تاریخ فلسفه غرب (1)

(123)
نویسنده:

4,550,000ریال

4,095,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
17360

علاقه مندان به این کتاب
85

می‌خواهند کتاب را بخوانند
7

کسانی که پیشنهاد می کنند
18

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاریخ فلسفه غرب

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
این اثر اصیل آنتونی کنی که در چهار جلد تالیف شده، بهترین تاریخ فلسفه غرب تک مولف، بعد از تاریخ فلسفه فردریک کاپلستون است.
ترجمه حاضر از تاریخ فلسفه غرب آنتونی کنی، از دو نظر حادز اهمیت است: اول، تدوین متن اصلی در زبان انگلیسی که برخلاف تصور خوانندگان، در زبان جهانگیر انگلیسی هم نظایر چندانی ندارد. آنچه در این زمینه مشهور است و به فارسی نیز ترجمه شده، یکی تاریخ فلسفه غرب اثر برتراند راسل، فیلسوف بزرگ قرن بیستم، است و دیگری که بسیار مفصل‌تر است و بیش از راسل نیز وارد مباحث ماهوی فلسفه می‌شود، تاریخ فلسفه فردریک کاپلستون است. و دوم، ترجمه فارسی شیوا، دقیق و خوسخوان این کتاب است. بنده که با آثار ترجمه شده فلسفی یا متون اصلی کم‌وبیش انس دارم، به واقع کتابی به این اطلاع‌بخشی و ترجمه‌ای به این معنابخشی، یعنی معنارسانی، کم دیده‌ام. با درود به مترجم کوشا و معناگرا و سختکوش این اثر، فرزند فرزانه فرهنگی‌ام،
فروشگاه اینترنتی30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

تاریخ فلسفه غرب

کتاب تاریخ فلسفه غرب

مهم‌ترین تاریخ فلسفه‌ای که بعد از سیر حکمت در اروپا در دسترس ایرانیان قرار گرفت تاریخ فلسفۀ فردریک کاپلستون بود که مترجمان بزرگی هم دست به کار ترجمه جلدهای مختلف آن شدند که هر کدام از سرآمدان ترجمه در زمان خود بودند. گرچه کاپلستون در اصل این تاریخ فلسفۀ 9 جلدی را برای محصلان مدارس کاتولیک نوشته بود اما نشانی از تعصب دینی در آن چندان دیده نمی‌شود و این نقطه قوت این تاریخ فلسفه منحصربه‌فرد است. در این سال‌ها تاریخ فلسفه‌های دیگری هم مثل تاریخ فلسفۀ راتلج به فارسی ترجمه شده‌اند اما بیشتر رویکردی تخصصی به فلسفه دارند. 

در کنار این تاریخ فلسفه‌های تک جلدی ساده و روان هم به قدری مختصر هستند که خواننده تنها به چکیدۀ کوتاهی از فلسفه دسترسی پیدا می‌کند و نیازش به طور کامل برآورده نخواهد شد. تا این‌که آنتونی کنی، فیلسوف و متخصص الهیات بریتانیایی کتاب تاریخ فلسفه غرب را نوشت که هم ساده و روان و هم مفصل و پُربار است. جلد اول این کتاب در سال 2004 منتشر شد. تاریخ فلسفه غرب چهار جلد است که ابتدا به طور جداگانه طی سال‌های 2004 تا 2007 منتشر شدند و در انتها کتاب به صورت کامل در سال 2010 به چاپ رسید. آنتونی کنی در این چهار جلد به شرح تاریخ فلسفه غرب از یونان باستان تا به امروز پرداخته است. جلد اول تاریخ فلسفه غرب در مورد فلسفه باستان است.

معرفی کتاب تاریخ فلسفه غرب اثر آنتونی کنی 

کتاب تاریخ فلسفه غرب اثر آنتونی کنی با ترجمۀ رضا یعقوبی سرگذشت استنثانی فسلفه و شکوفایی آن در جهان مدیترانه است. این کتاب یکی از معتبرترین کتاب‌هایی است که بعد از تاریخ فلسفۀ کاپلستون نوشته شده و در معروف‌ترین دانشگاه‌های دنیا در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود. کنی در این کتاب دربارۀ رشد اندیشه‌هایی حرف می‌زند که تفکر و جامعۀ غربی را شکل دادند. گزارش جذاب آنتونی کنی از فلسفه با فیثاغورس و طالس آغاز می‌شود و با قدیس آگوستین که چراغ فلسفه را در عصر مسیحیت روشن ساخت به پایان می‌رسد. محوریت این کتاب دو شخصیت بزرگ فلسفه یعنی افلاطون و ارسطو هستند که راه فلسفه را برای هزارۀ بعدی تعیین کردند و عمیقاً بر فلسفه تأثیر گذاشتند.

خلاصه کتاب

کتاب به چهار بخش تقسیم شده است. هر بخش با یک فصل تاریخی شروع می‌شود که فیلسوفان و مکاتب فکری عمدۀ هر دورۀ مورد بحث را مشخص می‌کند و سپس چندین فصل موضوعی دارد که با شاخۀ خاصی از فلسفه مثل منطق، الهیات و اخلاق می‌پردازد. آنتونی کری با عمری تخصص و شناخت به شرح فلسفۀ باستان در این کتاب پرداخته است و فیلسوفان و اندیشه‌هایشان را در موقعیت تاریخی قرار داده و اهمیت و تأثیر هر یک از این فیلسوفان و اندیشه‌هایشان را توضیح داده است. نویسنده در جلد دوم این کتاب به شرح فلسفۀ قرون وسطی،‌ در جلد سوم به شرح پیدایش فلسفۀ جدید و در جلد چهارم به شرح فلسفه در جهان جدید پرداخته است.

خواندن کتاب تاریخ فلسفه غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب تاریخ فلسفه غرب جلد اول مجموعۀ تاریخ فلسفه است که برای کسانی که می‌خواهند ریشه‌های تمدن غربی را بشناسند و کسانی که دوست دارند با فلسفه به طور کامل آشنا شوند بسیار جذاب و گیرا خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب تاریخ فلسفه غرب

کتاب تاریخ فلسفه غرب اثر آنتونی کنی

سر آنتونی جان پاتریک کنی در سال 1931 به دنیا اومد. او فیلسوف بریتانیایی است که در زمینۀ فلسفۀ ذهن، فلسفۀ باستانی و مکتبی، فلسفۀ دین و فلسفۀ وینکنشتاین فعالیت دارد. او با پیتر گیج کمک شایانی به جنبش تومیست کرد، جنبشی که هدف آن ارائۀ اندیشۀ قدیس، توماس آکویناس به سبک فلسفۀ تحلیلی است. او رئیس سابق آکادمی بریتانیا و مؤسسۀ سلطنتی فلسفه است. کنی ابتدا به عنوان یک کشیش کاتولیک رومی در رُم آموزش دید و در‌ آ‌ن‌جا مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ الهیات دریافت کرد. او پس از دریافت مدرک دکترایش از دانشگاه آکسفورد در سال 1961 استادیار دانشگاه لیورپول شد و بین‌ سال‌ها 1961 تا 63 در این دانشگاه کار می‌کرد و مدتی هم کشیش بود.

گرچه عمیقاً به تدریس سنتی کاتولیک و ادامۀ حضور در مراسم عشای مذهب کاتولیک علاقه داشت اما پس از مدتی با فلسفۀ تحلیلی و افکار آن آشنا شد و این جامعیت باعث شد در نهایت یک تومیست (توماس‌گرای) تحلیلی شود. در طول دهۀ 2000 کنی تاریخ فلسفۀ غرب را نوشت و هر چهار کتابش با عنوان تاریخ جدیدی از فلسفۀ غرب در سال 2010 منتشر شد. در اکتبر سال 2006 کنی مدال آکویناس انجمن فلسفی کاتولیک آمریکا را برای مشارکت قابل توجه‌اش در فلسفه دریافت کرد. پرتره‌های کنی در آکادمی بریتانیا، لندن، کالج بالیول و رودز هاوس و همچنین آکسفورد آویزان است. آنتونی کنی کتاب‌های تحسین‌آمیزی در خصوص فلسفۀ ذهن، تاریخ فلسفه و دین نگاشته است. کتاب‌هایی هم دربارۀ ارسطو، آکویناس و دکارت نوشته که هم برای متخصصان و هم غیرمتخصصان جذاب است.

واکنش‌ها به کتاب تاریخ فلسفه غرب

اهمیت کتاب تاریخ فلسفه غرب به حدی است که دانشگاه آکسفورد هنگام انتشار آخرین جلد این کتاب جشنی به پا کرد و آنتونی کنی به مناسبت انتشار کتاب سخنرانی کرد.

امتیازات

کتاب تاریخ فلسفه غرب در سایت آمازون امتیاز 4.3 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب تاریخ فلسفه غرب

خوانایی کتاب و روان بودن 
اهمیت و اعتبار کتاب تاریخ فلسفه غرب به این خاطر است که مثل کتاب تاریخ فلسفۀ کاپلستون با یک قلم و بسیار بی‌طرفانه نوشته شده و در عین جامعیت، روان و همه فهم است. تحلیل‌ها و تفسیرهای کتاب حاوی نکات بدیعی است و روان نوشتن نویسنده به معنای بی‌نقد و نظر گذاشتن مکاتب و ارائۀ تحلیل‌های ابتکاری نیست. آنتونی کنی توانسته هم مثل کاپلستون دقیق بنویسد و هم مثل راسل روان. گاهی تفسیرهایش از تفسیرهای کاپلستون نیز بدیع‌تر و راهگشاتر است و نکاتی تازه دربارۀ آرا و اقوال فلسفۀ بزرگ دارد که تقریباً بی‌نظیر هستند. همچنین کتاب فلسفۀ غرب در کل کم‌ حجم‌تر است اما در  شرح فلسفۀ معاصر از کتاب کاپلستون مطالب بیشتری دارد.

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب تاریخ فلسفه غرب را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (8)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهدی میرانی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب از تمام تاریخ‌ فلسفه‌های قبلی بهتره. هم جامع و دقیقه، هم به روزه، هم تحلیل‌هاش فوق العاده قوی و روشنه و از کاپلستون جلوتره. در کل تاریخ های قبلی به پاش نمیرسن . مخصوصا فلسفه‌ی تحلیلی خیلی کمک کرده که فهم عمیقی از مکتبها به دست بده

  • تصویر کاربر

    • کیارش صفائی
    • پاسخ به نظر

    در مجموع کتاب خوبی است، اما به سبب این که انتونی کنی فیلسوف تحلیلی است بسیاری از بخش های کتاب به لحاظ کیفی ضعیف عمل می کند و نمی تواند فهم عمیق و همدلانه ای را در مواجهه با فیلسوفان ایجاد کند. و این یکی از مزیت های تاریخ فلسفهٔ کاپلستون و سیر حکمت در اروپای فروغی نسبت به این اثر است، چراکه در آن آثار همنشینی با فیلسوفان بزرگ بیشتر به چشم می خورد.

    • تصویر کاربر

      • سارا یمانی
      • پاسخ به نظر

      کتاب بسیار عالی و جامع و دقیق است و به همه دوستان پیشنهاد می کنم از وقتی این کتاب آمده ما و دیگر کتاب فروشی ها این تاریخ فلسفه را به همه پیشنهاد میدهیم چون به روزتزین تاریخ فلسفه هست و ضمن اینکه نویسنده کتاب یکی از بزرگترین فیلسوفان آکسورد هست و برای تدریس در این دانشگاه به شکلی دقیق و جامع نوشته شده است.

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی