30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
ایران
میراث ایرانی آلبرت هوتز
میراث ایرانی آلبرت هوتز
تخفیف

%10

میراث ایرانی آلبرت هوتز

(1)
نویسنده:

9,500,000ریال

8,550,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
406

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب میراث ایرانی آلبرت هوتز

انتشارات آوند دانش منتشر کرد:
بیشتر عکس‌هایی که از ایران در هلند یافت می‌شود، متعلق به کلکسیون «آلبرت هوتز» (۱۹۳۰-۱۸۵۵) است. بازرگانی هلندی که در سال ۱۸۷۴ در اوان جوانی با هدف گسترش فعالیت‌های تجاری شرکت پدرش ـ جک هوتز ـ راهی ایران شد. او به‌اتفاق چند تاجر هلندی و انگلیسی زنجیره‌ای از تجارتخانه‌ها را در اصفهان، شیراز، بوشهر و سلطان‌آباد (اراک) تأسیس کرد. هوتز در سال ۱۸۹۱ سفری هفت‌ماهه را آغاز کرد که طی آن در جنوب ایران، از بندرعباس به طرف بوشهر و خارک و سپس به اهواز و شوشتر رفت و از راه خشکی به دالکی، کازرون و شیراز رسید و از آنجا به پرسپولیس و پاسارگاد و بعد اصفهان رفت و سپس از راه سلطان‌آباد و قم به تهران رسید و در ادامه‌ی مسیر خود از تهران به سمت غرب حرکت کرد، به تبریز رسید و تا مرز روسیه رفت و از طریق ایروان و تفلیس به قفقاز و از آنجا به قسطنطنیه سفر کرد. کلکسیون عکس‌هایی که هوتز در سال ۱۸۹۱ در ایران، ترکیه و قفقاز گرفت او را به‌عنوان نخستین هلندی که به‌وسیله عکس‌هایش توانسته بسیاری از جنبه‌های متنوع زندگی ایرانیان را ثبت کند، معرفی می‌کند. عکس‌های هوتز، آثار باستانی و تاریخی، زندگی مردم، جزایر، پل‌ها، جاده‌ها، رودخانه‌ها و ... را با هدف گسترش فرصت‌های تجاری در ایران معرفی می‌کند.
میراث هوتز در هلند، علاوه بر مجموعه‌ی غنی عکس‌هایش از ایران، شامل کلکسیون بزرگی از کتاب‌ها، اشیای هنری، لباس‌ها و ظروف است.
مجموعه عکس‌های هوتز که بیشتر آن‌ها را خودش گرفته و تعدادی را نیز از عکاسان اروپایی و ایرانی خریداری کرده است، نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی ویژه‌اش به ایران است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی