یاغی شن ها (1)

(36)

1,950,000ریال

1,560,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4259

علاقه مندان به این کتاب
36

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
15

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یاغی شن ها

انتشارات هوپا منتشر کرد:
هرچه نزدیک‌تر می‌شدم، جمعیت بیشتر می‌شد، مانند لاشخورهایی که دور لاشه‌ی تازه‌ای جمع می‌شوند. دو مرد، مردی دیگر را، که از بینی‌اش خون می‌آمد، به دیوار چسبانده بودند و مرد دیگری پشت‌سرهم مشت‌هایش را حواله‌ی صورت او می‌کرد. دختری از پشت پنجره حرف‌هایی می‌زد که حتی فروشنده‌های دوره‌گرد هم از شنیدنش خجالت می‌کشیدند. عده‌ای کارگر ساختمان، که هنوز لباس‌های کارشان را به‌تن داشتند، دور گاری درب‌وداغان فروشنده‌ای دوره‌گرد جمع شده بودند. فروشنده داد می‌زد خون جن می‌فروشد که آرزوهای هر انسان نیکی را برآ...
موجودات فانی بر سرزمین میراجی حکومت می کنند، اما موجودات افسانه‌ای هنوز در بیابان‌های وحشی اطراف و مناطق دورافتاده‌ی میراجی پرسه می‌زنند و حتی شایعه شده است که جن‌ها جایی در این سرزمین جادو می‌کنند. برای انسان‌ها اینجا سرزمینی بی‌رحم است، به‌خصوص برای فقرا، یتیمان و زنان؛ و «امانی» هرسه‌ی این‌هاست. او تیراندازی ماهر است، اما هنوز نتوانسته به هدفی خارج از «داست‌واک» شلیک کند و راه فراری از این شهر بیابد، شهری کوچک در سرزمین میراجی که او در آن محکوم به مرگ یا ازدواج اجباری است.
امانی به دنبال راه فرار است و پسر مرموزی که هنگام مسابقه‌ی تیراندازی با او آشنا می‌شود، این فرصت را به او می‌دهد؛ پسری که شاید فرشته‌ی نجات او باشد. امانی هیچ‌وقت تصور نمی‌کرد که همراه با یک فراریِ تحتِ تعقیب و سوار بر اسبی افسانه‌ای از داست‌واک بگریزد و به دلِ بیابان بزند، بیابانی که پیش از آن، فکر می‌کرد آن را خوب می‌شناسد...
در بیابان است که امانی حقایقی باورنکردنی را درباره‌ی خودش کشف می‌کند و در بیابان است که عشق سرزده از راه می‌رسد...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب یاغی شن‌ ها 

کتاب یاغی شن ها


بخشی از کتاب یاغی شن ها:
«مردم می‌گفتند هر کسی که بعد از تاریکی در دِدشات می‌ماند ریگی به کفشش است. من ریکی به کفشم نبود، گیریم توی کفشم تمیزِ تمیز هم نبوده باشد.»

سه‌گانۀ یاغی شن ها کتاب فانتزی و حماسی آلوین همیلتون، نویسندۀ کانادایی است که اولین جلد آن در سال 2015 منتشر شد. یاغی شن ها اولین رمان این نویسنده است که برای نوجوانان نوشت.

معرفی کتاب یاغی شن ها اثر آلوین همیلتون 

رمان یاغی شن ها اثر آلوین همیلتون با ترجمۀ حامد شانکی یک ماجراجویی فانتزی حماسی است. نویسنده در این کتاب غرب وحشی، صحرایی گسترده، جادو و موجودات افسانه‌ای را ترکیب کرده و دنیایی خلق کرده است که خیلی شما را به یاد خاورمیانه و داستان‌های هزار و یک شب می‌اندازد. شخصیت‌پردازی فوق‌العادۀ نویسنده باعث می‌شود که از ابتدا تا انتهای داستان غرق شخصیت‌های دوست داشتنی یاغی شن ها شوید. قهرمان زبردست و باهوش نویسنده نیز جذابیت این سه‌گانه را دو چندان کرده است. نویسنده در کتاب یاغی شن ها توانسته به زیبایی داستانی عاشقانه را با هیجان و اتفاقات جادویی ترکیب کند. 

شخصیت اصلی و قهرمان کتاب یاغی شن ها دختری به نام اَمانی است. امانی یک قهرمان فوق‌العاده‌ است. او باهوش، دمدمی مزاج،  شوخ طبع و کمی بدبین است و همین باعث می‌شود نتواند یک جا بند شود. زمانی که با امانی آشنا می‌شوید زندگی‌اش پر از بدبختی است. همیلتون کتابش را با یک صحنۀ هیجان‌انگیز و شجاعانه شروع می‌کند و به آرامی در داستان پیش می‌رود. امانی تمام عزمش را جزم کرده تا از ددشات، شهری که در آن همه فقیر هستند بیرون بیاید. او به هیچ‌وجه ترسو نیست و در طول رمان توانایی خودش را کاملاً ثابت می‌کند. 

مادر امانی زندگی تیره و تاری داشته چون نتوانسته برای همسرش فرزند پسر به دنیا بیاورد و امانی قصد دارد هر  طور شده از چنین سرنوشتی فرار کند. در طول رمان، همیلتون یک جهان متناوب و بسیار واقعی ایجاد می‌کند. برخی از موجودات افسانه‌ای را نیز به داستانش اضافه می‌کند تا به هیجان داستان بیافزاید. مثلاً «اسکین واکرها» ظاهر آخرین انسانی را به خود می‌گیرند که خورده‌اند و فرزندان جن‌ها و فانی‌ها قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارند و با این قدرت می‌توانند انسان‌ها را به خاکستر تبدیل کنند.

خلاصه داستان

داستان یاغی شن ها در خاورمیانه و غرب وحشی اتفاق می‌افتد. موجودات فانی بر سرزمین میراجی حکومت می‌کنند اما موجودات افسانه‌ای هنوز در بیابان‌های وحشی اطراف و مناطق دور افتادۀ میراجی پرسه می‌زنند. شایعاتی در این سرزمین پیچیده که در جایی جن‌ها هنوز دست به جادو می‌زنند و اگر انسانی پا به این سرزمین بگذارد هرگز بخشیده نخواهد شد به‌خصوص اگر فقیر، یتیم و یا یک زن باشد. امانی دختری شانزده ساله است که در همین سرزمین میراجی متولد شده است. در شهری بسیار کوچک و در بیابانی که زن در آن جاه و مقامی ندارد. امانی در تیراندازی مهارتی فوق‌العاده دارد. مادر امانی به دلیل کشتن همسرش و پدر امانی به دار آویخته شده است. مادرش همیشه مورد نفرت پدرش بود چون نتوانسته بود برایش پسری بزاید. برای همین امانی یتیم است و مجبور است تا با خاله و شوهرخاله‌اش و فرزندان زیاد آن‌ها زندگی کند اما همیشه به دنبال راه فراری می‌گردد تا از دست این خانواده‌ و شهر داست واک فرار کند چون به دنبال چیزهای بیشتری از زندگی است.

امانی به یاد داستان‌های مادرش دربارۀ ایزمن «شهر هزاران گنبد» می‌افتد و متوجه می‌شود که عمویش قصد دارد او را به زور مجبور به ازدواج کند. همین او را بیشتر ترغیب به فرار می‌کند تا برود و زندگی جدیدی را شروع کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد برای به دست آوردن پول، خودش را به شکل یک پسر در بیاورد و در یک مسابقۀ تیراندازی شرکت کند و آن‌جا با پسری به نام جین آشنا می‌شود. همین آشنایی باعث می‌شود یکی از رازهای خانواده‌اش برایش فاش شود و امانی می‌فهمد که یک دختر معمولی نیست. 

«در حالی‌که وارد دخمه می‌شدم دست‌هایم را به بدنم فشار دادم تا آرام شوند. اگر نمی‌توانستم تفنگ را ثابت نگه دارم دیگر مهارتم در تیراندازی که قبل از خواندن و نوشتن یاد گرفته بودمش، اهمیتی نداشت. روی شن‌ها کنار مردی در صف ایستادم که به‌نظر می‌رسید زیر لبا‌س‌فرم کارخانه‌اش چیزی به‌جز استخوان وجود ندارد. مرد دیگری آمد و طرف دیگرم ایستاد. شماره‌‌ی بیست و هشت به گردنش بود. جایگاه‌های اطرافمان پر شد. مسئولان شرط‌بندی با فریاد شماره‌ها و احتمال برنده‌شدن افراد را اعلام می‌کردند. اگر می‌خواستم شرط‌بندی کنم برای خودم هیچ‌بختی برای برنده‌شدن نمی‌دیدم.»

خواندن کتاب یاغی شن ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به خواندن داستان‌های فانتزی علاقه‌مند هستید اصلاً خواندن سه‌گانۀ یاغی شن ها را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب یاغی شن ها

کتاب یاغی شن ها

آلوین همیلتون در تورنتو به دنیا آمد و در شهرهای اروپا و کانادا و فرانسه زندگی کرده است. او قبل از نقل مکان به انگلستان در شهری کوچک در فرانسه زندگی می‌کرد. سپس به انگلستان رفت و در رشتۀ تاریخ هنر در کالج کینگ دانشگاه کمبریج به تحصیل پرداخت. بعد از فارغ‌التحصیلی به فرانسه بازگشت و در حال حاضر در لندن زندگی می‌کند. یاغی شن ها اولین رمان این نویسنده است و با نوشتن دو کتاب دیگر، این کتاب را به سه‌گانه تبدیل کرد. جلد دوم یاغی شن ها با عنوان «خائن به تاج و تخت» در سال 2017 منتشر شد و همچنان نویسنده ماجرای امانی را دنبال می‌کند که حالا سعی دارد با حقیقت زندگی‌اش کنار بیاید. جلد سوم این  سه‌گانه نیز در سال 2017 منتشر شد.

جوایز کسب شده

یاغی شن ها در سال 2017 نامزد لیست YALSA برای 10 کتاب برتر نوجوانان شد. 

جایزۀ انتخاب گودریدز برای بهترین رمان اول

واکنش ها به کتاب یاغی شن ها

پابلیشرز ویکلی در مورد کتاب یاغی شن‌ ها نوشت: «همیلتون با موفقیت توانسته است یک داستان عاشقانه را با حوادث هیجان‌انگیز ترکیب کند و با همین اولین رمان به موفقیتی چشمگیر برسید.»

همیلتون خودش عنوان کرد که کتاب هزار و یک شب تأثیر زیادی بر روی اثرش گذاشته است.

امتیازات

یاغی شن ها از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

تحلیل سی بوک از کتاب یاغی شن ها

اولین رمان آلوین همیلتون یک فانتزی ماجراجویانه و حماسی عمیق و بسیار لذت بخش برای نوجوانان است. همیلتون صحرایی پرماجرا و عاشقانه را به تصویر کشیده و کمی هم جادو به شیوۀ هزار و یک شب چاشنی داستان کرده است. یاغی شن‌ ها نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد اگر پیگیری رویایتان را به تعویق بیندازید و ناگهان احساساتتان غلیان کند و در آتش شورش و شور عاشقانه گرفتار شوید. 

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم کتاب استراواگانزا را نیز بخوانید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (6)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • F.GH غلامیان
    • پاسخ به نظر

    فضای فوق‌العاده زیبایی داره و مفاهیم زیادی هم تو کتاب به تصویر کشیده شده، علاوه بر اینا شخصیت پردازی خیلی قوی‌ای داره و روند و دیالوگای کتاب خواننده رو جذب میکنه. درمجموع، مجموعه‌ی قوی‌ایه و پیشنهاد میکنم بخونید)

  • تصویر کاربر

    • ریحانه خانچین
    • پاسخ به نظر

    من این کتاب رو خیلی دوست دارم. یه ترجمه خیلی روان و عالی داره و با شخصیت ها ارتباط برقرار میکنی با توجه به اینکه اولین اثر نویسنده است به نسبت این میشه گفت عالیه. یک دنیای جذاب و فرهنگ ها و آداب مختلف که مطمئنا خیلی ها از خوندنش لذت میبرن☺

  • تصویر کاربر

    • مهسان رشیدی
    • پاسخ به نظر

    کتاب خیلی قشنگی هست ولی متاسفانه اونقدر که لیاقتش و داره بهش توجه نشده شخصیت پردازیش خیلی خوبه و اون محیطش و میشه قشنگ حس کرد بهتون پیشنهاد میکنم بخونید

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی