نیزه جنگاور پارسی

(0)

900,000ریال

810,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
102

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نیزه جنگاور پارسی

انتشارات برسم منتشر کرد:
نیزه جنگاور پارسی نوشته‌ی محمد گلستانی، تازه‌ترین کتاب به چاپ رسیده‌ از نشر بَرسَم است. نویسنده در پیشگفتار کتاب درباره‌ی بن‌مایه‌ی کتاب چنین به قلم آورده است: این نوشتار بخشی از سرگذشت مردمان ایران زمین است. مردمانی که نخستین پایه‌های شهرنشنینی (تمدن) در جهان را بنیاد کردند. آنان با فرهنگ، دلاوری و جوانمردی خود در میان جهانیان نامی شدند و با بودنشان بر مردانگی (انسانیت) مردمان جهان افزودند. این داستان از به پادشاهی رسیدن دیاکو سردودمان مادها آغاز و با پایان پادشاهی خشایارشا به فرجام می‌رسد.
در بخشی دیگر از پیشگفتار نویسنده آمده است: همه‌ی داستان‌هایی که تاکنون از زندگی کورش بزرگ نگاشته شده است برپایه‌ی نوشته‌ی یونانیان بوده است و برای نخستین بار است که یک نویسنده برای نگارش زندگی او از شاهنامه هم یاری گرفته است. نویسنده باکنکاش در شاهنامه بخش‌هایی از زندگی کورش بزرگ و آرش کمان‌گیر را دریافته و آن را در این نوشتار آورده است.
محمد گلستانی در این نوشتار تنها از واژه‌های پارسی که بیشتر خواننده با آن آشنا باشد، بهره گرفته است. وی در بخشی از پیش‌گفتار به فارسی‌نویسی نوشتار اینگونه پرداخته است: خواننده در پایان خواهد دید که واژه‌های پارسی بسیار زیباتر و گیراتر از واژه‌های بیگانه‌ای است که درون زبان مادری ما شده است. در آغاز شاید خواندن این نسک (:کتاب) کمی دشوار باشد ولی هرچه جلوتر می‌روید خواندنش برایتان روان‌تر می‌شود.
نام کتاب «نیزه جنگاور پارسی» برگرفته از نگاره نوشته‌ی نقش رستم است که نویسنده در بخشی از این کتاب آن را فرا نموده است. این کتاب به کوشش نشر برسم به چاپ رسیده است. انتشارات بَرسَم دومین نشر زرتشتیان، از شهریور سال 1394 بنیان شد. دیناز دهنادی، صاحب امتیاز و مدیر انتشارات برسم دانش‌آموخته‌ی کارشناسی چاپ و نشر است. وی فعالیت در زمینه‌ی چاپ را از سال 1384 با همکاری با نشریه امرداد آغاز کرد و پس از کسب تجربه، در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به کمک نشریه‌ی امرداد انتشارات بَرسَم را بنیان گذاشت.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی