جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم (2جلدی)

(12)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
777

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جنگ جهانی دوم

انتشارات نقش و نگار منتشر کرد:
در دوم سپتامبر سال 1945 با تسلیم ژاپنی ها در کشتی جنگی (میسوری) از ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام - در خلیج (توکیو) یکی از خونین ترین جنگ هایی که بشر در حیات خود دیده بود به پایان رسید. شش سال و یک روز از زمانی که (هیتلر) دیکتاتور آلمان، با اعزام قوا برای تصرف (لهستان)، آتش یک جهانگیر را مشتعل نمود، می گذشت. جنگی که دامنه ی گسترش آن از آسمان (لندن) تا شن های سوزان شمال (آفریقا) از کوه های (اسکاندیناوی) تا مزارع(ایتالیا)، از خطوط کشتی رانی (آتلانتیک) تا آبها و جزایر (اقیانوس آرام) و از جنگل های (آسیای جنوب شرقی) تا پرچین های (نرماندی) را در برگرفت.
جنگ جهانی دوم، جنگی بود که بیشتر مردان کره ی خاکی در آن جنگیدند، جنگی که تلفات انسانی و خسارات ناشی از آن بیش از هر جنگ دیگر بود.
در این جنگ: 70.000.000 (هفتاد میلیون) سرباز شرکت داشتند که 16.000.000 (شانزده میلیون) آنها کشته شدند، یعنی تقریبا یک چهارم آنها از بین رفتند. علاوه بر این 18.000.000 (هیجده میلیون) نفر از سکنه ی شهرها و افراد غیرنظامی به علت جنگ کشته شدند. این در حالی است که آمار زخمی ها و مفقودالاثر چه نظامی و چه غیرنظامی، هرگز مشخص نشد.
امروز، با گذشت زمان و بررسی و جمع آوری برگزیده ی اسناد و مدارک و تصاویری که تصویر واضح تر و جامع تری را از جنگ جهانی دوم ارائه می دهند، لحظات و دقایق بزرگ و سرنوشت ساز، نقاط بزرگ برگشت را می توان عمیقا پیگیری و جست و جو نمود. خیلی از مواردی که به علت آشوب جنگ ناشناخته مانده بود، اکنون برای ما شناخته شده اند.
این کتاب تنها به نقل درام نظامی اکتفا نکرده بلکه واقعه ی غم انگیز (انسانی) را نقل می کند و به شرح کلیه جزئیات، از اولین لحظه ای که نخستین بمب در (پرل هاربر) افتاد تا زمانی که انفجار که انفجار (اتمی) باعث تسلیم نهایی ژاپن گردید می پردازد. این کتاب مجددا حوادث مهم و فراموش نشدنی را که بیان کننده ی شرافت و عذاب و یاس و پیروزی بود، زنده می نماید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی