طعمه هتل هیلتون (چاپ و نشر بین الملل)

(0)
نویسنده:

2,900,000ریال

2,610,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
167

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب طعمه هتل هیلتون

انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرد:
کتاب «طعمه هتل هیلتون» درباره جلسات سری مقامات آمریکا و ایران در دهه 60 خورشیدی در هتل هیلتون (هتل پارسیان فعلی) می‌پردازد که توسط محمد کفاش به رشته تحریر درآمده است است. کتاب طعمه هتل هیلتون در ابتدا به معرفی موضوع می‌پردازد و اهمیت شناخت ماهیت دولت آمریکا و همچنین رویکرد آن در قبال کشورهای جهان، به‌ویژه دولت‌های غرب آسیا و ایران را برجسته می‌سازد. نویسنده سپس به بررسی رفتار دولت آمریکا در دوره رونالد ریگان و تأثیر آن بر روابط با ایران می‌پردازد.

طعمه هتل هیلتون
کتاب “طعمه هتل هیلتون” به تفضیل درباره شیوه آمریکا در کسب قدرت و منافع با استفاده از حیله و فریب در تعاملات سیاسی بیان می‌کند. همچنین جریان‌شناسی رفتار مقامات جمهوری اسلامی ایران و مواجهه امام خمینی با کارکرد سیاسی آمریکا را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

چهار فصل کتاب طعمه هتل هیلتون
فصل اول کتاب طعمه هتل هیلتون
این فصل درباره سیاست غیر شفاف، مخفی و غیرعلنی دولت ریگان است. این بخش، به طور مفصل، آشوب‌هایی که توسط آمریکا در منطقه آمریکای مرکزی و غرب آسیا ایجاد شده است را بررسی می‌کند. همچنین، مراودات و تعاملات بین آمریکا و اسرائیل و مداخله‌های مشترک این دو مورد بررسی قرار می‌گیرند.
علاوه بر این، به نقش منوچهر قربانی فر به عنوان یک شخصیت “یهودی، سلطنت طلب، آمریکایی” نیز پرداخته شده است. همچنین، مواجهه امام خمینی با پروپاگاندای رسانه‌های غربی نیز در این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فصل دوم
این فصل بازگو کننده اتفاقات سال ۱۳۶۴ است. زمانی که آمریکا سیاست دوگانه‌ای در تامین سلاح در جنگ عراق علیه ایران دارد. این فصل با وقوع گروگانگیری در لبنان و ختم آن به رخداد مهمی که مشهور به “ایران-کانترا” است، ادامه می‌دهد. در فصل دوم کتاب طعمه هتل هیلتون، مذاکرات بین نمایندگان آمریکا و ایران در آلمان به‌ طور دقیق بررسی شده و اشخاص ایرانی و آمریکایی دخیل در این برهه تاریخی را معرفی می‌کند. این فصل با سؤالات مهمی درباره روابط مخفی ایران و آمریکا به پایان می‌رسد.

فصل سوم،
این بخش از کتاب به مواجهه جریان‌های سیاسی در نظام جمهوری اسلامی در برابر ماجرای مک‌فارلین و سفر هیئت آمریکایی به تهران، مورد بررسی قرار می‌گیرد از طرف دیگر در این فصل تحلیل و گزارش‌های بین‌المللی نیز مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین مواضع امام خمینی، رویکرد جریان‌های سیاسی و اشخاص دخیل در افشا نیز به تفصیل بررسی شده است. این فصل به خواننده کمک می‌کند تا نکات مهمی درباره مدیریت ماجرای خرید و فروش سلاح و مذاکرات مخفی انجام شده بداند.

فصل چهارم،
در آخر، نویسنده در این فصل کوشش کرده تا نتایج و تجربیاتی به دست آمده از ماجرای مک‌فارلین را توضیح دهد. همچنین، این فصل به اهمیت انتقال تجربه‌ها و درس‌های این حوادث به جامعه و بحران‌های امروز است. در نهایت این پژوهش با جمع بندی و گاه شمار تاریخی و اجمالی این ماجرا به پایان می رسد.

نویسنده جهت گردآوری و تحلیل جامع در این کتاب با توجه به وجوه امنیتی و کمبود منابع اطلاعاتی اما بیش از ۲۰۰ منبع فارسی و لاتین را مورد استفاده قرار داده است که مورد بهره و استفاده خوانندگان محترم قرار گیرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی