96 مایل

(0)
نویسنده:

2,400,000ریال

2,160,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
16

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب 96 مایل

انتشارات مشاوران آموزش منتشر کرد:
رمان 96 مایل داستان آخرالزمانی، درباره دو برادر نوجوان است که مجبور می‌شوند 96 مایل را در یک بزرگراه متروکه در فصل تابستان خشک و گرم نوادا طی کنند تا به مزرعه دوست خانوادگی‌شان برسند.

جان سیزده‌ساله و برادر یازده‌ساله‌اش استوارت در خانه تنها هستند پدرشان به مأموریت کاری رفته و مادرشان سال‌ها پیش فوت کرده است. شبی برق می‌رود و دیگر خبری از وصل شدن آن نیست. هفته‌ها می‌گذرد و همچنان خاموشی و بی‌خبری بر همه‌جا سایه افکنده است. جان و استورات کلافه و نگران با پای پیاده بدون آب و غذا به دل جاده‌ای متروک می‌زنند تا به مزرعه دوست خانوادگی‌شان بروند به این امید که آن‌ها آب و غذای کافی داشته باشند. بچه‌ها فقط سه روز مهلت دارند و باید 96 مایل که معادل 154.464 کیلومتر است را پیاده در گرمای سوزان طی کنند.

کتاب در سالی منتشرشده که جهان درگیر بیماری همه‌گیر کرونا بود. دولت‌ها و مردم جهان سردرگم شده بودند و آمادگی لازم برای مواجهه با این بحران را نداشتند. داستان 96 مایل به بحران قطع برق اشاره می‌کند که اگر روی دهد و هفته‌ها برق وصل نشود چه اتفاقی می‌افتد ولی هدف نویسنده این نیست بلکه بحث درباره نحوه رفتار مردم در مواقع ترس و بحران است. داستان پرسش‌های مهمی برای مخاطبان چه نوجوان و چه بزرگ‌سال مطرح می‌کند. آیا بحران ما را خودخواه و زیاده‌خواه می‌کند یا فداکار و بخشنده؟ آیا ما حاضریم برای کسانی که دوستشان داریم به دل خطر برویم؟ چگونه در بحران تصمیم‌گیری می‌کنیم؟ انسان‌ها زمان بحران و چالش گاه بی‌رحم و خطرناک می‌شوند و یکدیگر آسیب می‌زنند.

علاوه‌براین کتاب شجاعت و توانایی نوجوانان را محک می‌زند. جان یک پسر 13 ساله است که وسط ناکجاآباد برای زندگی می‌جنگد. این کتاب ما را به این فکر می‌اندازد که اگر روزی امکانات زندگی مدرن را از دست بدهیم، چه واکنشی نشان خواهیم داد؟ آیا یاد گرفته‌ایم که چگونه از خود محافظت کنیم؟ چگونه زنده بمانیم؟ آیا ما به‌صورت گروهی با هم متحد می‌شویم؟ آیا آب و غذای دیگران را می‌دزدیم؟ آیا حاضریم در گرمای سوزان پیاده به دل جاده بزنیم؟ آیا از جرات کافی برای ریسک کردن برخورداریم؟

داستان 96 مایل، یک داستان رئال، آخرالزمانی و ماجراجویانه است که نویسنده از دو عنصر تعلیق و فلش‌بک به زیبایی استفاده‌کرده و ریتم داستان مناسب و بسیار خوش‌خوان است. داستان دارای بار آموزشی بسیار بالا برای نوجوانان است و به آنها آموزش می‌دهد که در مواقع خطر چگونه عمل کنند.

خواندن این کتاب را به همه نوجوانان و بزرگ‌سالانی که عاشق ماجراجویی و داستان‌های آخرالزمانی هستند توصیه می‌شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی