ولع مقدس

(2)
نویسنده:

1,950,000ریال

1,755,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
554

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ولع مقدس

انتشارات نقش جهان منتشر کرد:
بری آنسوُرث (2012-1930) یکی از بزرگ‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین نویسنده‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تاریخ ادبیات انگلیسی زبان است. او در طول دوران نویسندگی‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش هفده رمان نوشت که چهارتای آن‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به مرحله‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی نهایی جایزه‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی بوکر راه یافت و سرانجام با شاهکارش «ولع مقدس» در سال 1992 به آن رسید. «ولع مقدس» از زمان انتشارش تا به امروز مورد ستایشِ نویسنده‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، منتقدان و نشریات معتبر جهان قرار گرفته است: شیکاگو تریبون آن را اثری باشکوه نامید و نوشت: «رمانی که به ما نشان می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد چه‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور حرص و طمع، ظالم و مظلوم را از انسانیت دور می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.» نیویورک‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تایمز آن را «رمانی درخشان و قابل توجه از هر جنبه» توصیف کرد و نیوزدی آنسوُرث را مانند جوزف کُنراد رمان‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی برشمرد که اثرش هم در نگارش و هم در داستان‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوییِ ناب، غنا دارد. دیوید هالبسترام «ولع مقدس» را بهترین رمان دهه‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی نود معرفی کرد و آنتی کویین هم از آن به‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان شاهکار یاد کرد.
«ولع مقدس» آن‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طور که انتشارات پنگوئن می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسد، در دو سطح موفقیتِ چشمگیری دارد: در جایگاهِ یک درامِ تاریخی خوب و فریبنده و در جایگاه یک داستان اخلاقی جدی. اثر فوق‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌العاده‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی آنسوُرث تفکری عمیق در بابِ ولعی مقدس است که در طبیعتِ انسان پیچیده شده و تجارت برده راه می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازد. این رمان از زمان و مکانش فراتر می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود و حقایقی را که تا به امروز نیز وجود دارد، روشن می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این شاهکار با وجود حجم زیادش، شریف و در عین‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حال بزرگ است.
«ولع مقدس» کشفِ خیره‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کننده و جذابِ قدرت، سلطه و حرص است. داستان در انگلستانِ دوره‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی روشنگری، اما خیلی پیش‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر از دوران داروین و لغو برده‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داری در 1833 روی می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. رمان به دو کتاب تقسیم شده که از 1752 شروع می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و در 1765 پایان می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد. آنسوُرث در شاهکارش بدبیاری‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ویلیام کِمپ را دنبال می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند؛ تاجری که آخرین شانسش را در کشتی برده‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داری لیورپول مِرچنت جست‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وجو می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند؛ داستان پسر او -اراسموس- را روایت می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که چون عاشق سارا ولپرت زنی از طبقه‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی بالاتر شده به سرمایه و پول نیاز دارد؛ و از پسرخاله‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی او متیو پاریس می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوید که به عنوان پزشک در این کشتی سفر می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این سفر، وقتی که بیماری در میان برده‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها شیوع پیدا می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و با واکنش ناگهانی کاپیتان تورسو به عصیان و سرکشی کشیده می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، به نقطه‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی اوج خود می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد؛ دریانوردان و برده‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با هم متحد می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و آرمان‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شهری مخفی در سرزمین‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های وحشیِ فلوریدا تاسیس می‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا منتظرِ انتقام و کین‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهیِ کمپِ جوان باشند...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی