کج رفتاری

کج رفتاری

(14)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1541

علاقه مندان به این کتاب
33

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کج رفتاری

انتشارات هورمزد منتشر کرد:
تیلر در این کتاب با به کارگیری حکای تها و داستان های جذاب و سرگرم کننده همچون قیمت پارو در روز برفی، خرید بلیت بسکتبال، مسابقه تلویزیونی، بیمه بازنشستگی و …به تشریح شکل گیری علم اقتصاد رفتاری می پردازد.
او به تحلیل رفتار انسان های اقتصادی ( Econs ) که موجوداتی خیالی با رفتارهای کاماً عقلانی هستند و انسان های عادی که همیشه عقلانی نیستند می پردازد و ثابت می کند که انسان های عادی کج رفتاری می کنند. رفتار آنها تحت تأثیر جنبه های احساسی و هیجانی قرار دارد و نباید نقش محدودیت های ذهنی و خطاهای شناختی و کنترل عواطف آنها را نادیده گرفت .
درحقیقت، تیلر اعتقاد دارد انسان ها بازیگران اصلی حوزه اقتصاد هستند .در این کتاب، ریچارد به این امر می پردازد که مد لهای اقتصاد براساس شخصیت پردازی دقی قتر از رفتار انسان های عادی، قابل تغییر است و اقتصاد رفتاری، اقتصادی هیجا نانگیزتر و لذت بخ شتر از اقتصاد متعارف است .

ریچارد تیلر؛ استاد برجسته علوم اقتصاد رفتاری
استاد برجسته علوم اقتصاد رفتاری در دانشکده کسب وکار دانشگاه شیکاگو است .او مفتخر به دریافت جایزه نوبل اقتصاد در سال 2017 در شهر استکهلم سوئد شده است.
استاد تیلر حدود 25 سال از عمر خود را در اداره ملی تحقیقات اقتصاد به مطالعه و تحقیق درزمینه علوم اقتصاد رفتاری پرداخته و بی تردید یکی از تأثیرگذارترین اشخاص در علم اقتصاد رفتاری است.
علم رفتاری ریجارد تیلر
نویسندگان گزارش، اصطلاح «علم رفتاری » را برای توصیف تکنیکهای مورداستفاده انتخاب می کنند .اغلب به اشتباه چنین برداشت می شود که آثار تیم بینشهای رفتاری براساس اقتصاد رفتاری استوار هستند، درحالی که حداقل تا حالا اقتصاد واقعی به صورت خیلی جزئی دخیل بوده است .
اصولاً ابزارها و بینش ها از روان شناسی و سایر علوم اجتماعی می آیند .هدف اصلی از تشکیل تیم بینش های رفتاری، به کارگیری یافت ههای سایر علوم اجتماعی برای تکمیل توصیه های معمول اقتصاددانان است .این بدنام کردن سایر علوم اجتماعی است، اگر مردم اصرار بر این امر داشته باشند که هرگونه تحقیق مرتبط با این شیوه را نوعی اقتصاد بخوانند .
هروقت کسی از من درخواست می کند که نسخه ای از سقلمه را امضا کنم، من همواره عبارت «در جهت مفید سقلمه بزنید » را در کنار آن می نویسم .
سقلمه ها صرفاً ابزار هستند و آن ابزارها خیلی پیشتر از اینکه من و کاس اسمی برای آنها انتخاب کنیم وجود داشتند .مردم ممکن است برای پس انداز بیشتر، برای کار و فعالیت بیشتر و برای پرداخت ب هموقع مالیاتها سقلمه بخورند، همچنین ممکن است با برداشت پول رهن خانه هایشان و خرج کردن آن برای خوش گذرانی نیز سقلمه بخورند.
شرکتها و دولتهایی که قصد بدی دارند می توانند از یافته های علم رفتاری در جهت اهداف شخصی خود استفاده کنند .کلاهبرداران برای پیشبرد کارهای خود نیازی به خواندن کتاب ما نداشتند .دانشمندان رفتاری تعالیم زیادی برای کمک دارند تا دنیای بهتری بسازند .با انتخاب دقیق سقلمه ها براساس علم و سپس قراردادن این مداخله ها در معرض آزمایش های سخت، می توانیم از تعالیم آنها استفاده کنیم .

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی