فلسفه زندگی

(18)

2,700,000 ریال

دفعات مشاهده پازل
2619

علاقه مندان به این پازل
66

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات پازل

انتشارات نشر نو منتشر کرد:
فلسفه ی زندگی مجموعه ای است از چند جستار یا مقاله ی فلسفه که مطابق تقسیم بندی رایج در حوزه ی (فلسفه اخلاق) قرار می گیرد.
همیلتن برداشتی وسیع از مفهوم (اخلاق) در نظر دارد. او از جمله درباره ی راز زادن و مردن، معنای حیات و پوچی زندگی، تقدیر و سرنوشت، نسبی گرایی، و ترس از مرگ بحث می کند. همین طور درباره ی دو جنبه ی مهم از حیات انسان، یعنی خواب و آمیزش جنسی که در بررسی های فلسفی کمتر مورد توجه بوده اند، تحلیل های جالبی ارائه می دهد. همیلتن کاملا به این مسئله توجه دارد که (زندگی بسیار بسیار پیچیده تر و در برابر توضیح مقاوم تر از آن است که بتوان با مطالعه ی کتب دانشگاهی درباره ی فلسفه ی اخلاق درکی کامل یا رضایت بخش از آن به دست آورد.)
اما می کوشد که به قول وینگنشتاین (تعبیر خود را از امور) به دست دهد. او در این راه ذوق و حساسیت ادبی را در کنار نظم و منطق فلسفی به کار می گیرد و بحث را جابه جا با نقل قول های شایسته از آثار شکسپیر، داستایفسکی، جورج الویت، د.هـ. لارنس، پروست، ت.س. الیوت، فیلیپ لارکین و بسیاری دیگر غنا می بخشد و از این رهگذر وجه تازه ای از رابطه ی میان فلسفه و ادبیات را برای خواننده روشن می کند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این پازل

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

عیدی