بی قراری
تخفیف

%10

بی قراری

(20)

950,000ریال

855,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1515

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بی قراری

انتشارات ماهی منتشر کرد:
ملک‌ناز دختری ایزدی است که از چنگال داعشیان گریخته و به امید آزادی و زندگی جدید به ترکیه پناهنده شده است. در کمپ پناهندگان سوری در ماردین با پسری ترک آشنا می‌شود که برای کمک به کمپ آمده است. حسین و ملک‌ناز به هم دل می‌بازند. عشقی ممنوع میان حسین مسلمان و ملک‌ناز ایزدی که اهالی ماردین گمان می‌برند شیطان‌پرست است.
رمان با مرگ حسین در امریکا توسط اسلام‌ستیزان تندرو آغاز می‌شود و ورود خبرنگاری از استانبول که خودش اهل ماردین است و حسین را از کودکی می‌شناخته. حالا او می‌خواهد بداند چه اتفاقی برای حسین افتاده و چرا به امریکا رفته و آنجا کشته شده است و دیگر اینکه ملک‌ناز اکنون کجاست؟
بی‌قراری، داستان عاشقانه‌ای است که خواننده را به دل وقایع خاورمیانه‌ی معاصر می‌برد. به میان آتش و خون و فجایع داعشیان علیه مردم بی‌پناه ایزدی. در عین حال بی‌قراری درباره بحران هویت و خاطره، تاریخ گمشده‌ی مردم بین‌النهرین و حفظ و نجات انسانیت در دل وحشی‌گری نیز هست. بی‌قراری وجه مشترک همه‌ی شخصیت‌های این رمان است، نوعی حالت روحی که میان همه به اشتراک گذاشته شده است.
عمر زلفی لیوانلی، نویسنده و هنرمند و سیاستمدار ترک، در بیستم ژوئن 1946 در قونیه به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در کالج معارف آنکارا پشت سر گذاشت. پس از کودتای سال 1971، در ابتدای جوانی به زندان افتاد. یک سال پس از آن برای ادامه‌ی تحصیل راهی سوئد شد. لیوانلی اولین کتاب خود، «دیکتاتور و دلقک» را در سال 1993 به چاپ رساند. از دیگر آثار وی می‌توان به بهشت هوش متوسطها، کودکی در برزخ، یک گربه، یک مرد، یک مرگ، خانه‌ی لیلا و سرناد اشاره کرد. لیوانلی در سال 1996 سفیر حسن نیت سازمان ملل شد و در سال 2002 به نمایندگی از حزب جمهوری‌خواه ترکیه به مجلس این کشور راه یافت. تا کنون بیش از سی جایزه‌ی ملی و بین‌المللی در حوزه‌های ادبیات، موسیقی و سینما به او اهدا شده است، از جمله جایزه‌ی ارمغان رمان اورحان کمال و یونس نادی در ترکیه، جایزه‌ی ادبی بالکان و جایزه‌ی بهترین کتاب سال ایتالیا. بی‌قراری، تازه‌ترین اثر لیوانلی، به یکی از اساسی‌ترین مسائل جهان امروز می‌پردازد، به حوادث خاورمیانه در چند سال اخیر و ظهور گروه‌های قشری و تکفیری و پیامدهای مصیبت‌بار آن.
در این کتاب در مورد خاورمیانه آمده است: «مردمانش در طول تاریخ یکدیگر را کشته‌اند، بی‌آنکه بدانند خون خود را می‌ریزند. آن‌ها هم از خون خود سرمست می‌شوند
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی