غلبه بر وسواس
تخفیف

%10

غلبه بر وسواس (رشد)

(12)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2759

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب غلبه بر وسواس

انتشارات جوانه رشد منتشر کرد:
کلمه وسواس برای بسیاری از افراد واژه‌ای آشناست. این واژه در آخرین طبقه بندی تشخیصی و آماری اختلالات روانی و رفتاری با DSM-IV اختلال وسواس- اجبار نامیده شده که این عنوان به بروز افکار و انجام اعمالی ناخواسته، اجباری و آزاردهنده توسط افراد اشاره دارد.
اختلال وسواس - اجبار گاه می‌تواند بسیار توان‌فرسا و ناتوان‌کننده باشد. اجبار به شستن چندین و چندباره بدن یا اشیا، ناتوانی در پایان بخشیدن به افکار تکراری، پلید، یا بی‌اساس، کنترل مکرر قفل بون درها یا بسته بودن پنجره‌ها. داشتن اعتقاد راسخ به بد شکل بودن بدن یا ابتلا به بیماری‌ای مهلک، کندن موهای سر یا صورت یا رفتارهای دیگری مشابه این موارد، زندگی را به کام فرد مبتلا و نزدیکان او تلخ می‌کنند و گاه تداوم روند روزمره امور را غیرممکن می‌سازند.
دکتر بائر نویسنده کتاب غلبه بر وسواس که در تشخیص و درمان این اختلال تبحری فراوان دارد مقیاس‌هایی به افراد در شناخت و تعیین وجود این اختلال و شدت و ضعف آن ارایه می‌دهد و اطلاعات باارزشی در زمینه رفتاردرمانی برای رفع علایم مختل کننده آن، داروهای موثر، تمرین‌ها، راهنمایی‌های لازم و نمونه‌هایی از درمان‌های موفق را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.
کتاب غلبه بر وسواس هم برای مشاوران و هم برای خوانندگان غیر متخصص کتابی سودمند و راهگشاست.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب غلبه بر وسواس اثر لی بائر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

غلبه بر وسواس از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

غلبه بر وسواس از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب غلبه بر وسواس:

غلبه بر وسواس اولین راهنمای جامع برای درمان اختلال وسواس ـ اجبار بر اساس تکنیک‌های رفتاردرمانی اثبات‌شدهٔ بالینی اثر دکتر لی‌ بائر است که بیش از بیست سال مشغول به درمان مبتلایان به اختلال وسواس ـ اجبار بوده است. این کتاب اولین‌بار در سال 1991 منتشر شد و پس از آن بارها تجدید چاپ شده است. با کمک این کتاب می‌توانید با تکنیک‌های رفتاردرمانی پیشرفته در درمان اختلال وسواس ـ اجبار آشنا شوید.

واکنش‌های جهانی به کتاب غلبه بر وسواس:

«دکتر بائر یکی از متخصصان برجستهٔ جهان در زمینهٔ اختلال وسواس‌ ـ فکری و عملی است و روش‌های خودیاری ویژه‌ای در کتاب غلبه بر وسواس ارائه کرده است. با کمک این کتاب می‌توانید با پیشرفت‌های اخیر در ارزیابی و درمان این اختلال آشنا شوید. کسانی که از این اختلال رنج می‌برند و اقوام و دوستان‌شان می‌توانند از خواندن این کتاب بسیار بهره‌مند شوند.» - دکتر ایزاک مارکس، نویسندهٔ کتاب زندگی با ترس

«تعداد کمی از پزشکان به اندازهٔ دکتر بائر در درمان اختلالات وسواس ـ اجبار باتجربه هستند.» - دکتر سابین ویلهلم، دانشکدهٔ پزشکی هاروارد

«یکی از خلاق‌ترین متفکران در زمینهٔ اختلالات وسواس ـ اجبار دکتر بائر است... کتاب غلبه بر وسواسِ او، کتابی شگفت‌انگیز برای میلیون‌ها نفری است که از این اختلالات رنج می‌برند.» - دکتر مایکل اِی. جنیک، استاد روانپزشکی دانشکدهٔ پزشکی هاروارد

چرا باید کتاب غلبه بر وسواس را بخوانیم؟

در این کتاب شما خواهید آموخت که چگونه با رفتار درمانی بر وسواس‌ها و اجبارهایتان مسلط شوید. به‌خاطر تجارب مهم و ارزندهٔ نویسندهٔ کتاب، این کتاب راهنما از نظر گستردگی و عمق مطالب بی‌نظیر است. ارائهٔ مثال‌های متعدد و نیز استفاده از نوعی شیوهٔ غیررسمی در نگارش کتاب به همراه مطالبی جامع در خصوص درمان‌های دارویی و رفتاری، به شما امکان می‌دهد تا دست به انتخابی صحیح بزنید و درمانی را پیش بگیرید که بیشتر مناسب حال شماست.

جملات درخشانی از کتاب غلبه بر وسواس:

«دو دهه است که ما از مؤثر بودن رفتاردرمانی برای اختلال وسواس ـ اجبار اطمینان یافته‌ایم. امّا اکثر افراد مبتلا، هنوز از وجود این درمان آگاهی ندارند. اخیراً یک زن مبتلا به اختلال وسواس ـ اجبار شدید را درمان کردم که وضعیت او، نشان‌دهندهٔ این موقعیت طنزآموز بود. مشکل اصلی او این بود که نمی‌توانست چیزی را دور بیندازد. در خانهٔ او تکه‌های بی‌ارزش روزنامه و ظروف یکبار مصرف غذا، با مدارک مهم و برگه‌های سهام، به‌گونه‌ای درهم برهم همه‌جا را پر کرده بود. او در این‌گونه آداب احتکار گرفتار شده بود و از هجوم افکار وسواسی دربارهٔ از دست‌دادن چیزهای مهم در رنج بود. او دیگر نمی‌توانست کار کند و زمانی که من به ملاقات او رفتم، داوطلبانه در یک بخش روان‌پزشکی بستری شده بود. با وجود حدود ده سال درمان روان‌پزشکی، علایم بیماری او بدتر شده بودند. به او گفته بودند که ریشهٔ مشکلات او، مسائل جنسی است و باید پیش از هر چیز، آن را حل و فصل کند. او پس از سال‌ها شنیدن این موضوع، آن را باور کرده بود، اگرچه هیچ دلیل علمی برای درست‌بودن این عقیده وجود نداشت. متأسفانه درباره رفتاردرمانی، که اکنون فرصت بهبودی را به او داده است، هیچ‌کس چیزی به او نگفته بود. ارائه اطلاعات نادرست دربارهٔ رفتاردرمانی، درست همانند ندادن اطلاعات به افراد دچار اختلال وسواس ـ اجبار باعث تأسف است.»

اختلال وسواس ـ اجبار چیست؟

اختلال وسواس ـ اجبار از جمله اختلالات روانشناختی است که تقریباً ۲ یا ۳ درصد مردم جهان به آن مبتلا هستند. درواقع این اختلال، چهارمین اختلال رایج در روانشناختی است و درمان آن پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بنابراین پژوهشگران سال‌ها تلاش کرده‌اند تا راهی ساده و مؤثر برای درمان آن بیابند. اکثر بیماران و مبتلایان دنبال آن هستند که بدانند علت ابتلا به اختلال وسواس ـ اجبار چیست؟ و آیا این‌که می‌توان برای همیشه از دست این مشکل خلاص شد؟ عده‌ای می‌خواهند بدانند آیا توازن شیمیایی بدنشان بهم خورده که به چنین بیماری‌ای مبتلا شده‌اند؟ و بسیاری نیز می‌خواهند بدانند آیا کشیدن ماری جوآنا موجب این بیماری شده است؟ البته جنبه‌های بسیاری از این اختلال هنوز ناشناخته باقی مانده است اما پژوهشگران تلاش کرده‌اند تا جای ممکن به سؤالات مختلف پاسخ دهند. آن‌ها مطمئن هستند که اختلال وسواس ـ اجبار تا حدودی ارثی است و زمانی که یکی از دوقلوهای یکسان به اختلال وسواس ـ اجبار مبتلا باشد، ممکن است دیگری نیز به همان مشکل دچار شود حتی اگر جدا از هم بزرگ شده باشند. همچنین اختلال وسواس ـ اجبار به لحاظ وراثتی با برخی اختلالات دیگر مانند اختلال هراس از مکان‌های باز، افسردگی و اختلال توره ارتباط دارد. در حال حاضر دو درمان اثبات شده برای اختلال وسواس‌ ـ اجبار وجود دارد: رفتاردرمانی و دارودرمانی. هنگامی که در روزنامه‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی دربارهٔ درمان اختلال وسواس ـ اجبار صحبت می‌شود، رفتار درمانی را بعد از دارودرمانی به‌عنوان راه‌حل دوم معرفی می‌کنند. این امر بسیار باعث تأسف است، چون بسیاری از افراد مبتلا به اختلال وسواس ـ اجبار می‌توانند با استفاده از رفتاردرمانی بر وسواس‌ها و اجبارهایشان مسلط شوند.

در کتاب غلبه بر وسواس چه می‌خوانیم؟

دکتر بائر کتاب غلبه بر وسواس را در خصوص تشخیص و درمان اختلال وسواس ـ اجبار برای بیماران و خانواده‌هایشان نوشته است. برخلاف اکثر متخصصان بهداشت‌روان، دکتر بائر خود را درگیر مشاجرات نظری نمی‌کند بلکه بر پایهٔ تجربهٔ منحصر به فردی که در زمینهٔ درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواس ـ اجبار در مرکز چند رشته‌ای خود به دست آورده است، بینش‌های ارزشمندی ارائه داده است. بخش مربوط به درمان وسواس موکندن، از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب است چون میلیون‌ها انسان با این مشکل درگیر هستند و متأسفانه مورد بدفهمی قرار گرفته است. هدف این کتاب حذف رفتاردرمانی یا دارودرمانی نیست؛ چراکه بسیاری از افراد در طول خواندن این کتاب نیاز پیدا می‌کنند به یک متخصص رجوع کنند. بلکه با کمک این کتاب می‌توانید شدت علایم بیماری‌تان را بسنجید و با کمک آزمون‌های آن در صورت نیاز به یک رفتار درمانگر یا روان‌پزشک مراجعه کنید.

فهرست مطالب کتاب غلبه بر وسواس

1. اختلال وسواس ـ اجبار چیست؟
2. درمان اختلال وسواس ـ اجبار
3. خودآزمایی
4. تعیین اهداف
5. چگونگی استفاده از رفتار درمانی برای غلبه بر نشانه‌های خود
6. تداوم کنترل
7. غلبه بر مشکلات مرتبط با اختلال وسواس ـ اجبار
8. دارودرمانی برای اختلال وسواس ـ اجبار
9. پاسخ به پرسش‌های شما
10. برای استفاده خانواده‌ها، دوستان، مراقبان

اگر از خواندن کتاب غلبه بر وسواس لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب کمال‌گرای مضطرب اثر دو چهرهٔ سرشناس حوزهٔ روان‌شناسی کلاریسا دبلیو آنگ و مایکل پی.توهیگ است. این دو روان‌شناس در این کتاب از مدیریت اضطراب ناشی از کمالگرایی با کمک درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می‌گویند و  به شما نشان می‌دهند که چگونه نیاز به کامل‌بودن می‌تواند درواقع مانع بهره‌وری شما شود و شما را از رسیدن به اهداف‌تان بازدارد.

• کتاب تله شادمانی اثر راس هریس مربی و درمانگر آمریکایی است که این کتاب را بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نوشته است و در آن سعی دارد افسانه‌های رایج در مورد شادی و همیشه مثبت بودن را که در نهایت منجر به استرس، اضطراب و افسردگی می‌شوند زیر سؤال ببرد. این کتاب  ابزار مؤثری بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و اصول ذهن آگاهی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد تا بتوانند از این تله خلاص شوند.

دربارۀ لی بائر‌: روانشناس بالینی

غلبه بر وسواس

دکتر لی بائر نویسنده، روان‌شناس بالینی، محقق و استاد بالینی روانشناسی در دانشکدهٔ پزشکی هاروارد است که بیش از سه دهه در زمینهٔ اختلال وسواس فکری _ اجباری (OCD) و سایر اختلالات اضطرابی و افسردگی به تحقیق پرداخته است. کتابش «غلبه بر وسواس» اولین کتابی بود که دربارهٔ درمان موفقیت‌آمیز غیردارویی وسواس فکری-اجباری نوشته شد و بیش از 20 سال است که اطلاعات این کتاب در برنامه‌های درمانی این بیماری در سراسر دنیا به کار می‌روند. کتاب دیگر او با عنوان The Imp of the Mind، اولین کتابی است که در آن نحوهٔ تشخیص و درمان افکار ناتوان‌کنندهٔ خشونت آمیز جنسی و کفرآمیز مطرح شد. دکتر بائر برنامه‌های درمانی و تحقیقاتی در رابطه با اختلال وسواس ـ اجبار را هم در بیمارستان علمی ماساچوست و هم در بیمارستان مک‌لین برگزار می‌کند. تحقیقات گستردهٔ او در زمینهٔ اختلال وسواس ـ اجبار و دیگر موضوعات روانشناسی در روزنامه‌های مهمی منتشر شده است و او در تلویزیون و رادیو نیز حضور یافته است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی