موفق سازها

(9)
نویسنده:

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1273

علاقه مندان به این کتاب
20

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب موفق سازها

انتشارات مهرگان خرد منتشر کرد:

این کتاب درباره موفق‌هاست. معدود کارها و ایده هایی که در بین فرهنگ عامه و رسانه ها به محبوبیت فوق‌العاده و موفقیت تجاری قابل توجهی دست یافته‌اند. این کتاب بر این نظریه استوار شده است که اگرچه به نظر می‌رسد آهنگ‌ها، برنامه های تلویزیونی، فیلم‌های پرهزینه، شوخی‌های اینترنتی و برنامه‌ های درجه یک به یکباره به موفقیت می‌رسند، ولی حتی این آشفته بازار فرهنگی هم تحت سلطه قوانین مشخصی قرار دارد؛ روان‌شناسی این که چرا بعضی مردم از بعضی چیزها خوششان می‌آید، شبکه های اجتماعی‌ای که این ایده ها از طریق آن ها گسترش می یابند و جنبه‌های اقتصادی بازارهای فرهنگی.
این کتاب اساساً دو پرسش مهم را مطرح می کند:
راز آفرینش محصولاتی که مردم دوست دارند، در موسیقی، سینما، تلویزیون، کتاب، بازی، برنامه‌ های گوشی و دیگر بخش‌ های قلمروی گسترده فرهنگ چیست؟
چرا در این بازار بعضی محصولات شکست می‌خورند در‌حالی‌که ایده های مشابه آن ها جواب می‌ دهند و به محبوبیتی فوق‌العاده می‌رسند؟

این دو پرسش بهم ربط دارند، ولی یکی نیستند. برخلاف پرسش دوم، پاسخ پرسش اول در گذر زمان دچار تغییرات چندانی نشده است. محصولات تغییر می‌ کنند و سلیقه مردم بالا و پایین می ‌شود. ولی ساختار ذهن انسان همان حالت دیرینه خود را حفظ کرده است و نیازهای انسانی (تعلق داشتن، فرار کردن، آرزو کردن، فهمیدن، فهمیده شدن) ابدی هستند. به همین دلیل داستان آثار موفق تاریخ همه شبیه هم هستند و هم­چنان که خواهیم دید، هم خالقان و هم مخاطبان همیشه در حال بازپخش اضطراب ‌ها و لذت های فرهنگ‌ های گذشته هستند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی