30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
نظریه و نقد
جستارهایی درباره فروید

جستارهایی درباره فروید

(22)
نویسنده:

2,800,000ریال

2,520,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1269

علاقه مندان به این کتاب
24

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب جستارهایی درباره فروید

انتشارات ثالث منتشر کرد:
در میان متفکران و تاریخ‌نگاران، هستند کسانی‌که سده بیستم را ((قرن فروید)) می‌نامند. برخی از اصلی‌ترین آثار فروید در سال‌های آغازین این ‌قرن منتشر شدند و به سرعت خصلت انقلابی ایده‌های او را آشکار کردند. فوکو فروید را درکنار نیچه و مارکس، از تاثیرگذارترین متفکران جهان مدرن می‌دانست و برخی دیگر سپهر اندیشه را به پیش و پس از او تقسیم کرده‌اند. نگاهی به سیاهه نام‌هایی که له یا علیه او دست به قلم برده‌اند، موید جایگاه والایی است گه او در عرصه علوم انسانی اشغال کرده است و از دلمشغولی اندیشمندان جهان معاصر به فروید و مسئله فروید حکایت دارد.
حتی سرسخت‌ترین مکاتب روان‌شناسی غیرفرویدی نیز بسیاری از مبانی و یافته‌های بنیادین فروید را پذیرفته‌اند. به ندرت می‌توان روان‌شناسی را یافت که کلیت ناهشیار یا تاثیر نیرومند رویدادهای آسیب‌زای دوره کودکی بر شکل‌گیری شخصیت افراد را انکار کند.
مقالات گردآمده در این کتاب می‌کوشند از سویی به بازگویی و تبیین اصلی‌ترین مباحث بعضا مغفول‌مانده یا دچار کژفهمی شده فروید بپردازند و از سوی دیگر، با ارائه این نبیینات، با پاره‌ای کلیشه‌های نادرست در باره فروید و دیدگاه فرویدی بستیزند. این مقالات بانگاهی دقیق و با تمرکز بر مسائل جهان معاصر، اعتبار و کاربردپذیری بسیاری از خطوط نظری فرویدی را در جهان امروز نشان می‌دهند و فضایی جدلی را برای گفتگو و تبادل نظر در باره فروید و روانکاری فرویدی مهیا می‌کنند.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی