دیوانه های دوست داشتنی

(10)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1709

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دیوانه های دوست داشتنی

انتشارات ایجاز منتشر کرد:
سعید: این شیرینیا مزه ی کهنگی نمی ده؟!
سلمان: مزه ی کخنگی نمی ده؛ بوی کهنگی می ده!
قاسم: چه توقعاتی دارین! آدمام بعد چن وقت بوی کهنگی می گیرن، چه برسه به شیرینی!
جلال: بچه که بودم شکلاتا و آبنباتایی که بی بیم از گوشه ی چادرش بهم می داد همین بو رو داشت یه کهنگی دوس داشتنی.
سلمان: بعضی از کهنگیا خوبه، مث کهنگی رفاقت.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

دیوانه های دوست داشتنی 

کتاب دیوانه های دوست داشتنی

کتاب دیوانه های دوست داشتنی نوشتۀ سلمان نظافت یزدی و جلال حاجی زاده است. این کتاب از چند داستان کوتاه تشکیل شده که داستان‌های کتاب به‌شکل دیالوگ‌وار ادا می‌شوند و همین کتاب را به متنی جذاب و خواندنی تبدیل کرده است. کتاب دیوانه های دوست داشتنی اولین بار در سال 1396 منتشر شد.

معرفی کتاب دیوانه های دوست داشتنی اثر سلمان نظافت یزدی

دیوانه های دوست داشتنی اثر سلمان نظافت یزدی و جلال حاجی زاده 41 داستان کوتاه دارد. این داستان‌ها کاملاً جدا از هم هستند و مثل یک نمایشنامه روایت می‌شوند. نویسندگان در این کتاب از همه چیز سخن گفته‌اند و هر چیزی که فکرش را بکنید لابه‌لای خط‌های این داستا‌ن‌های کوتاه پیدا می‌شود. کتاب روایت حال چند دوست است که هر روز به یک کافه سر می‌زنند و دربارۀ موضوعات مختلف با یکدیگر صحبت می‌کنند. اکثر داستان‌های کتاب دیوانه های دوست داشتنی در همین کافه شکل گرفته است. در کنار تمام داستان‌های کوتاه این کتاب عکس‌هایی منطبق با داستان‌ها به چاپ رسیده است که زیبایی داستان‌ها را چند برابر می‌کند. این عکس‌های زیبا را سعید گلی گرفته است.

یکی از نکته‌های جالب در مورد کتاب دیوانه‌ های دوست داشتنی این است که نویسندگان در کنار جملات قصار، فلسفی و غمگین، گاهی نگاهی کودکانه به همه چیز می‌اندازند و خواننده را به دوران خوش کودکی می‌برد. دوران کودکی که دیگر هرگز برنمی‌گردد. شاید نشود این کتاب را در کنار کتاب‌های عمیق فلسفی قرار داد اما متن ساده و بی‌آلایش کتاب آرامش را به ذهن خواننده برمی‌گرداند.

خلاصه داستان

در مقدمۀ کتاب دیوانه های دوست داشتنی نویسندگان در مورد این داستان‌های کوتاه توضیح داده‌اند. آن‌ها نوشته‌اند: «همیشه همه چیز از اتفاقات خوب شروع نمی‌شود. ما چند نفر جایی به هم رسیدیم که قرار بود کارمند باشیم. هر کدام علاقه‌ای داریم و دیوانگی‌های زیادی که معمولاً حوصلۀ اطرافیانمان را سر می‌برد، اما به این خل‌وچل‌بازی‌ها عادت کرده‌ایم. اگر هر روز در کافۀ دو سه متری دور هم جمع نشویم و غرغر نکنیم، روزمان شب نمی‌شود. اگر جملات قصار و مزخرف نگوییم، اگر شعر نخوانیم، اگر از اجاره و قبض عقب افتاده، لنز شکسته، حق خورده شده، فیلم تأثیرگذار و دعوای خانوادگی با طعم قهوه‌های سه هزار تومانی برای هم تعریف نکنیم، یک جای کار می‌لنگد. دو سه سالی می‌شود که با هم بودنمان بیشتر از با هم نبودنمان است. ما با یک جملۀ شاعرانه ذوق می‌کنیم و با یک خاطرۀ قدیمی بغض...»

خواندن کتاب دیوانه های دوست داشتنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به داستان‌های کوتاه با حال و هوای طنز و فیلسوفانه علاقه‌مند هستید اصلا خواندن کتاب دیوانه های دوست داشتنی را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب دیوانه های دوست داشتنی

دیوانه های دوست داشتنی اثر سلمان نظافت یزدی

سلمان نظافت یزدی نویسنده، خبرنگار، شاعر و مسئول شبکه‌های مجازی رسانه‌های نوین مؤسسۀ شهر آرا است که در سال 1367 در یزد متولد شد. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدش را در رشتۀ زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد مشهد دریافت کرد. او سابقۀ همکاری با نشریات مختلف از جمله حوالی، قدس و خبرگزاری فارس را دارد و تاکنون چهار مجموعه شعر به نام‌های «سرزمین هزار خورشید»، «حلزونی در آستانۀ دنیا»، «کافور عطر خوبی است»، «قسمت عمیق، قسمت کم عمق» و «دلقکان سرهنگ» از این نویسنده و شاعر منتشر شده است. سلمان نظافت یزدی سعی می‌کند در آثارش مجموعه‌ای از ترس‌ها، اندوه‌ها و حس‌های مختلف مردم یک جامعه را به تصویر بکشد. از جمله فعالیت‌هایش می‌توان به داوری چهارمین و پنجمین جشنوارۀ فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد.

تحلیل سی بوک از کتاب دیوانه های دوست داشتنی

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب دیوانه های دوست داشتنی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی