نابغه بیکار
تخفیف

%10

نابغه بیکار

(4)
نویسنده:

290,000ریال

261,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
445

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نابغه بیکار

انتشارات هورمزد منتشر کرد:
در کتاب نابغه بیکار سعید حدادی می توانید ادامه راه ورود به شغل یا پیشرفت در آن و یا هر کار مهم دیگری را با قدرت و ثبات طی کنید و احتمال موفقیت خود را بالاتر ببرید.
مطمئناً در اطراف خود کسانی را دیده‌اید که با رموز موفقیت در هر زمینه‌ای آشنا هستند، به‌نحوی که برای دیگران سمبل برتری و توفیق شده‌اند.
تابه‌حال از خود پرسیده‌اید راز موفقیت این افراد چیست؟
چه عاملی باعث برتری آن‌ها در تحصیل، ورزش، پیداکردن شغل دلخواه، کسب و تجارت یا زندگی خانوادگی شده است؟
برای سال‌های طولانی این سؤال برای من هم مطرح بود؛ ولی پاسخی که یافتم با آنچه انتظارش را داشتم بسیار فاصله داشت. دارن هاردی، مدیر مجله «موفقیت» بزرگ‌ترین راز موفقیت جهان را این‌گونه بیان می‌کند:
«هیچ رازی برای موفقیت سریع یا فرمول جادویی برای کامیابی وجود ندارد!»
اگر هرروز فقط کمی به‌سمت اهداف خود نزدیک‌تر شوید و این کار را برای مدت طولانی ادامه دهید حتماً به هدف خود دست پیدا می‌کنید. برخلاف تصورِ اغلب ما، برخی از جنبه‌های موفقیت نیازمند نظم‌وترتیب و انجام مداوم کارهایی معمولی و حتی غیردل‌چسب است.
به همین دلیل بیشتر مردم بعد از یک دوره خیلی کوتاه دست از نظم و تلاش برمی‌دارند و به روش و کارهای قبلی خود بازمی‌گردند. در نتیجه هرگز نمی‌توانند کارها و پروژه‌های بزرگی را به پایان برسانند و نتایجی متفاوت از افراد عادی کسب کنند.
به بیان دیگر اگرچه موفقیت، اسرار ویژه‌ای ندارد؛ اما شکست یک راز حتمی دارد:«به‌محض اینکه دست از تلاش بردارید و دیگر به مسیرتان ادامه ندهید شکست خود را تضمین کرده‌اید!»
موفقیت در یافتن شغل مناسب
هر موفقیتی از جمله موفقیت در پیداکردن شغل مناسب درست مثل رانندگی است. به یاد داشته باشید زمانی به طول می‌انجامد تا به‌خوبی، بازار کار و شغل‌های موجود را بشناسید، مهارت‌های فنی خود را بالا ببرید، در نوشتن رزومه و انجام مصاحبه استاد شوید و به موازات همه این‌ها آمادگی‌های فردی خود را هم ارتقا دهید.
پس در عین صبوری به شما توصیه می‌کنم هرروز و برای تعداد روزهایی قابل‌توجه از دو سیستم تنبل و ابله آگاهانه کمک بگیرید تا بتوانید نتایجی بسیار عالی کسب کنید.
اولویت‌های یک روزِ کاری از نگاه سعید حدادی
برای عبور از مرز استخدام باید بهترین ساعات روز خود را به کار روی پروژه مهم کسب شغل جدید اختصاص دهید. اگر در حال حاضر شاغل نیستید خودتان می‌توانید برای تمام ساعات روزتان برنامه‌ریزی کنید.
پس لازم است از ابتدای روز دقیقاً بر اساس اولویت‌ها کار کنید. شاید برای یک یا چند ماه ساعات مشخصی از روز را به یادگیری مهارت‌های فنی اختصاص دهید و در یک دوره یا کارگاهی حضوری شرکت کنید. برای برخی از تخصص‌ها نیز می‌توانید از محصولات آموزشی استفاده کنید.
به‌ هر حال بخشی از زمان مفید روز شما باید صرف آموزش شود. این امر نه‌تنها شایستگی فنی‌تان را افزایش می‌دهد بلکه اعتمادبه‌نفس و امید را نیز به‌مثابه محصول جانبی آن در وجودتان تقویت می‌کند.
روزی که با یادگیری آغاز می‌شود احساس بسیار بهتری به انسان می‌دهد و فرد را برای انجام کارهای مشکل و پیچیده آماده می‌کند. پس اگر ساعات ابتدای روز خود را به یادگیری اختصاص دهید بازدهیِ مضاعفی در کل روز خواهید داشت. تجربه شخصی من مؤید این است که بهترین آموزش برای شروع روز بهتر است از جنس آمادگی‌های فردی و رشد شخصی باشد، مثل مطالعه کتاب «کلید را بزن»،«اثر مرکب» و «امروز مهم است» که پیش‌تر معرفی کردیم.
فیل‌سواری
اگر شما هم تاکنون بارها شروع به کاری کرده‌اید و مدتی بعد خسته شده و از آن دست کشیده‌اید خود را ملامت نکنید. این مشکلِ بیشتر آدم‌هاست. من نیز سال‌ها همین مشکل را داشتم …
پس از سال‌ها آموزش و مطالعه هنوز هم نتوانسته بودم آن‌طور که دلم می‌خواست شخص ثابت‌قدمی باشم تا اینکه راجع به «فیل‌سواری» بیشتر یاد گرفتم و فهمیدم در تمام این سال‌ها به‌سبب آموزش‌های اشتباه به راهی خطا رفته‌ام. تعجب نکنید! بله دانستن دانش فیل‌سواری عامل بزرگ موفقیت یا شکست انسان‌ها است.
دکتر جاناتان هیت (Jonathan David Haidt) در کتاب «فلسفه شادی» نظریه‌ای به این مضمون مطرح می‌کند که خواست‌های غریزی و کوتاه‌مدت انسان شبیه فیل و بخش منطقی و برنامه‌ریز انسان همانند فیل‌سوار عمل می‌کند. فیل قدرتمند است؛ ولی به‌دنبال لذت فوری است در حالی که فیل‌سوار به مقصد بلندمدت فکر می‌کند و اهل برنامه‌ریزی است.
طبیعی است اگر فیل و فیل‌سوار درباره جهت حرکتشان اختلاف‌نظر داشته باشند، حتماً طرف قوی‌تر یعنی فیل برنده می‌شود!
پس علت شکست‌های من، شما و بیشتر آدم‌ها این است که با اتکا به قدرت محدود فیل‌سوار، قصد طی‌کردن مسیر طولانی را داشته‌ایم که فیل درونمان چندان رغبتی به آن نداشته است. اراده و توجه خودآگاهانه، نیروی فیل‌سوار است و از آنجا که منبعی تحلیل‌رونده است برای حفظ استمرار جهت رسیدن به اهدافمان باید از نیرویی غیر از اراده، استفاده کنیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی