نبرد من

نبرد من (به همراه وصیتنامه سیاسی هیتلر)(وزیری)

(4)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
864

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نبرد من

انتشارات دنیای کتاب منتشرکرد:
نبرد من (به آلمانی :MEIN KAMPF ) کتابی، که توسط آدولف هیتلر نوشته شده است، و بیانگر اندیشه های سیاسی هیتلر و ناسیونال سیوسیالیسم می باشد. هیتلر در سال 1924 هنگامی که در قلعه لندربرگ زندانی بود بخش اول کتاب را با دیکته کردن جملات به منشی خود رودلف هس این اثر را به وجود آورد. بخش دوم، پایان همان سال پس از آزادی زودهنگام او از زندان نوشته شد. پس از به قدرت رسیدن حزب ناسیونال سوسیالیسم در آلمان و تشکیل رایش سوم این متن به کتاب مقدس حکومت نازی تبدیل شد و حزب در هر فرصتی، از جمله در مراسم ازدواج و اخذ مدرک دیپلم، آن را در میان مردم پخش می کرد و پیر و جوان را به خواندن آن فرا می خواند. در سال 1943، بیش از 10 میلیون نسخه از این کتاب در آلمان پخش شد.
با قدرت گرفتن ناسیونال سوسیالیست ها در آلمان، فروش و توزیع نبرد من نیز رواج گرفت. از اواسط دهه 1930 کتاب هیتلر به خرج دولت به زوج های تازه ازدواج کرده هدیه می شد، فروش نسخه های دست دوم کتاب ممنوع بود و تدریس آن در مدرسه ها به عنوان جزئی از برنامه تبلیغاتی حزب ناسیونال سوسیالیست از همین دوران آغاز شد. از این کتاب تا پایان جنگ جهانی نزدیک به یازده میلیون نسخه انتشار یافت.
در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم و خودکشی هیتلر تمام دارایی های وی از جمله حقوق معنوی آثارش به ایالت باواریا تعلق گرفت. طبق قوانین ایالتی و با تأیید دولت فدرال آلمان، باز نشر این کتاب به مدت 70 سال ممنوع اعلام شد. این مهلت در سال 2015 به پایان رسید. رسانه های جمعی در ماه ژانویه سال 2014 گزارش دارند که متن کتاب هیتلر در میان کتاب های الکترونیکی
(آمازون) در مقوله کتاب ها و متون سیاسی بالاترین مقام فروش را داشته است. این کتاب پس از مرگ وی برای نخستین باز از روز 1 ژانویه 2016 در کتابفروشی های آلمان در دسترس عموم قرار گرفت.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • زهرا مجدی
    • 0

    آیا نمی بایست مردگان جنگ که خاک با خون سرشتند سر از خاک بلند کنند و بگویند آیا نمی بایست نتیجه این جانفشانی هایی که از ما سر زد چیزی غیر از این می‌بود

عیدی