جرات داشته باش
تخفیف

%10

جرات داشته باش

(44)

2,450,000ریال

2,205,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
9017

علاقه مندان به این کتاب
123

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
18

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جرات داشته باش

انتشارات شمعدونی منتشر کرد:
چطور جرأت داشته باشید؟ جرأت و اعتماد به نفس انجام کاری، جرأت صحبت کردن، جرأت وجود داشتن، آیا به همین سادگی است؟ تمام این‌ها به میزان اعتماد به نفسی که به خودمان داریم، بستگی دارند. با اعتماد به نفس، همه چیز ممکن است. اما چطور اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟ چه کار کنیم تا دیگر مدام به دنبال تایید دیگران نباشیم؟ طبیعی است که یک نسخه واحد برای همه افراد وجود ندارد و نمی‌توان با صدها بار نوشتن جمله (من قوی هستم) احساس قوی بودن کرد. نیاز به روشی علمی و کمک گرفتن از یک روان درمانگر داریم. دکتر فردریک فانژه، استاد دانشگاه، مختصص علوم اعصاب و ورانپزشک به افراد بسیاری برای اعتماد به نفس، کمک کرده است. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به روان درمانگری روی آورد. دکتر فانژه در این کتاب با تمرین‌های عملی، به شما کمک می‌کند تا در برخورد با دیگران و اطرافیانتان اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب جرأت داشته باش اثر فردریک فانژه 


فردریک فانژه روان‌درمانگر است. او دومین کتابش به نام جرأت داشته باش را نخستین بار در سال 2003 در فرانسه به چاپ رساند و این کتاب در سال 2008 تجدید چاپ شد.

بسیاری از مردم اعتماد به نفس کافی ندارند. آن‌ها افرادی تحصیل کرده و با استعداد هستند اما در مقطعی از زندگی با بازخوردها یا موقعیت‌های منفی روبه‌رو شده‌اند و همین عزت نفس آن‌ها را تضعیف کرده و هر روز بر عملکرد و موفقیت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. 

فردریک فانژه با استفاده از تجربیاتش به عنوان روان‌درمانگر و مشاهدۀ مراجعینش توانسته است در کتاب جرأت داشته‌ باش به مخاطبان راه‌حل‌های کاربردی متنوعی را ارائه دهد تا بتوانند بر کمبود اعتماد به نفس غلبه کنند و اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورند.

در کتاب جرأت داشته باش چه می‌خوانیم؟

اعتماد به نفس مثل قلب یک هرم عمل می‌کند که اساس آن، اعتماد داشتن به خود است؛ اعتمادی که از سنین نوجوانی شکل می‌گیرد و در نهایت هنگام تأیید خود بروز می‌کند و بخشی مهمی از شخصیت ما است. 

فردریک فانژه که خودش روان‌درمانگر است متوجه شد که کمبود اعتماد به نفس مشکلات جدی برای مراجعینش به وجود آورده است. مراجعین اون ترس از انجام کارهای اشتباه، ترس از قضاوت شدن، ترس از دوست داشتن و دوست داشته شدن داشتند که از نظر هانژه تمام این ترس‌ها به دلیل کمبود اعتماد به نفس بود. 

مردم قبلاً اعتقاد داشتند که این مشکل ذاتی است و به هیچ‌وجه قابل تغییر نیست. اما امروزه به راحتی می‌توانید این ویژگی را تغییر دهید و حتی اگر تا به امروز اعتماد به نفس نداشته‌اید، اعتماد به نفس خود را به دست آورید. فانژه در این کتاب به همۀ افراد کمک می‌کند تا بتوانند به روش‌های ساده و عملی، خود را از کمبود اعتماد به نفس رها کنند و از این دور باطل خارج شوند.

در کنار تمام این‌ها، فانژه مخاطب را با جدیدترین اطلاعات روانشناسی و دانش‌شناسی آشنا می‌کند. فانژه معتقد است بسیاری از بیماری‌های روحی و مشکلات مختلف مثل افسردگی و اضطراب به دلیل عدم اعتماد به نفس است و شما با داشتن اعتماد به نفس می‌توانید بر این بیماری‌ها و مشکلات نیز غلبه کنید.

سرفصل‌های کتاب جرأت داشته باش

• دربارۀ نویسنده
• بخش اول: مکانیسم‌های اعتماد به نفس
• بخش دوم: منشأ کمبود اعتماد به نفس
• بخش سوم: درمان کمبود اعتماد به نفس

بریده‌هایی از کتاب جرأت داشته باش

«در بسیاری از موارد، این خودداری شما از مخالفت تحسین می‌شود، در واقع مسئله این است که شما مخالفت خود را ابراز نمی‌کنید و فقط آنچه از شما خواسته شده را انجام می‌دهید. در مجموع می‌توان گفت که شما بسیار مهربان هستید و بی‌شک می‌توانید در زندگی دوستانه، زناشویی و کاری خود، افراد زیادی را پیدا کنید که وارد این سیستم رفتاری شما شده‌اند. افرادی مثل شما معمولاً به خوبی پذیرفته می‌شوند، چرا که «هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنید.» در نهایت هم همین پذیرش اجتماعی، این پیش‌داوری را تأیید می‌کند: به واسطه رفتارهای فداکارانه‌تان، پذیرفته‌ شده‌اید و قضاوت دیگران نیز مطابق میل شماست، شما بسیار ارزشمند هستید.»

«برخی مشکلات هم ممکن است شما را در موقعیت پیش‌داوری قرار دهند: قبل از هر چیز، افسردگی‌های نسبتاً شدید مطرح می‌شوند. افسردگی علاوه بر گرفتن توانایی‌های جسمی و روانی، فقط شرمندگی و شک شما نسبت به خودتان را افزایش می‌دهد. این افسردگی می‌تواند بر زندگی کاری شما نیز تاثیر بگذارد و باعث می‌شود که از کارتان، گاهی برای مدتی طولانی دست بکشید؛ شاید حتی زندگی شخصی و روابط شما با دیگران را نیز تحت تأثیر قرار دهد و شما را منزوی کند. وقتی افسرده می‌شوید، مکانیسم‌های فکر منفی نیز به شدت افزایش خواهند یافت که در این صورت، ممکن است به خطر بیفتید. با این حال باید به یک متخصص مراجعه کنید.»

«هدف درمان این است که نشان بدهیم تنها نگران بودن، از بروز مشکلات جلوگیری نمی‌کند: حتی اگر نگران هم باشید، باز ممکن است مشکلاتی برایتان پیش بیاید و شاید هم بدون آن‌که هیچ مشکلی داشته باشید، همواره نگران هستید! این اصل بیمه است! منزل‌تان را در برابر خطر احتمالی آتش‌سوزی بیمه می‌کنید: هزینه بیمه تقریباً بالاست و شاید مجبور شوید تمام دارایی‌تان را بابت آن بپردازید، بدون آن‌که منزلتان آتش بگیرد. در این صورت شما هزینه بیمه را برای هیچ و پوچ پرداخت کرده‌اید. فرد مضطرب دائماً خود را در برابر همه چیز «بیمه می‌کند.» او ممکن است تمام پس‌اندازش را بابت حوادثی که هرگز اتفاق نمی‌افتند، بپردازد. اما آیا باید تا این حد خود را در برابر هیچ و پوچ بیمه کنیم؟»

خواندن کتاب جرأت داشته باش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

بسیاری از افرادی که اعتماد به نفس کافی نداشتند پس از خواندن این کتاب و استفاده از راه‌حل‌های عملی آن توانستند اعتماد به نفس خود را بازیابند و برخی دیگر توانسته‌اند به مشکلات‌شان در حوزۀ اعتماد به نفس پی ببرند.

می‌توانید تمام توصیه‌های کتاب جرأت داشته باش را در زندگی روزمره به کار بگیرید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب جرأت داشته باش

جرات داشته باش

دکتر فردریک فانژه در سال 1955 در لیون فرانسه به دنیا آمد. او در سال 1983 از دانشگاه لیون فارغ‌التحصیل شد. او در این دانشگاه رشتۀ عصب‌شناسی خواند و دو سال بعد مدرک کارشناسی‌اش در رشتۀ روانشناسی را از همین دانشگاه اخذ کرد. او از سال 1992 مقالات علمی متعددی در نشریه‌های بین‌المللی منتشر کرد و مشغول روان‌درمانی شد.

فانژه تا به امروز بیش از 200 کنفرانس و کارگاه در حوزه‌های مختلف مثل درمان استرس، افسردگی و روان‌درمانگری برگزار کرده است. او در دانشگاه‌های فرانسه، بلژیک و سوئیس نیز تدریس می‌کند و در شبکه‌‌های تلویزیونی و رادیویی بسیاری به عنوان کارشناس حضور داشته است و به علاقه‌مندان مشاوره می‌دهد. فانژه کتاب‌های بسسیاری در حوزۀ روانشناسی با محوریت درمان اضطراب، افسردگی، کمبود اعتماد به نفس و غیره منتشر کرده است.

نخستین کتاب او «خودت را ثابت کن» به موفقیت چشمگیری رسید و پس از آن فانژه کتاب دومش با نام جرأت داشته باش را در سال 2003 منتشر کرد. دلایل موفقیت فانژه نثر ساده و روان و ارائۀ راه‌حل‌های کاربردی و عملی در کتاب‌هایش است. 

امتیازات

کتاب جرأت داشته باش از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب جرأت داشته باش

نشر شمعدونی کتاب جرأت داشته باش را با ترجمۀ محیا احمدی پور به چاپ رسانده است. 

از نظر فانژه کمبود اعتماد به نفس به دوران کودکی باز می‌گردد اما می‌توان در بزرگسالی روی خود کار کرد و دوباره اعتماد به نفس را احیا کرد. کار کردن روی اعتماد به نفس آسایش و کیفیتی به زندگی شما می‌بخشد که شاید تا به امروز نتوانسته باشید آن را احساس کنید و یا حتی متوجۀ کمبود اعتماد به نفس خود نشده باشید.

فانژه در کتاب جرأت داشته باش با استفاده از اطلاعات حوزۀ روانشناسی و دانش عصب‌شناسی و تکنیک‌های علمی معتبر به مخاطب یاد می‌دهد که چطور خود را دوست داشته باشد، جرأت پیدا کند و دست به کارهایی بزند که نیاز به شهامت دارد و بتواند با اعتماد به نفس کافی در مقابل دیگران ظاهر شود. 

اگر از کتاب جرأت داشته باش خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر سخنران و مربی ارتباطات است. او در این کتاب با ۷ راهکار مؤثر به شما نشان می‌دهد که چطور به راحتی در مقابل جمع سخنرانی کنید و با افکار منفی و اضطراب پیش از سخنرانی مقابله کنید و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید.

زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری یانگ که با آن می‌توانید با رویکرد طرحواره درمانی آشنا شوید. جفری یانگ در این کتاب یازده الگوی تلۀ زندگی را به مخاطب معرفی کرده است تا بتوانید با کمک آن از تلۀ زندگی، رفتارهای مخرب و تکراری و خودانگارۀ منفی دوری کنید.

ذهن آگاهی مدرن اثر بت آن مولیگان که در آن روش‌های صحیح مدیتیشن و مراقبه را به شما یاد می‌دهد تا بتوانید ترس‌ها و نگرانی‌های بی‌مورد را از خودتان دور کنید و کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • محمد صالحی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب خیلی خوبه بهتون آموزش میده جرات و اعتماد به نفس داشته باشید و بتونین خوب زندگی کنید.

  • تصویر کاربر

    • النا آگی
    • پاسخ به نظر

    کتاب مفید و خوشخوانیه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی