها غلبه کند. 

مک ریون در این سخنرانی توضیح داد که چگونه هر کسی می‌تواند با این درس‌های اساسی تغییر بکند و جهانی بهتر بسازد. سخنرانی اصلی دریاسالار مک ریون در فضای مجازی منتشر شد و بیش از 10 میلیون نفر این ویدیو را تماشا کردند. مک ریون با تکیه بر سخنرانی‌اش، اکنون داستان زندگی خود و افرادی که در طول خدمت سربازی‌اش با آن‌ها روبه‌رو شده است را در کتاب تختخوابت را مرتب کن بازگو کرده است. او توضیح می‌دهد که چطور خودش و افرادش با سختی‌های طاقت‌فرسا کنار آمده‌اند و چطور با عزم، دلسوزی، شرافت و شجاعت تصمیم‌های سختی گرفته‌اند. 

در کتاب تختخوابت را مرتب کن چه می‌خوانیم؟

کتاب تختخوابت را مرتب کن خلاصه‌ای از تمام درس‌هایی است که ویلیام مک ریون در طول زندگی و حرفۀ برجسته‌اش آموخت. کتاب ابتدا به شما پیشنهاد می‌دهد که اولین کاری که در روز انجام می‌دهید باید مرتب کردن تختخواب‌تان باشد. اما چرا مرتب کردن تختخواب ان‌قدر مهم است؟ چطور می‌توان با این کار کوچک بر ناملایمات زندگی غلبه کرد؟ مک ریون ابتدا این توصیه‌ها را در سخنرانی‌اش مطرح کرد و سپس تمام این ایده‌های محبوب را در کتاب تختخوابت را مرتب کن منتشر کرد. 

مرتب کردن تختخواب می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد و حتی در روزهای بد شما را امیدوار کند. نویسنده خودش هر روز صبح پس از بیدار شدن تختخوابش را مرتب می‌کرد، اگر او این کار را انجام نمی‌داد تنبیه می‌شد و باید به درون آب‌های سرد اقیانوس آرام شیرجه می‌زد و بعد دور تا دور ساحل غلت می‌زد تا سرتاپایش پُر از ماسه شود. شاید شما با خودتان فکر کنید کلی کار مهم‌تر و بزرگ‌تر برای انجام هست و مرتب کردن تختخواب تنها یک عمل پیش پاافتاده است اما شروع روز با همین یک کار کوچک باعث می‌شود کمی احساس غرور و نظم کنید و برای انجام بقیۀ وظایف خود آماده شوید و اگر روز بدی داشتید، بازگشت به تختخوابی که قبلاً مرتبش کرده‌اید باعث می‌شود حس کنید که حتماً فردا روز بهتری خواهد بود! مک ریون یک بار مجروح می‌شود و ماه‌های زیادی را روی تخت بیمارستان می‌گذراند، وقتی بالاخره می‌تواند بدون کمک از جایش بلند شود اولین کاری که می‌کند مرتب کردن تختخوابش است، او از این راه استفاده کرد تا به خودش نشان دهد در حال بهبود است. این درس اولی است که از کتاب تختخوابت را مرتب کن خواهید آموخت.

درس دومی که از کتاب رختخوابت را مرتب کن می‌آموزید این است که اگر می‌خواهید در زندگی‌تان تغییری ایجاد کنید نباید هرگز تسلیم شوید، باید از شکست‌ها درس بگیرید و به پیشرفت ادامه دهید. در طول آموزش مک ریون و افرادش باید در برابر چالش‌های بی‌شماری مقاومت می‌کردند. هر زمانی می‌توانستند تسلیم شوند و تسلیم شدن آسان بود، آن‌ها فقط باید زنگی را که در مرکز محوطه آویزان بود به صدا در می‌آوردند و بلافاصله آزاد می‌شدند. اما مک ریون و افرادش می‌دانستند که اگر می‌خواهند موفق شوند نباید هرگز زنگ را به صدا در بیاورند، شما هم اگر می‌خواهید در زندگی به اهداف بزرگ برسید نباید هرگز زنگ را به صدا در بیاورید.

سه درس جالبی که در مورد نظم و انضباط شخصی و همکاری در زندگی از کتاب تختخوابت را مرتب کن خواهید آموخت:
• مرتب کردن رختخواب در اول صبح باعث می‌شود تا پایان روز وظایف بیشتری را به پایان برسانید.
• اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، هیچ‌وقت زنگ را به صدا در نیاورید!
• اگر می‌خواهید تغییر واقعی در جهان ایجاد کنید، کسی را پیدا کنید که در پارو زدن به شما کمک کند.

فهرست مطالب کتاب تختخوابت را مرتب کن

• در مورد نویسنده
• مقدمه
• فصل اول: کار امروز به فردا مگذار
• فصل دوم: تو به تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی
• فصل سوم: تنها چیزی که مهمه، وسعت قلب شماست
• فصل چهارم: زندگی عادلانه نیست-به مسیرت ادامه بده!
• فصل پنجم: شکست باعث قوی‌تر شدن شما می‌شه
• فصل ششم: باید جسارت زیادی داشته باشی
• فصل هفتم: در برابر زورگوها بایستید
• فصل هشتم: در موقعیت درست قرار بگیرید
• فصل نهم: به دیگران امید بدهید
• فصل دهم: هرگز تسلیم نشو!
• تقدیر و تشکر یادداشت‌ها

بریده‌هایی از کتاب تختخوابت را مرتب کن

«در طول دوران زندگی‌ام در نیروی دریایی، مرتب کردن تختخواب وظیفه‌ای ثابت و همیشگی بود که هر روز می‌توانستم روی آن حساب کنم. به‌عنوان یک ناوبان دوم جوان در بهداری زیردریایی عملیاتی یو‌اس‌اس گری‌بک که تخت‌های چهار طبقه داشت، می‌خوابیدم. دکتر سالخوردۀ بانمکی مدیر بهداری بود و اصرار می‌کرد هر روز صبح وسایلم را مرتب کنم. او اغلب اوقات تذکر می‌داد که اگر تختخواب مرتب نشود و اتاق تمیز نباشد، چطور ملوان‌ها انتظار مراقبت‌های بهداشتی عالی از ما داشته باشند؟ همچنان که بعدها فهمیدم، این عقیدۀ پاکیزگی و نظم، در تمام جنبه‌ها و ابعاد زندگیِ نظامی اعمال می‌شود.»

«تختخواب هم به سادگی اتاق بود؛ یک قاب فلزی که تشکی روی آن قرار داشت. پتوی پشمی خاکستری‌رنگی هم خیلی محکم دور تشک پیچیده شده بود که گرمای لازم را در سرمای بامداد سن‌دیگو فراهم کند. پتوی دیگری هم به شکل مربع تاشده و روی تخت قرار داشت. بالش هم که ساخت شرکت لایت هوث آو د بلایند بود طوری وسط تخت قرار داشت که با تو زاویه‌ی نود درجه تشکیل می‌داد. این‌ها استاندارد بودند. اگر این استانداردها را رعایت نمی‌کردم، مجبور می‌شدم سینه‌خیز بروم. سپس در ساحل آن‌قدر غلت بزنم که از سر تا نوک انگشت پایم شنی شود؛ چیزی شبیه به کلوچه‌ی شکری.»

«در روزهای واپسینِ حملات، من به دلیل حادثه‌ی شدید سقوط با چتر نجات، دوران نقاهتم را در خانه می‌گذراندم. یک تخت بیمارستان را به اتاقم آورده بودند و من برای بهبودی، بیشتر روز را روی آن دراز کشیده بودم. بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواستم که زودتر از دست آن تخت خلاص شوم. مانند هر سرباز نیروی دریایی آرزو داشتم کنار هم‌رزمانم در میدان جنگ باشم. وقتی به اندازه‌ای خوب شدم که بتوانم بدون کمک از تختم بلند شوم و راه بروم، اولین کاری که انجام دادم این بود که ملافه را خوب روی تُشکم بکشم، بالش را مرتب کنم و مطمئن شوم که تخت بیمارستان برای تمام کسانی که وارد خانه‌ام می‌شوند ظاهری آراسته دارد.»

«گاهی اوقات چیزهای بسیار ناچیزی وجود دارند که شما می‌توانید با انجام دادنشان، ماحصلِ روز خود را تحت تأثیر قرار دهید. در نبردها سربازان می‌میرند، خانواده‌ها داغدار می‌شوند و روزها، طولانی‌تر و پر از اضطراب می‌شوند. شما دنبال چیزی هستید که تسلای خاطرتان باشد؛ چیزی که انگیزه‌ی شروع روزی جدید را در شما بیدار کند و بتواند حسی از غرور و افتخار را در این دنیایی که گاهی به زشتی می‌گراید، در شما به وجود بیاورد. اما این فقط موضوع میدان جنگ نیست بلکه زندگی روزمره و عادی ماست که نیازمند این حس ساختن است.»

خواندن کتاب تختخوابت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر اهل خواندن کتاب‌های خودیاری و انگیزشی هستید این کتاب را هم بخوانید. می‌توانید درس‌های جالبی از زندگی یک دریاسالار یاد بگیرید و آن‌ها را در زندگی خود به کار ببرید و زندگی‌تان را تغییر دهید.

درباره نویسنده کتاب تختخوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن

ویلیام هری مک ریون در سال 1955 به دنیا آمد. او دریاسالار بازنشستۀ نیروی دریایی ایالات متحده است که از سال 2011 تا 2014 به عنوان نهمین فرماندۀ عملیات ویژۀ ایالات متحده خدمت کرد. مک ریون در کارولینای شمالی متولد شد و پدرش افسر نیروی هوایی و خلبان جنگندۀ اسپیت فایر در جنگ جهانی دوم بود. پس از مدتی خانواده‌اش به تگزاس نقل‌مکان کردند و مک ریون در دبیرستان تئودور روزولت درس خواند. او از سیزده سالگی غواصی می‌کرد و یک ورزشکار بسیار مشتاق بود. با توجه به سابقۀ نظامی پدرش و همچنین دوستان خانوادگی‌شان، تنها هدفش پیوستن به ارتش بود. 

مک ریون در دانشگاه تگزاس درس خواند و سپس عضو آموزشی افسران ذخیرۀ نیروی دریایی شد. در سال 1977 مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ روزنامه‌نگاری گرفت و چند سال بعد مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه نیروی دریایی گرفت. پس از فارغ‌التحصیلی افسر نیروی دریایی ایالات متحده شد و نشان 1130 را به عنوان افسر جنگ ویژۀ نیروی دریایی دریافت کرد. مک ریون با واحد جنگ ویژۀ نیروی دریایی به فیلیپین اعزام شد. در سال 1982 یک دورۀ انتخاب و آموزش تخصصی را به پایان رساند. مک ریون پس از 37 سال خدمت در سال 2014 از نیروی دریایی ایالات متحده بازنشسته شد و از سال 2015 تا 2018 رئیس سامانۀ دانشگاه تگزاس بود. مک ریون در سال 2018 اعلام کرد که قصد دارد کاملاً بازنشسته شود و همان سال کتاب زندگی‌نامه و خاطراتش را نیز منتشر کرد.

درباره مترجم کتاب تختخوابت را مرتب کن

حسین گازر بیشتر در زمینۀ ترجمۀ کتاب‌های خودیاری فعالیت دارد. از جمله کتاب‌های ترجمه شده‌اش می‌توان به کتاب‌های «رهبری»، «راز قهرمانی»، «خودت را به فنا نده»، «کمتر گند بزن»، «راه‌حل جایگزین» و «بزن به هدف» اشاره کرد.

واکنش‌ها به کتاب تختخوابت را مرتب کن

«کتاب تختخوابت را مرتب کن را باید هر رهبری در آمریکا بخواند.» - وال استریت ژورنال

«قدرتمند.» - یو‌اس‌ای تودی

«کتابی مملو از حکایات شخصی گیرا از داخل خزانۀ امنیت ملی آمریکا.» - واشنگتن پست

«عالی، هوشمندانه و مختصر.» - فوربز

امتیازات

کتاب تختخوابت را مرتب کن از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

جوایز کسب شده

پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز

تحلیل سی بوک از کتاب تختخوابت را مرتب کن

خوانایی کتاب و روان بودن 
مک ریون با فروتنی و دیدگاهی مثبت این کتاب را نوشت و داستان‌های ساده، توصیه‌های عملی و کلمات تشویق‌کننده‌اش زندگی افراد زیادی را دگرگون کرد. با کتاب تختخوابت را مرتب کن می‌توانید تاریک‌ترین لحظات زندگی را پشت سر بگذارید. اما کتاب رختخوابت را مرتب کن در کل چه درس‌هایی به شما خواهد آموخت؟ شما با این کتاب یاد می‌گیرید هر روزتان را با انجام یک کاری شروع کنید حتی اگر این کار، یک وظیفۀ کوچک مثل مرتب کردن رختخوابتان باشد. 

یاد می‌گیرید چطور کسی را پیدا کنید که در طول زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید و بدانید زندگی منصفانه نیست و شما اغلب شکست خواهید خورد. یاد خواهید گرفت که حتماً در زندگی‌تان ریسک کنید. یاد می‌گیرید که چطور زمانی که شرایط سخت است یک قدم به جلو بردارید. چطور با قلدرها روبه‌رو شوید و به افراد ضعیف کمک کنید و هرگز تسلیم نشوید. اگر این کارها را انجام دهید می‌توانید زندگی خود را بهتر کنید و شاید حتی بتوانید دنیا را تغییر دهید.

اگر از کتاب تختخوابت را مرتب کن خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- اثر مرکب نوشتۀ دارن هاردی، نویسندۀ آمریکایی، سخنران، مشاور و ناشر مجلۀ موفقیت و نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز به شما نشان می‌دهد چطور تصمیماتی که روزانه می‌گیرید تأثیر مستقیمی بر مسیر و موفقیت نهایی یا عدم موفقیت شما در زندگی می‌گذارد.

- هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها اثر مارک منسن نویسنده و کارآفرین آمریکایی به شما نشان می‌دهد چگونه باید دست از همیشه مثبت بودن بردارید تا بتوانید به معنای واقعی کلمه انسانی غنی‌تر و شادتر باشید.

- کتاب آیین زندگی اثر دیل کارنگی، نویسنده و سخنران آمریکایی به شما یاد می‌دهد چطور تشویق و نگرانی را از خودتان دور کنید.

- کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ ابزارها و توصیه‌هایی را به شما ارائه می‌دهد تا سربارهای سنگین زندگی را از روی دوشتان بردارید و تبدیل به یک نسخۀ واقعاً بی‌نقص از خودتان شوید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (16)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نورمحمد خبوصی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خوبیه در مورد نظم و پشتکار .ارزش خوندن داره

  • تصویر کاربر

    • دانیال مرادی اشکفتی
    • پاسخ به نظر

    یکی از بهترین کتاب هایی بود که خوندم باعث شد برم بقیه اثار این نویسنده ذو هم بخرم

  • تصویر کاربر

    • آناهیتا بهرامی
    • پاسخ به نظر

    به نظرم کتاب فوق العاده خوبی هست..هم حجمش کم هست و هم مطالبش واقعا میتونه تاثیر گذار باشه..واقعا ارزش وقت گذاشتن داره..حتی به نظرم هر چند مدت باید این کتاب خونده بشه چون مطالبش واقعا کمک کننده هست

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

بریده ای از کتاب (11)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مریم آبرود
    • 16

    زندگی مملو از لحظه هات دشوار است. ولی همیشه کسی وجود دارد که وضعیتش بدتر از شما باشد.اگر روز خود را با تأسف های بی شمار پر کنید، تاسف بخاطر رفتارهایی که با شما شده،گلایه از سهم تان در زندگی و سرزنش شرایط خودتان نسبت به دیگران یا محیط اطراف،در این صورت زندگی برای شما طولانی و دشوار خواهد شد.

  • تصویر کاربر

    • حسین پیوند
    • 33

    اگر میخواهید دنیا را تغییر دهید ،باید در تاریک ترین لحظات ، بهترین خودتان باشید.

  • تصویر کاربر

    • شیرین اوشیدری
    • 7

    زندگی یک جدال است و همواره زمینه های شکست وجود دارد ولی کسانی که با ترس از شکست ،سختی یا دردسر زندگی میکنند هرگز به ظرفیت های واقعی خود دست نمی یابند

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
عیدی