یادگار
تخفیف

%10

یادگار (5 جلدی)

(22)

30,000,000ریال

27,000,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1999

علاقه مندان به این کتاب
16

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یادگار

انتشارات اساطیر منتشر کرد:
نشریات ادواری در هر دوره آیینهٔ تمام نمای تاریخ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ادبی و بیانگر سیر تطور اندیشه‌ها و تحولات جامعه در آن دوره‌اند و جزءجزء مطالب آنها، حتی اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مندرج در آنها، هر یک نمایانگر گوشه‌ای از زندگی اجتماعی و نگاه و نگرش افراد جامعهٔ آن روز به مسائل و موضوعات خاص آن دوره است.
داستان به وجود آمدن و ‌رفتن هر یک از این نشریات خود حکایتی دیگر است و کوتاهی و بلندی عمر آنها بیشتر به خوش اقبالی و بداقبالی آنها تعبیر باید گردد. همه آمدند که بمانند و طرحی نو دراندازند. اما زمانه با آنها نساخت و در نیمهٔ راهی که پیمودند یکی پس از یک شماره و دیگری یک ماه و سومی یک سال و ... رفتند.
بی شک امروزه محققان، برای هر پژوهش جامع و کامل نیازمند مراجعه به نشریات ادواری در دوره و موضوع مورد نظر خویش هستند. از طرف دیگر هر یک از این نشریات خود جنگی است سرشار از تنوع که تورق آن برای خوانندگان دانش‌پژوه شوق‌انگیز و خاطره‌برانگیز است و آنان را به روزگاران دور و درازی می‌کشاند که شاید از آن کم اطلاع و حتی بی اطلاع باشند.
اولین شماره مجلهٔ یادگار در شهریور 1323 منتشر شد و تا خرداد 1328 به مدت پنج سال انتشار یافت و در شمار بهترین مجلاتی است که تاکنون در زبان فارسی چاپ شده است.
زنده یاد عباس اقبال در شمارهٔ آغازین، مانیفست خود را طی مقاله‌ای چنین بیان می‌دارد: «مجلهٔ یادگار که به تشویق و استظهار جمعی از دوستان معرفت‌طلب پا به عرصهٔ وجود می‌گذارد، به این امید اسباب انتشار آن فراهم آمده است که نسبت به این آب و خاک عزیز، مصدر خدمتی شود و تا حدی که نویسندگان آن استطاعت دارند، در شناساندن حقایق و معارف و توسعهٔ دامنهٔ هرگونهٔ معلومات به هموطنان گرامی کمک کند.»
غیر از مطالب تاریخی و ادبی مربوط به ایران، از مسائل علمی و انسانی نیز می‌توان نوشتارهایی را سراغ گرفت.
دورهٔ این مجله دربردارندهٔ آثاری از عباس اقبال، محمد قزوینی، علی‌اصغر حکمت، دکتر قاسم غنی، عبدالحسین نوایی، محمود شهابی، مجدزاده صهبا، دکتر غلامحسین صدیقی، منوچهر ستوده، دکتر محمد معین، علی اکبر دهخدا، سعید نفیسی، ولی الله شادان، دکتر مهدی بهرامی و ... می‌باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هومن کاظمی
    • پاسخ به نظر

    در یک کلام کتاب دارای مجموع مقالات کم نظیر و عالی میباشد که خواب شب را از چشمانم ربوده من این کتاب رو از قبل داشتم و زینت بخش کتابخانه من شده روان مرحوم اقبال آشتیانی شاد مرد کم نظیر وطن دوست فرهنگی

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی