من و کودک من

(34)
نویسنده:

8,900,000ریال

8,010,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
11344

علاقه مندان به این کتاب
19

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
6

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب من و کودک من

انتشارات امیرکبیرمنتشر کرد:
علت غایی تألیف این كتاب، در درجه نخست، آن بوده است كه پدران و مادرانی كه خواسته یا ناخواسته، در نتیجه پیوند زناشویی و در اثر آمیزش جنسی كه مبنای گسترش حیات و ادامه زندگانی است، جنینی را در شكم و در زیر قلب خود بوجود آورده‌اند و پس از 9 ماه دوران بارداری، نوزادی با به این جهان خاكی تحویل داده‌اند، بدانند كه برای سلامتی این جنین و نوزاد چه باید بكنند و در درجه دوم این كتاب، پاسخی است درست و منطقی و علمی به خواسته مادرانی كه می‌خواهند رشد و پرورش كودكشان بدون مشكل باشد و مسائل پرورش جسم و روان فرزندشان به بهترین وجه ممكن حل شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب من و کودک من اثر جواد فیض

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب من و کودک من از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب من و کودک من:

کتاب من و کودک من اثر دکتر جواد فیض متخصص کودکان است. این کتاب در سال 165 منتشر شد و در سال 1380 به چاپ پانزدهم رسید. کتاب من و کودکِ من، راهنمایی برای مادران از نظر بهداشت و سلامت در دوران بارداری، تغذیه، رشد و پرورش کودک و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است. دکتر جواد فیض در این کتاب به صورت جامع و کامل مادران را برای حاملگی و مراقبت دوران بارداری و پس از آن آماده می‌کند. کتاب کودک من بهترین مشاور برای سلامتی مادران و نوزادان است و مسائل پزشکی روزمره را نیز دربرمی‌گیرد.

چرا باید کتاب من و کودکِ من را بخوانیم؟

من و کودک من یک راهنمای جامع و کامل برای تمام مادران است. دکتر فیض در این کتاب اطلاعات جامعی از نظر بهداشت و سلامت هم برای مادران، هر برای جنین در دوران بارداری و هم برای پرورش نوزاد ارائه کرده است و همچنین به مسئلۀ بیماری‌های مختلف نوزاد، تغذیۀ مناسب و مراقبت از نوزاد نیز توجه داشته است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نوزادتان را در بهترین شرایط از طریق مسیرهای آزموده‌شدۀ علمی بزرگ کنید. نثر ساده و روان این کتاب آن را برای همه، از والدین گرفته تا مشاوران و محققان آسان کرده است.

جملات درخشانی از کتاب من و کودکِ من:

«هر دختر خانمی در موقع تولد خود، حدود ۲ میلیون تخمک در تخمدان خود دارد، ولی موقعی که به سن بلوغ می‌رسد، تعداد تخمک‌های او کم خواهد شد. در دوران بلوغ تا زمان یائسگی، هر خانم هر ماه در وسط دوران قاعدگی یعنی حدود روز چهاردهم قاعدگی، تعداد 100 تا 150 تخمک از کیسه کوچکی که آن را فولیکول می‌نامند آزاد می‌کند ولی فقط یکی از این تخمک‌ها تکامل می‌یابد. تخمک‌های آزاد شده با پاهای مژک مانند خود به طرف لوله شیپوری حرکت می‌کنند. تخمک‌ها بسیار کوچکند، به طوری که به سختی با چشم دیده می‌شوند. زمانی که تخمک به لوله شیپوری رسید اگر در خلال 12 ساعت سلول اسپرم (نطفه مرد) در لوله شیپوری حضور پیدا کند، به آن نزدیک می‌شود و در آن نفوذ می‌کند و باروری انجام می‌گیرد.»

کتاب من و کودک من برای چه افرادی مناسب است‌:

کتاب من و کودک من برای پدران و مادرانی است که در انتظار تولد اولین فرزند خود هستند. این کتاب که بر اساس علم پزشکی روز نوشته شده است به زنان کمک می‌کند تا بدانند برای سلامتی جنین و نوزاد چه باید بکنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا رشد و پرورش کودک‌شان بدون مشکل پیش برود. دکتر فیض به زبانی ساده و قابل درک ابزاری را در اختیار والدین قرار داده است تا بتوانند با اعتماد و اطمینان کافی، نوزاد خود را در محیطی سالم و صحیح پرورش دهند. موضوعاتی همانند بارداری، فرآیند بارداری، مراقبت‌های نُه ماهه، زایمان و شیرخوارگی نوزاد، تغذیه، واکسیناسیون، بازی کردن نوزاد، دندان درآوردن، خواب،‌گریه، انواع و اقسام بیماری‌ها و حساسیت‌های کودک در این کتاب گنجانده شده است.

بخشی از فهرست مطالب کتاب من و کودک من

• بخش اول: دوران بارداری و زایمان
• فصل اول: آماده‌شدن برای حاملگی و داشتن فرزند
• فصل دوم: آبستنی (پیدایش حیات و آغاز زندگی)
• فصل سوم: داستان حاملگی رشد جنین در دوران بارداری‌ (آبستنی)
• فصل چهارم:‌ مواظبت و مراقبت مادر در دوران بارداری
• فصل پنجم: تغذیه صحیح در 9 ماه دوران بارداری
• فصل ششم:‌ آماده شدن مادر برای زایمان و تولد نوزاد
• فصل هفتم: مراقبت مادر از سلامتی خود در دوران بعد از زایمان و تولد نوزاد
• فصل هشتم: جلوگیری از حامله‌شدن مجدد و ناخواسته و راه‌های متداول آن
• فصل نهم: نوزاد سالم: پرستاری و مواظبت از نوزاد
• فصل دهم: تغذیۀ نوزادان، شیرخواران و کودکان

اگر کتاب من و کودکِ من را خواندید، می‌توانید کتاب‌های زیر را نیز مطالعه کنید:

• کودک من اثر دیگری از دکتر جواد فیض و دربرگیرندۀ مسائل پزشکی روزمرۀ کودکان از زمان تولد است. این کتاب نسخۀ دیگری از کتاب من و کودک من است که در آن بخش مربوط به پیشگیری از حاملگیِ مجددِ ناخواسته حذف شده است تا مناسب مادرانی باشد که دوران حاملگی را گذرانده‌اند و فقط نیاز به آگاهی و اطلاعات در مورد پرستاری و نگهداری از نوزاد و کودک خود دارند.

• تغذیه کودک من اثر دیگری از دکتر جواد فیض است. او در این کتاب مادران را با نیاز غذایی کودکان در سنین مختلف آشنا می‌کند. با مطالعۀ این کتاب پدران و مادران می‌توانند با اتکا بر اطلاعات پزشکی روز و با توجه به امکانات، نوزاد و کودکشان را تغذیه کنند تا کودکشان از نظر مغزی و جسمی به صورت طبیعی رشد کند.

• رفتار پدر و مادر با کودک و نوجوان اثر دیگری از دکتر جواد فیض است. این کتاب راهنمایی کامل و جامع برای پدران و مادرانی است که می‌خواهند با دانش و آگاهی کامل از پیدایش مشکلات رفتاری و روانی کودک و نوجوانشان پیشگیری نمایند. این کتاب بهترین مشاور رفتاری برای کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

دربارۀ دکتر جواد فیض‌: متخصص کودکان

من و کودک من

دکتر جواد فیض در اصفهان به دنیا آمد. او در سال 1333 تحصیل در رشتۀ پزشکی را در دانشگاه تهران شروع کرد و در سال 1342 برای ادامۀ تحصیل عازم آمریکا شد. پس از گذراندن دورۀ انترنی به دلیل علاقه به رشتۀ کودکان، دوران رزیدنتی را در بیمارستان کودکان شهر فیلادلفیا گذراند و پس از گذراندن امتحان بورد تخصصی کودکان به دانشگاه تولین آمریکا در شهر نیواورلئان رفت و دوران فوق تخصصی در بخش عفونی را نیز گذراند. او در سال 1361 استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شد. ده‌ها مقاله از دکتر جواد فیض در مجله‌های معتبر داخلی و خارجی منتشر شده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی