نمایشنامه

نمایشنامه (3)(پنجره و جزیره نامسکون)(جیبی)

(7)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
448

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نمایشنامه

انتشارات بیدگل منتشر کرد:
امانوئل روبلس، 4 مه 1914 در شهرستان اوران الجزایر متولد شد. در دوره ی لیسانس دانشکده ی ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه الجزایره نام نویسی کرد و ضمن تحصیل، به همکاری با مجله ی (الجزایر جمهوری خواه) به سر دبیری آلبر کامو پرداخت و داستان اقدام را در 1938 منتشر کرد. جنگ دوم جهانی باعث شد تا روبلس دست از تحصیل بردارد و عازم جبهه شود. حضور در جنگ، و سپس، سفرهایی که به گوشه و کنار جهان کرد، الهام بخش او برای نوشتن بسیاری از رمان ها و داستان هایش گردید، انعکاس این حضور، به ویژه در داستان (کناره های رودخانه ی آبی)، بسیار مشهود است. تحت تأثیر فضای هیجانی شورش ها و خیزش های اجتماعی استقلال طلبانه ی ماه مه 1945 الجزایر، روبلس به نوشتن رمان (بلندی های شهر) در سال 1947 پرداخت. این رمان برنده ی جایزه ی فمینا در سال بعد شد. پس از آن روبلس مشغول نوشتن اولین نمایشنامه ی خود تحت عنوان (مونتسرا) گردید. این نمایش نامه شهرتی عالمگیر پیدا کرد و به زبان های بسیاری ترجمه شد و به اجرا در آمد.
نمایشنامه (پنجره) بیانگر خشونت دیکتاتوری های نظامی در کشورهای آمریکای جنوبی، و (جزیره ی نامسکون) یادآور دوره ی اشغال فرانسه توسط آلمانی های نازی است.
آثار روبلس امروزه برای طیف وسیعی از خوانندگان ادبیات معاصر جهان، شناخته شده است و با چنان اقبالی روبرو شده است که در مجموعه کتاب های جیبی و در تیراژ وسیع به چاپ رسیده و در دسترس علاقه مندان آثارش قرار گرفته است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی