30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

(115)

3,550,000ریال

2,485,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
11677

علاقه مندان به این کتاب
144

می‌خواهند کتاب را بخوانند
12

کسانی که پیشنهاد می کنند
20

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

انتشارات آسمان خیال منتشر کرد:
به لطف خداوند مهربان با قریب به یک سال تلاش گروه مدیریت پروژه امین کتاب ”اصول سخنرانی و فن بیان به شیوه تد“ با سبکی نوآورانه و متفاوت منتشر شد. کتاب رسمی آموزشی موسسه تد در سال 2016 به زبان انگلیسی منتشر شد و در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار گرفت. این کتاب پس از مذاکره با آقای کریس اندرسون (مدیر موسسه تد) و دریافت نمایندگی رسمی به زبان فارسی در دنیا، با ترجمه اخلاقی و دارای کپی رایت خانم سرود آتشی منتشر گشت.
در کنار چهره های جهانی در زمینه سخنرانی که محتوای این کتاب را معتبرسازی نموده اند، اساتید هم میهن‌مان در این زمینه نیز به ارزیابی آموزه های آن پرداختند که در پشت و داخل جلد کتاب منعکس شده است. همچنین فیلم 30 سخنرانی آموزشی تحلیل شده در کتاب به منظور کاربردی و ملموس تر شدن آموزشهای جامع نگارش شده در قالب DVD ضمیمه کتاب شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED اثر کریس اندرسون


کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED نوشته کریس اندرسون تاجر بریتانیایی- آمریکایی و مدیرعامل شرکت تِد است. این کتاب در سال 2016 منتشر شد. کریس اندرسون متصدی سخنرانی‌های فوق‌العاده و موفق تِد است، ویدیوهایی که اکنون بیش از یک میلیارد بازدید دارند. کریس اندرسون علاقۀ زیادی به اهمیت سخنرانی در جمع دارد و آن را یک مهارت حیاتی می‌داند که هر کسی باید آن را بلد باشد و معتقد است ارتباط مستقیم انسان با انسان در ویدئو و در عصر اینترنت شگفت‌انگیز است.

سخنرانی در جمع یک هنر قدیمی محسوب می‌شود که البته عمیقاً به ذهن مرتبط است. در تمامی فرهنگ‌ها، انسان‌ها با پیشرفت زبان یاد گرفتند که داستان‌ها، افکار، امیدها و آرزوهایشان را با صحبت کردن و رودررو با هم به اشتراک بگذارند اما اینترنت و عصر ارتباطات این قضیه را کمی تغییر داد، هر چند هنوز هم شاید بهترین روش تأثیر گذاشتن بر دنیا، سخنرانی و سخن گفتن باشد. بنابراین باید هنر سخن گفتن به صورت مؤثر را فرا گرفت. 

امروزه یکی از مؤثرترین ابزار اشتراک‌گذاری ایده با مخاطبین، اشتراک‌گذاری آن بر روی اینترنت و سایت‌های پر مخاطب مانند یوتیوب یا تِدتاک است. اما بسیاری از افراد از سخنرانی و صحبت کردن در جمع وحشت دارند، آن‌ها سخنرانی یا صحبت کردن برای عدۀ زیادی را یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا می‌دانند و بنابراین نمی‌توانند ایده‌هایشان را به صورت شفاهی در اختیار دنیا قرار دهند. ایده‌هایی که شاید با آن‌ها بتوان دشوارترین مشکلات را حل کرد اما اغلب ناگفته می‌مانند چون افراد با استعدادی که این ایده‌ها در ذهن‌شان جای دارد عزت نفس یا مهارت کافی ندارند تا آن را به صورت مؤثر به اشتراک بگذارند.

در کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED چه می‌خوانیم؟

شرکت تِد یک سازمان آمریکایی است که هدفش توسعه و بهبود وضعیت اکوسیستم‌ها است. TED به ترتیب مخفف سه واژۀ انگلیسی تکنولوژي (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) است. در ژوئن سال 2006، شرکت تِد شش سخنرانی ضبط شده در کنفرانس‌هایش را در اینترنت منتشر کرد و پس از استقبال مردم، تیم تحقیقاتی این شرکت تصمیم گرفت تا تمام سخنرانی‌هایشان را به صورت آنلاین و رایگان در اختیار عموم مردم قرار دهد.

این تدبیر باعث محبوبیت دو چندان این سازمان شد، به‌ طوری که تا سال 2018 بیش از 2600 سخنرانی تد به صورت رایگان در وب‌سایت این شرکت در دسترس عموم مخاطبین قرار گرفت و ویدیوهای این وب‌سایت بیش از 3 میلیارد بار در سال دیده می‌شود. شرکت تِد یک شرکت آمریکایی است و اکنون سخنرانی‌های متعدد دانشمندان، محققان، فناوران، رهبران کسب‌وکار، هنرمندان، طراحان و دیگر متخصصان جهانی را به صورت رایگان منتشر می‌کند. سخنران‌ها نهایتاً 18 دقیقه زمان دارند تا ایده‌های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه کنند و دیگران را مجذوب ایده‌های خود کنند.

کریس اندرسون و همکارانش تا به‌حال با صدها سخنران تِد همکاری داشته‌اند و به آن‌ها کمک کرده‌اند تا سخنرانی‌هایشان را به دقت تنظیم کنند و به مخاطبین‌شان ارائه دهند. در این میان کریس اندرسون توانست اطلاعات ارزشمندی از سخنران‌ها به دست آورد و آن‌ها را در اولین کتاب خود، اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED با مخاطبین به اشتراک گذاشته است. کریس اندرسون در این کتاب به مخاطبین یاد می‌دهد چگونه سخنرانی‌ای جذاب داشته باشند، ‌چطور حین سخنرانی بایستند و چگونه حضار را متقاعد کنند. 

بریده‌هایی از کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

«جالب است بدانید تقریباً همه‌ی انسان‌ها احساس ترس را تجربه کرده‌اند و جالب‌تر اینکه در نظرسنجی‌هایی که از مردم پرسیده شده از چه چیزی بیشتر از همه می‌ترسند، اغلب ترس از سخنرانی در رأس همه ترس‌ها حتی بیشتر از ترس از مار، ارتفاع و یا مرگ قرار گرفته است. چطور چنین چیزی ممکن است؟ آن هم در این حالت که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند! قرار هم نیست که از روی صحنه به پایین پرت شوید، حاضران در جلسه هم که قرار نیست به شما حمله کنند، پس این همه اضطراب و تشویش برای چیست!؟ این ترس برای این است که ممکن است اعتبار شما نه تنها در آن لحظه بلکه در بلندمدت به خطر بیفتد. اینکه دیگران در مورد ما چه فکر می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. ما انسان‌ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستیم. ما به محبت،‌ احترام و حمایت یکدیگر نیاز داریم. خوشبختی ما در آینده به میزان تکان‌دهنده‌ای به این واقعیت‌ها بستگی دارد. ما این‌طور احساس می‌کنیم که آنچه بر روی یک صحنه سخنرانی اتفاق می‌افتد، خوب یا بد، تا حد زیادی بر اعتبار اجتماعی ما تاثیر خواهد گذاشت.»

«کسی ماسک را به عنوان یک سخنران عالی نمی‌شناخت. اما اون آن روز حرف‌هایی زد که برای شرکتش نقطه عطف بود. شرکت اسپیس ایکس تا آن روز دو بار در پرتاب موشک شکست خورده بود. آن روز سومین باری بود که می‌خواستند آن را پرتاب کنند و همه می‌دانستند که اگر این بار هم شکست بخورند شرکت تعطیل خواهد شد. موشک «فالکون» بر روی سکوی پرتاب ناگهان خاموش شد و دقیقاً در پی این ناکامی، فاجعه اتفاق افتاد و فضاپیما منفجر شد. حدود 350 کارمند گرد هم آمدند و همانگونه که «دالی سینگ» -مدیر بخش استعدادیابی- تعریف می‌کند، یأس و ناامیدی در فضا موج می‌زد. ماسک آمد تا برایشان سخنرانی کند. او گفت که آنها همیشه می‌دانستند که این کار چقدر مشکل است اما برخلاف آنچه روی داده، امروز کاری را به انجام رسانده بودند که حتی کشورهای دیگر هم نمی‌توانند آن را انجام دهند، چه برسد به شرکت‌های دیگر.»

«حالا که به گذشته برمی‌گردم و آن سخنرانی را می‌بینم، اصلاً احساس خوبی ندارم، خیلی... اگر می‌خواستم این سخنرانی را امروز نقد کنم، صدها مورد بود که تغییر می‌دادم و اولین مورد آن تی‌شرت سفید چروکی بود که به تن داشتم. با وجود این من به دقت آنچه را که می‌خواستم بگویم آماده کرده بودم. می‌دانستم که برخی از حاضران از ادامه تدتاک ناامید بودند. اگر تنها می‌توانستم دلیلی بیاورم و آن طرفدارها را هیجان‌زده کنم، شاید شرایط تغییر می‌کرد. بسیاری از بیننده‌های کنفرانس کسانی بودند که به خاطر ورشکستگی‌های اخیر شرکت‌های تجارت الکترونیک به اندازه‌ی من از ضرر و زیان در کسب‌وکارشان آسیب دیده بودند: آیا ممکن بود بتوانم از این موضوع استفاده کنم و با آنها ارتباط برقرار کنم؟»

خواندن کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اصلاً مهم نیست که شما قصد دارید در مقابل حاضرین در یک کلاس درس صحبت کنید، یک وبلاگ ویدیویی بسازید یا در یک جلسۀ کاری یا حتی در یک کنفرانس سخنرانی کنید. کریس اندرسون با روش‌های ساده و مؤثر شما را تبدیل به یک سخنران حرفه‌ای خواهد کرد.

دربارۀ نویسندۀ کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

کریس اندرسون در سال 1957 به دنیا آمد. او یک تاجر بریتانیایی-آمریکایی و مدیرعامل شرکت TED است. تِد یک سازمان غیرانتفاعی است که گفت‌وگوهای مبتنی بر ایده ارائه می‌دهد و میزبان کنفرانس سالانه در ونکوور، بریتیش کلمبیا و کانادا است. اندرسون از پدر و مادری بریتانیایی در پاکستان به دنیا آمد. پدرش جراح چشم بود و یک بیمارستان سیار در روستاهای پاکستان را اداره می‌کرد بنابراین او در مدرسه‌های مختلفی در هند، کوه‌های هیمالیا و انگلستان تحصیل کرد. پس از آن در دانشگاه آکسفورد به مطالعۀ فیزیک پرداخت و سپس تغییر رشته داد و در رشته‌های فلسفه، سیاست و اقتصاد ادامه تحصیل داد و در سال 1978 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

سپس اندرسون وارد حرفۀ روزنامه‌نگاری شد و در روزنامه و رادیو کار کرد. او یک سرویس خبری جهانی در جمهوری سیشل تولید کرد. اندرسون در سال 1984 به بریتانیا بازگشت و اسیر انقلاب کامپیوترهای خانگی و سردبیر دو مجله در همین زمینه شد. یک سال بعد او یک انتشارات تأسیس کرد و این انتشارات ابتدا بر روی انتشار کتاب‌های متخصصی کامپیوتر متمرکز بود اما در نهایت شروع به فعالیت در زمینه‌های دیگری مثل ورزش، موسیقی، بازی‌های ویدیوئی، فناوری و طراحی کرد.

در سال 1994 اندرسون به ایالات متحده نقل‌مکان کرد. او در آن‌جا رسانۀ Imagine را گسترش داد و ناشر مجلۀ Bussiness 2.0 شد. اندرسون در نهایت این دو شرکت را با هم ادغام کرد و در سال 1999 شرکتی را در لندن تحت عنوان Future Us تأسیس کرد. او تا به امروز 150 مجله و وب سایت منتشر کرده و بیش از 2000 نفر را استخدام کرده است. در سال 2012، اندرسون به دلیل تعهدش به نوآوری در طول زندگی حرفه‌ایش، به دریافت جایزۀ دستاورد ادیسون مفتخر شد.

امتیازات

کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED

نشر آسمان خیال کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED از کریس اندرسون را با ترجمۀ سرود آتشی منتشر کرده است.

کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED حاصل تجربۀ بیش از دو دهۀ کریس اندرسون با سخنران‌های تِد است و در این کتاب توصیه‌های 30 سخنران مورد علاقه‌اش در تِد را با مخاطبین به اشتراک گذاشته است. هدف کریس اندرسون از نوشتن کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED حمایت از تمامی اشکال سخنرانی عمومی، الهام بخشیدن، اطلاع‌رسانی و ترغیب مخاطبان در زمینه‌های کسب و کار و آموزش است تا بتوانند با یاد گرفتن اصول سخنرانی و فن بیان ایده‌هایشان را با تمام دنیا به اشتراک بگذارند.

اگر از کتاب اصول سخنرانی و فن بیان به روش TED خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

کتاب بدون ترس سخنرانی کن اثر مایک اکر سخنران و مربی ارتباطات است. او در این کتاب با ۷ راهکار مؤثر به شما نشان می‌دهد که چطور به راحتی در مقابل جمع سخنرانی کنید و با افکار منفی و اضطراب پیش از سخنرانی مقابله کنید و به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید.

چگونه با هر کسی صحبت کنیم اثر لیل لوندز متخصص ارتباطات است. او در این کتاب با 92 راهکار ساده به شما یاد می‌دهد که چطور به راحتی با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنید و با اعتمادبه‌نفس کافی در مهمانی‌ها و مراسم‌های بزرگ شرکت کنید و روی دیگران تأثیر مثبتی بگذارید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • حسن روح الامین
    • پاسخ به نظر

    این کتاب با اختلاف بهترین ترجمه از کتاب و هم زمان با دی وی دی و رضایت نویسنده آن مدیر TED است.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی