رنگ و زنگ صدای بازیگر

(0)

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
57

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رنگ و زنگ صدای بازیگر

انتشارات چلچله منتشر کرد:
حنجره‌ی ما باشکوه‌ترین سمفونی جهان است البته بازیگران به این مهم بایستی بیشتر توجه داشته باشند. زیرا گام و یا نت در رنگ و زنگ صدای بازیگر به هنگام نقش‌آفرینی کارکرد فراوانی دارد و هر گامی از صدا، انرژی شخصیت خاصی را بیان می‌کند.
بازیگران با استفاده از فراز و فرود سخن می‌توانند به نقش مورد نظر هویت ببخشند و شخصیت را از یک‌نواختی و ملال‌آور بودن نجات دهند. بسیاری از بازیگرانی که بدون در نظر گرفتن نت، صدایشان را افزایش می‌دهند، اصطلاحا صدا فالش می‌شود و از نت اصلی خارج می‌گردد. در این صورت هم گوش مخاطب آزرده می‌شود و هم اینکه صدای بازیگر آسیب می‌بیند. برخی از بازیگران غیرحرفه‌ای برای فریاد کشیدن، صدا را در گلو تولید می‌کنند در صورتی که صدای فریاد در سر و صدای پرحجم در سینه بازیگر قرار می‌گیرد؛ بنابراین هنگام ادای سخن در حالت فراز و فرود بایستی به کنترل نت‌ها توجه داشت.
اساسا زبان بدن نیز دارای لحن صدا است؛ حتی می‌توان گفت صدای بدن، بلندتر از کلماتی است که از زبان خارج می‌شود. رنگ یا لحن و یا به دیگر سخن «آوای کلام» در تیپ‌سازی و به ویژه نقش آفرینی بازیگر، جایگاه والایی دارد؛ بنابراین آنچه که در این کتاب مورد بررسی است، تاثیربه‌سزای رنگ و زنگ صدا در بازآفرینی کاراکتر یا همان شیوه‌ی سخن گفتن بازیگران تئاتر و فیلم، برای ماندگار شدن شخصیت، در ذهن مخاطب را نشان می‌دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی