مرگ پایان کبوتر نیست

مرگ پایان کبوتر نیست

(3)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
238

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مرگ پایان کبوتر نیست

انتشارات کتابسرا منتشر کرد:
مرگ پایان کبوتر نیست: مجموعه قصه ها و تصویرها
قصه ها و تصویرهای پرویز کلانتری
پرویز کلانتری (زاده ی 1 فروردین 1310 زنجان-درگذشته ی 31 اردیبهشت‌ماه 1395) نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه‌نگار معاصر ایرانی و از نقاشانِ مطرح نوگرای ایران بود. بسیاری از نقاشی‌های آشنا برای کودکان دبستانی –به‌ویژه در کتاب‌های نظام قدیم آموزش و پرورش– همچون «روباه و خروس»، «چوپان دروغگو»، «حسنک کجایی؟»، «مرغابی‌ها و لاک‌پشت» و «روباه و زاغ» از آثار او بودند.
پرویز کلانتری از زبان خودش در مرگ پایان کبوتر نیست: سال ها پیش کودکی با قطعه ذغالی توی کوچه روی دیوار خانه شان نوشت: اگر میخواهی مرا بشناسی سر این خط را بگیر و بیا. او خط را پیچاند و پیچاند و رفت روی دیوار کناری و بعد روی دیوار همسایه رفت تا انتهای کوچه و خط را ادامه داد تا کوچه های بعدی. تا اینکه ناگهان متوجه شد در یک محله غریبه گم شده است. شروع کرد به گریه و زاری. چون گم شده بود. البته طبیعی بود که سر آن خط را دوباره بگیرد و برگردد سر جای اول. ولی از آنجا که خط ها را در هم پیچانده بود دیگر نمیتوانست این کار را انجام دهد
حالا ببینیم قضیه چه بوده است. اصلا" کسی قرار نبود این بچه را بشناسد که سر آن خط را بگیرد و آن را دنبال کند تا بداند این بچه کیست.
در واقع معنای روانشناختی این کار چنین است که این بچه می خواست خودش را بشناسد و در وادی خوشناسی بود که رفت و گم شد. و حالا سال ها گذشته است و من هم چنان او را می بینم که در حال خط کشیدن است تا خودش را پیدا کند. .
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی