نمایش نامه ات را بنا کن

(0)
نویسنده:

700,000ریال

630,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
402

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نمایش نامه ات را بنا کن

انتشارات مهرگان خرد منتشر کرد:
مخاطبین اولیۀ ‌این کتاب، نمایش‌نامه‌نویسان تازه‌کار هستند؛ کسانی که احتمالاً در چندین نمایش حضور داشته‌اند یا یکی-دو بار در پشت‌صحنه فعالیت کرده‌اند، نمایش‌نامه می‌خوانند و به ‌طور ‌کلی شیفتۀ تئاتر هستند. احتمالاً شما در مدرسه در یک دورۀ تئاتر شرکت کرده‌اید یا فرآیند ساخت یک نمایش را دیده‌اید که برایتان الهام‌بخش بوده‌است، یا شاید این چیزی بوده که همیشه می‌خواستید امتحان کنید و الان در شرف آن هستید. به ‌هر ‌حال، این کتاب به شما چند ایده، راه‌کار و تکنیک معرفی می‌کند؛ یک کتاب نمایش‌نامه‌نویسی مقدماتی.
البته که این کتاب می‌تواند برای نویسندگان حرفه‌ای نیز مفید باشد؛ کسانی که احتمالاً با تعدادی از این اصول آشنا هستند. شاید شما بر این ایده‌ها و مفاهیم تسلط داشته‌باشید اما با اصطلاحات متفاوتی آن‌‌ها را بشناسید. این کتاب برای شما یادآور تمام چیزهایی‌‌ست که آموخته‌اید؛ می‌تواند راهی برای ارتباط دوباره با پله‌های ابتدایی و مهمی‌ باشد که اغلب فراموش می‌کنیم. اگر در طرح نمایش‌نامه‌تان مشکل دارید یا دو یا سومین چرک‌نویس‌تان را دور انداخته‌اید، کار خوبی‌ست که نگاهی به عقب بیندازید و اصول ابتدایی را به خودتان یادآوری کنید. این کار مانند درست‌کردن کیک است؛ کسی که می‌خواهد برای اولین بار کیک بپزد، باید فرق بین قاشق غذاخوری و قاشق چای‌خوری را بداند، اما کسی که در کیک‌پزی مهارت دارد، تفاوت را می‌داند ولی وقتی کیک او خراب می‌شود، باید به دستور پخت مراجعه کند و مطمئن شود که آیا از اندازه‌های درست استفاده کرده‌است یا نه. انسان‌های باهوش همیشه از ابتدا شروع می‌کنند.
کاربرد این کتاب چیست؟
بعضی افراد اعتقاد دارند که آموختن نمایش‌نامه‌نویسی بسیار شبیه به تشریح‌کردن یک قورباغه یا تحلیل‌کردن یک لطیفه است. اِشکال این دیدگاه ‌این است که یک قورباغۀ زنده یا یک لطیفۀ خنده‌دار، وابسته به این است که همۀ اجزا در آنِ واحد کار خود را به ‌درستی انجام دهند. زمانی که قلب قورباغه را برداریم، آن قورباغه دیگر قورباغه نیست و تبدیل به جسدی بی‌جان می‌شود. زمانی که توضیح می‌دهیم چرا یک لطیفه خنده‌دار است، طنزش را از دست می‌دهد. دقیقاً مانند یک نمایش‌نامه که فقط زمانی قابل قبول است که تمام قسمت‌های آن -هر صحنه، هر استراتژی، هر هدف، هر کنش و هر خط دیالوگ- یکپارچه باشد و هر ‌یک از این عناصر در راستای یک هدف باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی