فراسوی اقتصاد (دکسا)

(0)
نویسنده:

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
253

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فراسوی اقتصاد

انتشارات دکسا منتشر کرد:
معرفی کتاب :
هدف این کتاب ارائۀ طرحی برای یک جامعۀ بی¬‌نقص نیست، بلکه هدفش کاهش سردرگمی دربارۀ مفهوم و ماهیت شادکامی است. کاهش سردرگمی دربارۀ شادکامی، به عنوان استاندارد نیک¬‌زیستی درونی و بیرونی، می‌تواند گفتگو در مورد آن را اثربخش¬‌تر کند. این کتاب با کاستن سردرگمی‌ها دربارۀ شادکامی، پذیرش آن را به عنوان استاندارد توصیفی بالقوه، یا به عنوان استاندارد تجویزی بالقوه، میسّرتر می¬‌سازد و شناسایی و تحلیل کاستی‌های فعلی نئولیبرالیسم را آسان‌تر می¬‌کند.
در حال حاضر، نئولیبرالیسم ایدئولوژیِ اجتماعی - اقتصادی غالب در بسیاری از جوامع است. این ایدئولوژی از جهات بسیاری، موفق عمل کرده است و به‌طور ویژه، پیامدهای آن برای آزادی قابل‌توجه بوده است. اما درعین‌حال نظام‌های مبتنی بر این ایدئولوژی با مشکلاتی بسیار جدی همراه هستند؛ نابرابری غیرقابل‌توجیه و فزاینده، ناامنی مالی، فشار روزافزون بر تولید و دامن‌زدن به نگاه مصرف‌گرایانه و به‌تبع آن پیامدهای منفی زیست¬‌محیطی تنها بخشی از این مشکلات هستند. شادکامی اما، به‌عنوان یک هدف یا حتی یک استاندارد یا نقطۀ مرجع، این قابلیت را دارد که شناسایی و تحلیل کاستی‌های فعلی نئولیبرالیسم را آسان‌تر ¬کند.
از سویی دیگر، سردرگمی و ابهام در مورد مفهوم و ماهیت شادکامی (happiness) و آمیختن آن با مفهوم نیک‌¬زیستی (well-being) که مشکلی پرتکرار است، پذیرش شادکامی به عنوان یک استاندارد را دشوار می‌کند.
هدف اصلی این کتاب به‌طور خلاصه کاهش این سردرگمی و ابهام است.
نویسنده
یان اُت
جان کورنِلیس اُت دانش‌آموختۀ رشتۀ جامعه‌شناسی و حقوق است و در سیاست‌گذاری اقتصادی – اجتماعی، روابط کار و مدیریت حکومتی تخصص دارد. او از سال 2004 به عنوان پژوهشگر اجتماعی در پایگاه جهانی داده ها دربارۀ شادکامی در سازمان پژوهش‌های اقتصادی شادکامی اراسموس، در دانشگاه اراسموس روتردام، مشغول به کار است.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی