30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
آموزش، نقد و نظریه
نگاهی به دستور زبان فارسی

نگاهی به دستور زبان فارسی

(0)

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
59

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نگاهی به دستور زبان فارسی

انتشارات روشن اندیشان منتشر کرد:
زبان را می توان یک نهاد اجتماعی دانست؛ بنابراین یکی از ارکان علم جامعه شناسی است. همچنین به دلیل آن که با احساسات و افکار انسانی مواجه است باید آن را یکی از موضوعات مطرح در علم روان شناسی نیز به شمار آورد. زبان جنبه های مختلف و متفاوتی دارد و نمی توان آن را صرفا در یک علم خاص مطالعه کرد، بلکه باید آن را پدیده پیچیده ای به شمار آورد که در علوم مختلف بررسی می شود. زبان در علم زبان شناسی صرفا بر اساس ماهیتش بررسی می شود. زبان شناسان زبان را دستگاهی به شمار می آورند که اجزای مختلف منظمی دارد؛ اجزائی که با یکدیگر ترکیب می شوند و دستگاه نظام مندی را پدید می آورند.
زبان شناسان زبان ها را بر اساس ساختمان دستوری آن ها به سه دسته تقسیم می کنند. آن ها این تقسیم بندی را رده بندی نام نهادند که در آن شماری از زبان ها تک هجایی نامیده می شوند. گروهی دیگر از زبان ها تصریفی هستند. گروه سوم زبان های پیوندی است.
بر اساس نظام رده شناسی، زبان فارسی در گروه زبان های پیوندی قرار می گیرد. برای درک بهتر نظام زبان های پیوندی باید قاعده های دستوری آن ها را مطابق ساختار جملگانی شان دریافت. در این کتاب کوشش می شود قواعد دستور زبان فارسی براساس «نظام ساختاری جمله» در این زبان بررسی می شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی