30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
خودشناسی، خودسازی
از آنچه فکر می کنی قوی تر هستی

از آنچه فکر می کنی قوی تر هستی

(0)
نویسنده:

2,799,000ریال

2,239,200 ریال

دفعات مشاهده کتاب
17

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب از آنچه فکر می کنی قوی تر هستی

انتشارات نسل نو اندیش منتشر کرد :
هنگامی‌که احساس درماندگی می‌کنید، گویی فشار بیش‌ازحدی بر شما تحمیل شده است، به این دلیل که شما از آنچه فکرش را می‌کنید قوی‌تر هستید، اما همة موهبت‌هایی که درونتان نهاده شده است، کشف نکرده‌اید. شما هرگز متوجه نمی‌شوید که واقعاً چقدر قدرتمند هستید تا زمانی که با فشاری مواجه شوید که قبلاً مواجه نشده‌اید. شاید تاب‌ناپذیر به‌نظر برسد، اما اینکه خداوند آن را در مسیرتان قرار داده به این معناست که توان تحملش را دارید.

خدا نگفت که راه فراری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید از مشکلات فرار کنید یا از آن‌ها دور شوید. او گفت موانع را به اندازه‌ای قرار می‌دهد که بتوانید آن‌ها را تحمل کنید. می‌توانید به عقب نگاهی بیندازید و مواقعی را به یاد بیاورید که فکر نمی‌کردید بتوانید ادامه دهید، زیرا فشار غیرقابل‌تحمل به‌نظر می‌رسید، اما درنهایت مغلوب آن نشدید. شما این قدرت را داشتید که یک روز دیگر از خواب بیدار شوید و درحالی‌که احساس می‌کردید چیزی برایتان باقی مانده، به راهتان ادامه دهید. چرا آن نتوانست شما را از پا درآورد؟ چون شما از آنچه فکر می‌کردید قوی‌تر بودید. خدا شما را به گونه‌ای خلق کرده است که بتوانید این فشار را تحمل کنید. او نمی‌گذاشت تحت فشار قرار بگیرید، اگر از قبل ملزومات لازم برای مدیریت آن را در وجودتان قرار نمی‌داد. شما همیشه این توانایی را خواهید داشت تا هر آنچه سر راهتان قرار می‌گیرد، تحمل کنید.

دربارة ماهی کوچکی به نام ماهی حلزونی ماریانا مطلبی خواندم. این ماهی در عمق هشت کیلومتری اقیانوس زندگی می‌کند. هیچ ماهی دیگری نمی‌تواند در این عمق زنده بماند. فشار در این عمق بیش از هزار برابر فشار در سطح آب است. چنین فشاری هر ماهی دیگری را از پا درمی‌آورد، اما هنگامی که خدا این ماهی را می‌آفرید، استخوان‌هایش را انعطاف‌پذیر ساخت تا بتواند در برابر فشار مقاومت کند. این نوع ماهی از سلول‌های خاص و دستگاه گوارش منحصربه‌فردی برخوردار است. اغلب ماهی‌ها برای تثبیت پروتئین، یک ژن دارند، اما این ماهی پنج ژن دارد. از آنجایی که آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند فشار را تحمل کنند، در زیر آب تحت فشار و کشمکش زندگی نمی‌کنند، بلکه در آنجا رشد می‌کنند. به‌همین‌ترتیب، وقتی خداوند شما را طراحی می‌کرد، می‌دانست که با چه فشارهایی ممکن است روبه‌رو شوید؛ فشار مالی، فشار ناشی از روابط، فشار حاصل از بزرگ کردن فرزندان، فشار دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری. اگر قرار بود این فشار شما را از پا درآورد و غیرقابل‌تحمل باشد، خداوند شما را در معرض آن قرار نمی‌داد. او از اشتباه مصون است. هرگاه با مانعی روبه‌رو می‌شوید، به خودتان یادآوری کنید که از پسِ آن برمی‌آیید. شما برای آن طراحی شده‌اید. شما در آن ژرفنا قرار نمی‌گرفتید، اگر قرار بود آن فشار شما را شکست دهد.

اکنون با خدا هم‌نظر شوید. اگر ذهنتان را درگیر این کنید که «این مانع بسیار بزرگ است، من از عهدة بزرگ کردن بچه‌ها برنمی‌آیم، فشار موجود در محل کارم طاقت‌فرسا شده است.»، این دیدگاه شما را زمین می‌زند. کتاب مقدس می‌گوید: «شما از قدرت "من می‌توانم" لبریز هستید.» شما قادرید به نیروهای مخالف غلبه کنید تا در سختی‌ها دوام بیاورید، اما من آموخته‌ام که اگر ذهنیت من نمی‌توانم را پرورش دهید، نمی‌توانید از قدرت من می‌توانم که درونتان نهفته است، بهره‌مند شوید. از چشم دوختن به چیزهایی که نمی‌توانید انجام دهید، دست بردارید. دیدگاه تازه‌ای انتخاب کنید: «من می‌توانم هرچیزی را از طریق خداوند که مرا قدرتمند می‌سازد، انجام دهم. شاید این مانع بزرگ باشد، اما من می‌توانم آن را از میان بردارم. درست است که مشکلم از آنچه فکر می‌کردم طولانی‌تر شده است، اما من می‌توانم دوام بیاورم. این شرایط طاقت‌فرساست، اما من می‌توانم آن را مدیریت کنم. من برای آن طراحی شده‌ام. من قوی، مورد لطف الهی و مجهز هستم.» ذهنیت‌های منفی وضعیت را از خود دور کنید. شما خلق نشده‌اید تا وقتی تحت فشار قرار می‌گیرید، خود را ببازید. شما از آنچه فکر می‌کنید قوی‌تر هستید. شما بیش از تصورتان مورد لطف و رحمت خدا قرار گرفته‌اید. همان‌طور که خداوند آن ماهی کوچک را با سلول‌ها و استخوان‌های خاص طراحی کرده است، قطعاً در دادن قدرت خاص، شجاعت، بردباری و استقامت به شما سنگ تمام گذاشته است. وقتی شروع کنید و خودتان را قدرتمند و توانمند ببینید، دیگر احساس درماندگی نخواهید کرد و قدرت درونی‌تان را که از وجود آن بی‌اطلاع بودید، کشف خواهید کرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی