معنای بیماری
تخفیف

%10

معنای بیماری

(4)
نویسنده:

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
463

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب معنای بیماری

انتشارات فرهامه منتشر کرد:
این کتاب برجسته ترین اثر کی تومبز و در واقع رساله دکترای وی بوده است .
جوهره آنچه تومبز در این اثر با تمام توان و به بهترین شکل ممکن به آن پرداخته، گزارشی از حضور یک خلا است که به طور نظام مند بین فهم بیمار از بیماری و دریافت انتزاعی پزشک از همان بیماری فاصله انداخته است. مسلما اساس تجربه زیسته فرد، بیماری را برای او معنا می کند و دانش علمی پزشک ، معنای دیگری از بیماری را بر پایه دانش علمی شکل می دهد .
یکی از مهم ترین ویژگی های آثار تومبز این است که وی مطالب دشوار اما جذاب فلسفی را با بیانی ساده ، دقیق و روان همراه با مصداق های ملموس ارائه داده و همواره تلاش می کند تا نشان دهد که پدیدار شناسی می تواند عمق و پیچیدگی های موجود در دیدگاه های متفاوت از یک پدیده (بیماری ) را میان بیمار و پزشک بازگو کند. از این رو او تلاش می کند تا نقش پدیدار شناسی را در فهم این دیدگاه های متفاوت آشکار سازد .
در روند معناسازی بیماری ، بیمار معنایی توصیفی مبتنی بر تجربه خود ارائه می دهد. درک پزشک از این معنا سازی با همان ««الگوی توضیحی بیمار »» از بیماری ، بسیار حیاتی است. آن پاسخ هایی که بیمار به پرسش های اساسی خود پس از ابتلا به یک بیماری می یابد ، برگرفته از زمینه های اعتقادی و فرهنگی او می باشد ، این همان الگوی توضیحی بیمار است که از مجموعه پاسخ های بیمار به پرسش هایی همچون ؛ چرا به این بیماری مبتلا شدم ؟ ماهیت این بیماری چیست ؟ بروز وسیر پیشرفت آن چگونه خواهد بود ؟ در مسیر درمان چه دشواری ها و نگرانی هایی خواهم داشت ؟ و جز آن پدید آمده است ، الگوهای توضیحی بیمار و پزشک با هم متفاوت است ، زیرا هر کدام در جهان های متفاوتی به سر می برند و پیامد عدم توجه و درک دیدگاه بیمار از بیماریش ، امکان تشخیص و بویژه درمان مناسب را سلب می کند .
فروشگاه اینترنتی 30 بوک .

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی