30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
روانشناسی تصویر ذهنی

روانشناسی تصویر ذهنی

(46)

1,950,000ریال

1,560,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
8879

علاقه مندان به این کتاب
41

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
15

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روانشناسی تصویر ذهنی

انتشارات شباهنگ منتشر کرد:
تصویر ذهنی مایه‌ی اصلی شخصیت و رفتار انسان است. با تغییر تصویر ذهنی شخصیت و رفتار ما تغییر می‌کند. اما از این هم بیشتر «تصویر ذهنی» مرزها و حدودِ فضایل انسان را مشخص می‌کند، نشان می‌دهد که چه کاری از ما ساخته و چه کاری ساخته نیست. با توسعه‌ی تصویر ذهنی، دامنه‌ی عمل توسعه می‌یابد. پرورش تصویر ذهنی واقع‌بینانه و مناسب، با ایجاد توانایی‌ها و استعدادهای جدید در انسان، عملاً شکست را به موفقیت تبدیل می‌کند.
با مطالعه‌ی این کتاب نه تنها با دانش جدید سیبرنتیک یا علم کنترل ذهن آشنا می‌شوید، بلکه می‌توانید از آن برای دستیابی به هدف‌های مهم زندگی خود استفاده کنید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب روانشناسی تصویر ذهنی اثر ماکسول مالتز

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب روانشناسی تصویر ذهنی از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب روانشناسی تصویر ذهنی از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب روانشناسی تصویر ذهنی: 

کتاب روانشناسی تصویر ذهنی از ماکسول مالتز جراح زیبایی و نویسندۀ آمریکایی در سال 1960 منتشر شد. دکتر مالتز به قدرت عظیم ذهن در شکل دادن به تصور ما از خود اعتقاد داشت و معتقد بود این تصویر در نهایت رفتارها و اعمال ما را هدایت می‌کند. او در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی چنین استدلال می‌کند که این تصور ما از خویش است که توانایی ما را برای موفقیت یا شکست هدایت می‌کند و معتقد بود که با طرز فکر درست می‌توانیم به هر چیزی که در ذهن‌مان است دست پیدا کنیم.

چرا باید کتاب روانشناسی تصویر ذهنی را بخوانیم؟

آیا افسرده هستید؟ آیا حس می‌کنید عزت‌نفس‌تان به پایین‌ترین حد خود رسیده است؟ دوست دارید همیشه آرام، خونسرد و حواس‌جمع باشید و در جوانب مختلف زندگی به موفقیت برسید؟ فرمول جذاب دکتر مالتز در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی به شما نشان می‌دهد که چطور زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهید.

جملات درخشانی از کتاب روانشناسی تصویر ذهنی:

«طی ده سال گذشته زمینه‌های روانشناسی، روانپزشکی، پزشکی دستخوش تحولات بی سروصدایی بوده است. به لطف تلاش‌های روانشناسان بالینی، روان‌پزشکان و جراحان زیبایی، یا آن‌طور که سابقاً می‌گفتند، جراحان پلاستیک، نظریه‌ها و مفاهیم جدیدی در رابطه با «خویش» مطرح شده است. روش‌های جدیدی به‌دست آمده که تغییرات قابل ملاحظه‌ای در زمینه‌های شخصیت، سلامت روانی، و حتی آن‌طور که از قرائن پیداست در توانایی‌ها و استعدادهای اولیه‌ی افراد به‌وجود آورده است. بسیاری از ناکام‌ها کامیاب شده‌اند، دانش‌آموزانی که نمرات مردودی می‌گرفتند ظرف چند روز آن‌هم بدون زحمت اضافی به شاگردان ممتاز مبدل گردیده‌اند. شخصیت‌های خجالتی گوشه‌گیر، آدم‌های شاد و معاشرتی شده‌اند. تی‌اف جیمز در مقاله‌ای که در ژانویه‌ی 1959 در مجلۀ کازموپولیتن به چاپ رسید با توجه به نتایجی که توسط روانشناسان و پزشکان مختلف به دست آمده می‌نویسد: درک روانشناسی «خویش» می‌تواند جای موفقیت و شکست، عشق و تنفر، تلخ‌کامی و شادکامی را با هم عوض کند. با کشف «خویش حقیقی» می‌توان ازدواج متزلزلی را نجات داد، می‌توان به زندگی از هم پاشیده‌ای استحکام بخشید و قربانیان «شکست شخصیت» را متحول کرد. به زبان دیگر هر وقت «خویش واقعی» را پیدا کردید تفاوت میان آزادی و اجبار را درک می‌کنید.»

«وقتی سال‌ها پیش کار جراحی پلاستیک را شروع کردم از این‌که می‌دیدم تغییرات چشمگیری در کنش و شخصیت شخصی که عیبی را از روی صورتش برمی‌داشتم به‌وجود می‌آید تعجب می‌کردم. به نظر می‌رسید که تغییر تصویر ذهنی در بسیاری از موارد شخصیت کاملاً جدیدی می‌آفریند. اغلب چاقوی جراحی در دست من عصای جادویی بود که نه تنها قیافه‌ی بیمار را تغییر می‌داد بلکه زندگی او را هم متحول می‌کرد. آدم خجالتی و گوشه‌نشین، جسور و پر جرئت شد. پسر خرفت و کودن به جوانی روشن و تیزهوش مبدل شد و در یک مؤسسه‌ی برجسته به مقام بالایی دست یافت. فروشنده‌ی از خود ایمان بریده‌ای الگوی اعتمادبه‌نفس شد. و شاید از همه‌ی این‌ها تکان‌دهنده‌تر، مجرمی بود که بارها خلاف کرده بود و تقریباً یک شبه از شخصی اصلاح‌ناپذیر، که تا آن زمان کمترین میلی به تغییر در خود نشان نداده بود، به یک زندانی نمونه مبدل شد و به ضمانت قول شرف آزاد شد تا مسئولیتی را در اجتماع قبول کند. حدود بیست سال قبل در کتابم تحت عنوان «صورت‌های جدید - آینده‌های جدید» به نمونه‌های متعددی از این موارد اشاره کردم. بعد از چاپ کتاب و در پی درج مقالات مشابه در مجلات معتبر، در محاصره‌ی سؤالات روانکاوان، جامعه‌شناسان و متخصصین امور جنایی قرار گرفتم. سؤالاتی می‌کردند که جوابش را نداشتم، اما مرا مجبور به تحقیق کردند و عجب آن‌که از ناکامی ها به اندازۀ موفقیت‌ها درس گرفتم.»

««شما» ماشین نیستید. اما کشفیات جدید در علم سیبرنتیک جملگی به این اشاره دارند که مغز و دستگاه عصبی شما، سرومکانیزمی را می‌سازد که شما از آن استفاده می‌کنید،‌ عملکرد این مکانیزم شبیه یک کامپیوتر الکترونیکی و یک وسیله‌ی هدف‌جویی مکانیکی است. مغز و دستگاه عصبی انسان دارای مکانیزم هدف‌جویی است که به‌طور خودکار برای رسیدن به یک هدف به‌خصوص، درست مثل اژدری که راه خود را به‌سوی هدف می‌یابد فعالیت می‌کند. سرومکانیزم درون شما هم مانند یک سیستم هدایت‌کننده شما را خودبه‌خود در جهت رسیدن به هدف‌ها، یا نشان دادن واکنش مناسب نسبت به محیط قرار می‌دهد. یک «مغز الکترونیکی» می‌تواند با حل خودکار مسایل پاسخ‌های موردنظر را بیابد و نقطه نظرها یا «الهامات» جدیدی بیافریند. دکتر جان نیومان در کتاب «کامپیوتر و مغز» می‌گوید که مغز انسان خواص کامپیوتر دیجیتال و آنالوگ را به‌طور همزمان داراست. کلمه‌ی سیبرنتیک از یک کلمه‌ی یونانی گرفته شده که در اصل به معنای «مدیر و گرداننده» است. سرومکانیزم‌ها چنان ساخته شده‌اند که خودبه‌خود راهشان را به‌سوی هدفِ مقصد و یا پاسخ می‌گشایند.»

تحلیلی بر کتاب روانشناسی تصویر ذهنی‌:

ماکسول مالتز یک جراح پلاستیک بود که اعتقاد داشت حتی اگر روانشناسی نخوانده باشد یک روانشناس است و باید هم باشد. او معتقد بود وقتی صورت کسی را تغییر می‌دهید و در چهره‌اش دست می‌برید تقریباً همیشه «خود» او را، شخصیت و رفتارش و گاه حتی استعدادها و توانایی‌های اولیه‌اش را تغییر می‌دهید و با این کار خویشِ درونی او را هم تغییر می‌دهید. بااین‌حال، او از ناکامی‌ها بیش از پیروزی‌هایش درس آموخت و پس از مدتی متوجه شد شخصیت بعضی از بیمارانش پس از عمل کمترین تغییری نمی‌کرد اما اگر شخصی که صورت بسیار بدمنظری داشت یا در مواردی بریدگی بدنمایی داشت دست به عمل زیبایی می‌زد، اعتمادبه‌نفس و مناعتش بیشتر می‌شد. او فهمید که بازسازی تصویر جسمی، به خودی خود کلید اصلی تغییرات شخصیت نیست. در واقع جراحی صورت بر چیز دیگری اثر می‌گذاشت و آن تصویر ذهنی شخص بود که اگر همراه با جراحی زیبایی تغییر می‌کرد، عزت‌نفس بیمار نیز تغییر می‌کرد. این مشاهدات مالتز را واداشت تا همبستگی بین خودانگاره و روان‌شناسی را بررسی کند. او در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی بیان می‌کند که ما یک تصویر ذهنی درونی از خود داریم که افکار، رفتارها و اعمال ما را هدایت می‌کند بنابراین او در این کتاب مدل روانشناسی خودانگاره‌اش را معرفی کرد و به خوانندگان نشان می‌دهد که چطور این خودانگاره در بهبود عزت‌نفس و ایجاد یک زندگی رضایت‌بخش‌تر تأثیر می‌گذارد.

تصویر ذهنی ما از خودمان چه تاثیری در اعتماد‌به‌نفس ما دارد؟

تصویر ذهنی و تغییر آن موضوع اصلی کتاب روانشناسی تصویر ذهنی است. از نظر دکتر مالتز تصویر ذهنی مایۀ اصلی شخصیت و رفتار انسان است و با تغییر تصویر ذهنی شخصیت و رفتار او تغییر می‌کند. تصویر ذهنی شما از خودتان مرزها و حدودِ فضایل‌تان را مشخص می‌کند و به شما نشان می‌دهد چه کاری از شما ساخته است. با توسعۀ تصویر ذهنی دامنۀ عمل شما توسعه می‌یابد. هنر روانشناسیِ تصویر ذهنی نه تنها به اثبات رسیده بلکه توانسته به تبیین بسیاری از پدیده‌های از پیش شناخته شده اما درست درک نشده، کمک کند. دکتر مالتز در این کتاب به شما ثابت می‌کند که عزت نفس و تصویر ذهنی بر هر فکر و عملی تأثیر می‌گذارد و به شما یاد می‌دهد چطور عزت نفس و تصویر ذهنی‌‌تان را از طریق هفت تمرین ذهنی آسان تقویت کنید تا بتوانید تمام ترس‌ها، اضطراب‌ها و رنج‌هایتان را از بین ببرید و لذت و اعتمادبه‌نفس را جایگزین آن کنید. او در این کتاب نه تنها شما را با دانش جدید سیبرنتیک آشنا می‌کند بلکه به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید برای دستیابی به هدف‌های مهم زندگی خود از آن استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب روانشناسی تصویر ذهنی:

• مقدمه
• پیشگفتار
• فصل اول: تصویر ذهنی
• فصل دوم: مکانیزم موفقیت را در خود پیدا کنید
• فصل سوم: قوه‌ی تخیل: نخستین راهنمای مکانیزم موفقیت
• فصل چهارم: بیدار شوید و دست از باورهای کاذب بشوئید
• فصل پنجم: استفاده از قدرت تفکر منطقی
• فصل ششم: در کمال آرامش مکانیزم موفقیت را به خدمت گیرید
• فصل هفتم: می‌توانید به خوشبختی عادت کنید
• فصل هشتم: اجزای شخصیت «موفقیت‌جو»
• فصل نهم: مکانیزم شکست: چگونه می‌توانید از آن به سود خویش استفاده کنید
• فصل دهم: جراحات احساس را التیام بخشیم
• فصل یازدهم: شخصیت حقیقی خود را بروز دهید
• فصل دوازدهم: آرام‌بخش‌های ذهنی
• فصل سیزدهم: بحران را به فرصت خلاق مبدل کنید
• فصل چهاردهم: احساس برنده بودت
• فصل پانزدهم: عمر طولانی و لذت بیشتر

حواشی حول محور کتاب

کتاب روانشناسی تصویر ذهنی با نام سایکو سایبرنتیک جدید نیز منتشر شده است.

اگر از خواندن کتاب روانشناسی تصویر ذهنی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری یانگ مبدع رویکرد طرحواره درمانی است. او در این کتاب به شناسایی، نشانه‌شناسی، آسبب‌شناسی و درمان 11 الگو یا «تلۀ زندگی» پرداخته است. تلۀ زندگی، رفتاری مخرب و تکراری است که به خودانگارۀ منفی ربط دارد. نویسندگان ضمن شرح حال بیماران واقعی، نشان می‌دهند که چگونه هر یک از این الگوهای ناکارآمد در دوران کودکی شکل گرفته‌اند و مبنایی برای ارزیابی خویشتن در بزرگسالی می‌شوند. کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، ابزار قدرتمندی برای درمان مشکلات مراجعان بر اساس رویکرد طرحواره درمانی است.

• روانشناسی عزت‌نفس اثر ناتانیل براندن روان‌درمانگر و نویسندۀ آمریکایی- کانادایی است که برای کار بر روی روانشناسی عزت‌نفس به شهرت رسید. او در این کتاب عزت‌نفس را از درون و بیرون بررسی کرده است و نشان می‌دهد عزت‌نفس چه تأثیری بر زندگی فرد دارد و دیگران چه نقشی در ایجاد آن ایفا می‌کنند.

• کتاب روانشناسی حماقت اثر جمعی از متخصصان علوم مختلف اعم از روان‌شناسان، روان‌پزشکان، استادان حوزة ارتباطات، عصب‌شناسان، مختصصان علوم‌شناختی و روا‌ن‌درمانگران است. این افراد می‌‌کوشند در این کتاب به پرسش‌های پیرامون جنبه‌های گوناگون حماقت پاسخ دهند.

•  کتاب انعطاف‌پذیری هیجانی اثر سوزان دیوید روان‌شناس و مربی مشهور است که بیش از دو دهه در زمینهٔ احساسات مختلف تحقیق کرده است. او در این کتاب رویکردی انقلابی و مبتنی بر علم را پیش گرفته تا به شما نشان بدهد چطور باید احساسات مختلف خود را بپذیرید و هیجانات خود را کنترل کنید تا در زندگی به موفقیت برسید.

• کتاب رفتار با عنوان بررسی زیست‌شناختی بهترین و بدترین رفتارهای انسان اثر رابرت ام ساپولسکی استاد زیست‌شناسی و عصب‌شناسی و جراحی مغز و اعصاب دانشگاه استنفورد است. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه فرآیندهای بیولوژیکی مختلف بر رفتار انسان تأثیر می‌‌گذارند.

• کتاب تفکر سریع و کُند کتابی علمی اثر روان‌شناس و برندهٔ جایزهٔ نوبل اقتصاد دنیل کانمن است. نویسنده در این کتاب سعی دارد شما را با عملکرد مغز آشنا کند و در این کتاب به توضیح دو سیستم جالب مغز پرداخته است که معتقد است عملکردشان بر روی رفتار و اعمال ما تأثیر بسیاری می‌گذارد.

• کتاب توانمندی‌های نهان جدیدترین اثر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. آدام گرنت در این کتاب با ترکیب داستان، حکایت و تجربه‌های شخصی به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند هم خودشان در زندگی به موفقیت و درجات بالاتری برسند و هم دیگران را به موفقیت برسانند و توانایی‌های پنهان خود را کشف کنند.

دربارۀ ماکسول مالتز‌: جراح زیبایی و نویسندۀ آمریکایی

روانشناسی تصویر ذهنی

ماکسول مالتز جراح زیبایی و نویسندۀ آمریکایی در سال 1899 به دنیا آمد و در سال 1975 از دنیا رفت. او چندین کتاب نوشته است که «سایکو سایبرنتیک» یا همان روانشناسی تصویر ذهنی موفق‌ترین و پرفروش‌ترین‌شان. بسیاری از کتاب‌های خودیاری امروزه بر اساس ایده‌های این کتاب شکل گرفته‌اند. ماکسول در سال 1923 مدرک دکترایش را از کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا گرفت. او همچنین تحت نظر جراحان پلاستیک آلمانی که در آن زمان پیشرفته‌ترین جراحان محسوب می‌شدند آموزش دید. مالتز همچنین کتاب‌های داستانی بعلاوۀ یک نمایشنامه با نام «زخم نادیده» نوشت که در سال 1946 منتشر شد. زندگینامه‌اش با عنوان «دکتر پیگمالیون: زندگینامۀ یک جراح پلاستیک» در سال 1953 منتشر شد و بسیار محبوب و تأثیرگذار بود و بعد از انتشار کتاب سایکوسایبرنتیک جدید نام زندگینامه‌اش به «دکتر سایکوسایبرنتیک» تغییر کرد. با این‌که کتاب سایکوسایبرنتیک جدید برای اولین بار در سال 1960 منتشر شد اما از سال 2008 این کتاب در فهرست پیشنهادی کتاب‌های خودیاری قرار گرفت.

دربارۀ مهدی قراچه‌داغی: مترجم کتاب روانشناسی تصویر ذهنی

مهدی قراچه‌داغی در سال 1326 در کاشان به دنیا آمد. او مترجم کتاب‌های روان‌شناسی، تربیت کودک و نوجوان، کسب‌وکار، اقتصاد و رمان است. قراچه داغی مدرک کارشناسی‌اش را در سال 1344 از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرد و برای ادامۀ تحصیل به انگلستان رفت اما تحصیلاتش را ناتمام گذاشت و به ایران برگشت. پس از بازگشت به ایران در سازمان هواپیمایی کشوری به تدریس خدمات فرودگاهی و خدمات زمینی پرداخت. او خواهرزادۀ سهراب سپهری شاعر معروف ایرانی است و مدتی در رشتۀ ورزشی دو و میدانی فعالیت می‌کرد و بین سال‌های 1382 تا 1385 دبیر فدراسیون دو و میدانی بود. مهدی قراچه‌داغی یکی از مترجمان پرکار ایران است.

روانشناسی تصویر ذهنی

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • حسین فلاح
    • پاسخ به نظر

    سلام خیلی ممنونم از سایت خوبتان و خودتان که کتاب های با کیفیتی بسیار عالی برایمان عرضه میکنید و مزیت های زیادی را برایمان به ارمغان می اورید. خوشحالم که با سایت شما و با افراد با ارزشی مانند در این سایت ارزشمند حضور دارم )

  • تصویر کاربر

    • معین موسوی نژاد
    • پاسخ به نظر

    این کتاب یه ترجمه دیگه هم داره به اسم سایکو سایبرنتیک جدید این ترجمه از اون افتضاح تره این از اون واقعا نمیدونم ویراستار ها چیکار میکنن کاش که مشکل ویراست داشت ترجمه خود مترجم تو هواس با این حال پیشنهاد میکنم این ترجمه را بخرید با نهایت افتضح بودن این ترجمه بهتر از بقیه ترجمه هاس

    • تصویر کاربر

      • مهرناز بهروش
      • پاسخ به نظر

      نه این کتاب سایکو سایبرنتیک جدید نیست، سایکو سایبرنتیک جدید در سال 1960 منتشر شد و این یکی کتاب در سال 1964، شاید نویسنده به همون مفاهیم تقریبا پرداخته باشه اما کتاب یکی نیست

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (7)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    در اثر کوشش‌های یک جراح پلاستیک بود که «تصویر ذهنی» مطرح شد و سؤالاتی را مطرح کرد که به دانش روانشناسی کمک فراوان نمود. وقتی سال‌ها پیش کار جراحی پلاستیک را شروع کردم از این‌که می‌دیدم تغییرات چشمگیری در کنش و شخصیت شخصی که عیبی را از روی صورتش برمی‌داشتم به‌وجود می‌آید تعجب می‌‌کردم.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    برای معیوبی مادرزاد، یا کسی که زیبایی صورتش در اثر حادثه‌ای از بین رفته، جراحی پلاستیک به‌راستی معجزه می‌کند. اگر به استناد این موارد صحبت کنیم به‌راحتی می‌توانیم نتیجه بگیریم که شفابخش تمامی اختلالات روانی، ناخشنودی، ناکامی، ترس، اضطراب و نبود اعتماد‌به‌نفس، جراحی پلاستیک تمام عیار است که کلیه‌ی عیوب بدن را از میان برمی‌دارد.

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 0

    حدود 15 سال قبل به این نتیجه رسیدم که اشخاصی که به جراح پلاستیک رجوع می‌کنند به چیزی بیش از جراحی نیاز دارند و بعضی‌ها اصولاً به جراحی احتیاج ندارند. اگر باید این اشخاص را به‌عنوان «بیمار» معالجه می‌کردم و ناراحتی‌شان را فقط در گوش و بینی و دهان و دست و پا خلاصه نمی‌دیدم باید به ابزاری دیگر مجهز می‌شدم.

  • 1
  • 2
  • 3
عیدی