30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
اتاق روشنی که روزش می خوانند

اتاق روشنی که روزش می خوانند

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
350

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اتاق روشنی که روزش می خوانند

انتشارات بیدگل منتشر کرد:
در دو سال آخر حیات پرتلاطم جمهوری وایمار، اولین دولت دموکراتیک تاریخ آلمان، اگنس اگلینک، بازیگری میان‌سال، در خانه‌ای بزرگ در برلین زندگی می‌کند. شب سال نو است، خانه پر از مهمان است و همه، از داشتن امنیت خوشحال‌اند. اما این حس دوام چندانی ندارد: وحشت غلبه هیولای فاشیسم، این‌بار در هیئت حزب تازه تاسیس ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان (نازی)، رفته‌رفته بر امیدها و دلخوشی‌ها سایه می‌اندازد وآینده پیش رو را غبارآلودمی‌کند.
تونی کوشنر، با نام کامل آنتونی روبرت کوشنر،متولد 1956 نیویورک است. نمایشنامه‌نویسی را در دهه هشتاد میلادی آغاز کرد و از همان ابتدا از تئاتر اپیک‌برشت و رئالیسم آمریکایی تاثیر بسیاری گرفت.امید به احیای تئاتر اپیک کوشنر را واداشت اشکال پیشین را با عواطف پست مدرنیستی خود در هم آمیزد و ترکیبی حاصل کند که می‌توان نام ((تاریخ‌نگاری دراماتیک)) بر آن گذاشت. او در آثارش تکامل فرهنگی بشر را از زاویه فعالیت‌های سیاسی، اعتقادات مذهبی و آرمان‌های نئوسوسیالیستی روایت می‌کند . شاید بتوان اشتیاق کوشنر به استفاده از صحنه به مثابه ابزاری برای پیش کشیدن جدال‌های سیاسی_اجتماعی و همین‌طور توجه ویژه به نقش فعال مخاطب در فرآیند اجرا را وجوه اشتراک او با برشت دانست. او این نمایشنامه را هم براساس ((ترس و نکبت رایش سوم)) برشت نوشته است.
مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای منحصر به فرد از نمایشنامه‌هایی است که یا تا به حال به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمه مجدد نمایشنامه‌هایی خواهد بود که از هر جهت لزوم ترجمه درباره آنها حس می‌گردد.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی