ذرت سرخ

ذرت سرخ

(30)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2245

علاقه مندان به این کتاب
36

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ذرت سرخ

انتشارات چشمه منتشر کرد:

ذرتِ سرخ مهم‌ترین رمان مو یان (1955) است و او را به جایزه‌ی نوبلِ 2012 رساند. این اثر شگفت‌‏انگیز را روحِ چینِ قرنِ بیستم می‌دانند؛ سمفونی بزرگی از رنگ‌ها، آدم‌ها و مرگ‌ها. رمان در پنج فصل اصلی روایت می‏‌شود و قصه‏‌ی سه نسل از یک خانواده است که با انواع رفت‏‌وبرگشت‌‏های زمانی شناور شده؛ روایتِ رنجِ کارگران و کشاورزانِ چینی، ناامنی‌های پایانِ امپراتوری، حمله‌ی خون‌بار ژاپنی‌ها و گرسنگی. زبانِ طنزآلود مو یان همراه انبوه اتفاق‌هایی که مدام انسان‌‏های او را در بر می‌گیرد، این اثر را به رمانی به‌‏یادماندنی تبدیل کرده است. این کتاب در سالِ 1986 منتشر شد و به شهرتی عظیم رسید. نسخه‌ی سینمایی آن نیز، ساخته‏‌ی کارگردان مشهور چینی ژانگ ییمو، یک سال بعد از آن درخشید؛ نامزدِ بهترین فیلمِ خارجی اسکار شد و خرس طلایی جشنواره‌ی فیلمِ برلین را هم به‌دست آورد. در ذرتِ سرخ مو یان فقط روای است و، بدونِ قضاوت، حجمِ عظیمی از شخصیت‌ها را مقابلِ مخاطبش قرار می‌دهد. رمانی که قرار است نشان بدهد چرا رئالیسم هیچ‌وقت نمی‌میرد.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سعیده کیوانی بستان آباد
    • پاسخ به نظر

    درنهایت، او غرق در این فکر بود که هستی انسان به کوتاهی زندگی علف های پاییزی است، پس چرا باید از غنمیت شمردن فرصت های زندگی اش می ترسید

  • تصویر کاربر

    • ریحانه اقبالی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب دارای رفت و برگشت های زمانی هتس اما اصلا گیج کننده نیست و تلفیقی از تاریخ،عشق،نفرت،جنگ و ... هست.من از خوندنش بسیار لذت بردم.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی