شهبانوی پنهان

(4)

1,990,000ریال

1,791,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1703

علاقه مندان به این کتاب
34

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شهبانوی پنهان

انتشارات مجید منتشر کرد:
کلودت، قهرمان داستان، که از کودکی با فقر و تحقیر دست‌وپنجه نرم کرده است در آرزوی دست‌یابی به یک زندگی آرام و مرفه به‌عنوان ندیمه‏ی مخصوص آتنا، معشوقه‏ی بانفوذ پادشاه، پا به دربار لویی چهاردهم می‏گذارد. پیشینه‏ی هنرپیشگی خانوادگی‏ای که در تاروپود وجود او رخنه کرده خیلی زود شباهت‏های زندگی درباری و صحنه‌ی نمایش را بر وی آشکار می‏کند؛ صحنه‏ی نمایشی که ترک آن بهای گزافی دارد. آیا کلودت در میان شکوه و تجمل دربار به آرزوهایش دست می‌یابد؟ و آیا موفق می‏شود از خانواده‏اش، که صمیمانه به آن‌ها عشق می‏ورزد، مراقبت کند؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

شهبانوی پنهان 

کتاب شهبانوی پنهان


بخشی از کتاب شهبانوی پنهان:
«برج‌های کاخ سن ژرمان آن‌له از یخ‌هایی که زیر پرتوهای خورشید کم‌جان زمستان به درخشش در آمده بودند چشمک می‌زدند. بازدم اسب‌ها همچون مهی در برابرشان پدیدار می‌شد. درباریان فرورفته در جامه‌های خز به تندی از این گوشه به آن گوشه در رفت‌وآمد بودند. من، لرزان از سرما، از پیِ باربری که صندوقچۀ کهنۀ جامه‌هایم را بر دوش گرفته بود به تندی گام برمی‌داشتم. جای جای صندوقچه پر بود از برچسب آگهی نمایش‌های گذشته‌مان که گاستون آن‌ها را خط خطی کرده بود.»

کتاب شهبانوی پنهان، رمانی جذاب است که ساندرا گولاند آن را با الهام از داستان واقعی زن جوانی نوشت که از فقر برخاست تا به قدرتمند‌ترین، اغواگرترین و خطرناک‌ترین زن دربار قرن هفدهم فرانسه تبدیل شود. کتاب شهبانوی پنهان اولین بار در سال 2014 منتشر شد.

معرفی کتاب شهبانوی پنهان اثر ساندرا گولاند 

رمان شهبانوی پنهان اثر ساندرا گولاند با ترجمۀ فروزنده طبیب کتابی تاریخی و ماجراجویانه از قرن هفدهم فرانسه است. شخصیت اصلی رمان شهبانوی پنهان کلودت است، زن جوان فقیری که از دنیای تئاتر آمده و از نظر اجتماعی مورد تحقیر و نکوهش کلیسا قرار گرفته است و در حاشیۀ جامعه زندگی می‌کند. او به عنوان دختر یک ستارۀ تئاتر در سایۀ مادرش زندگی می‌کند. در مقابل آتنا قرار دارد، معشوقۀ لویی چهارم که در قصر به قدرت زیادی دست یافته و در قلب جامعه زندگی‌ای عالی دارد. کلودت با وعدۀ ثروت و احترام فریفته شده و وارد قصر لویی چهاردهم می‌شود و در مقابلش زندگی‌ای کامل بدون گرسنگی و ترس می‌بیند. زندگی آتنا دقیقاً همان چیزی است که کلودت ندارد اما کم‌کم متوجه می‌شود زندگی در قصر نیز مانند صحنۀ تئاتر است. همه در قصر فریبکار هستند و با تظاهر نیت‌های شوم و فریبنده‌شان را پنهان می‌کنند.

نویسنده در این رمان به بررسی مرز پویای زندگی در قصر و زندگی عادی پرداخته است. شهبانوی پنهان در اصل داستان روابط بین کلودت و آتنا است که تقریباً هم سن‌وسال هستند و علایق مشترک زیادی دارند اما هیچ‌کدام از زندگی واقعی و زجرهای آن دیگری خبر ندارد. کلودت به ثروت آتنا حسادت می‌کند و آتنا به آزادی کلودت و زندگی‌اش در تئاتر. با گذشت زمان این دو کم‌کم به هم وابسته می‌شوند و کلودت حاضر است به عنوان خدمتکاری وفادار برای آتنا دست به هر کاری بزند. هیچ چیزی از نظر کلودت پنهان نمانده و نویسنده با کمک کلودت خوبی‌ها، بدی‌ها و سرنوشت شوم زندگی آتنا را روایت کرده است. در آن زمان مردم به جادو و آیین‌های عجیب‌وغریب اعتقاد داشتند و شخصیت‌های این کتاب نیز با جادو و قدرت‌های شوم گره می‌خورند. در واقع کلودت مجبور است موقعیتش را با جاسوسی، کارهای غیر قانونی و مبارزۀ قدرت تثبیت کند. آتنا هر روز بیشتر باید تلاش کند تا نظر پادشاه را به خود جلب کند و همین او را به دنیای جادوی سیاه می‌کشاند. 

خلاصه داستان

داستان از سال 1660 در پاریس شروع می‌شود. زندگی کلودت مانند صحنه‌ای همیشه در حال چرخش است. او پس از گذراندن دوران کودکی در فقر همراه با گروه بازیگری و خانواده‌اش در حومه‌های فرانسه سرگردان شده است. کلودت از لحاظ فرهنگی زندگی‌ای غنی دارد اما در آن زمان این زندگی در نظر کسی ارزش خاصی نداشت. اتفاقاتی تصادفی نهایتا کلودت را به قصر می‌رساند و او خدمتکار شخصی آتنا، معشوقۀ رسمی لویی چهاردهم می‌شود. آتنایی که در  قصر به «ملکۀ سایه» معروف است. زن‌های قصر مدام جلوی پادشاه ظاهر می‌شوند تا او را از چنگ آتنا در بیاورند. کلیسا مدام به شاه گوشزد می‌کند که آتنا شیطانی است و باید از شر او خلاص شود. هیچ‌کس آتنا را دوست ندارد به جز خود پادشاه که حتی حاضر می‌شود زن دیگری را که از او باردار است به‌خاطر آتنا به قتل برساند. آتنا از بدن خود استفاده کرده است تا به پادشاه نزدیک شود، چون راه دیگری نداشت.

با این‌که همه علیه او هستند اما پادشاه مثل موم در دست‌های آتنا است و به دستور او بسیاری از مخالفان آتنا کشته شده‌اند. اما آتنا رازی بزرگ دارد،‌ او جادو می‌کند. هر شب معجون مخصوصی به خورد پادشاه می‌دهد تا پادشاه به سرحد مرگ عاشق و وابستۀ او باشد و کافی است آتنا لب تر کند تا پادشاه آن را اجرا کند. اما آتنای زیبا و معصوم قاتلی بیش نیست! یک شب آتنا مراسمی پنهانی برپا می‌کند و در آن با کُشتن نوزادی با شیطان معامله می‌کند. روح کودک را به شیطان می‌فروشد و خون نوزاد را به بدن خودش می‌مالد. کلودت هم مجبور می‌شود برای نجات جان خودش و خانواده‌اش دست به کاری خطرناک بزند. اما آیا این جادوی ابدی می‌تواند کاری کند که پادشاه تا ابد متعلق به آتنا باشد؟

خواندن کتاب شهبانوی پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر از خواندن رمان‌های کلاسیک با فضا و حس و حال گوتیک لذت می‌برید حتماً کتاب شهبانوی پنهان را بخوانید.

درباره نویسنده کتاب شهبانوی پنهان

کتاب شهبانوی پنهان

ساندرا گولاند در سال 1944 در ایالت فلوریدا، آمریکا به دنیا آمد. او پس از پایان تحصیلات دبیرستان به دانشگاه برکلی کالیفرنیا و سپس دانشگاه روزولت شیکاگو رفت و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته‌های ادبیات انگلیسی و ریاضیات از این دو دانشگاه گرفت. سپس به کانادا مهاجرت کرد و در سال 1969 برای یک سال در شهر ناین مشغول به تدریس شد و برای کار به عنوان یک ویراستار در یک انتشارات به تورنتو نقل‌مکان کرد. او از بنیان‌گذاران انجمن ویراستاران کانادا است که بعدها به انجمن ویراستاران غیروابستۀ کانادا تغییر نام داد. در سال 1978 او و خانواده‌اش به منطقه‌ای روستایی در ایالت انتاریو نقل‌مکان کردند تا در کنار مدیریت داوطلبانۀ مدرسه‌ای در کیلالو، با انتشارات «دی کامیونیتی نویز اند کامفیوز» نیز همکاری داشته باشد. در سال 1980 او شهروند کانادا شد و اکنون نیمی از سال را به همراه خانواده‌اش در نزدیکی کیلالو و نیم دیگر را در سن میگوئل آلندۀ کشور مکزیک سپری می‌کند.

ساندرا گولاند داستانی سه‌گانه بر مبنای زندگی ژوزفین، همسر ناپلئون بناپارت نوشت. اولین جلد این سه‌گانه با عنوان عشق‌ها و اندوه‌های ژوزفین در سال 1995 منتشر شد. دو جلد دیگر این کتاب با نام‌های وقتی برای عشق، وقتی برای نفرت و واپسین رقص باشکوه بر زمین بین سال‌های 1998 تا 2000 منتشر شدند. او همچنین رمان «معشوقۀ خورشید» را در سال 2008 و «شهبانوی پنهان» را در سال 2014 منتشر کرد. آثار ساندرا گولاند به بیش از سیزده زبان ترجمه شده و در پانزده کشور دنیا انتشار یافته‌اند. تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از آثار این نویسنده در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

امتیازات

کتاب شهبانوی پنهان از سایت گودریدز امتیاز 3.6 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.1 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب شهبانوی پنهان

خوانایی کتاب و روان بودن 
روایت‌هایی که در کتاب‌های تاریخی خوانده‌ایم چیزی بوده که بر صحنه می‌گذشته است اما چه داستان‌هایی در پشت صحنۀ تاریخ در جریان بوده و چه افرادِ کمترشناخته‌شده‌ای بر آن اثرگذار بوده‌اند؟ رمان‌های تاریخی سعی می‌کنند به این جنبه از تاریخ بپردازند و داستان‌هایی را که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند بیان کنند. 

ساندرا گولاند در این رمان تاریک و جذاب، کلودت و آتنا را که از دو طبقۀ کاملاً متفاوت جامعه هستند در کنار هم می‌نشاند تا زوایای پنهانی از تاریخ را پیش چشم خواننده به نمایش بگذارد. شهبانوی پنهان رمانی جذاب و اغوا کننده دربارۀ فریب، ثروت، توهم قدرت، جادو، گرسنگی و رابطۀ آشفته و ناآرام بین قدرت‌هاست. آیندۀ فرانسه به دست زنانی با اراده افتاده که اقداماتشان می‌تواند سرنوشت این کشور را دگرگون سازد. 

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
اگر سرعت مطالعه‌تان 300 کلمه در دقیقه باشد حدوداً 5 ساعت و 36 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب شهبانوی پنهان را به طور کامل مطالعه نمایید. 

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب شهبانوی پنهان را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک بخرید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هدا لرکی
    • پاسخ به نظر

    قلم نویسنده و ترجمه خوب و روانه. ولی داستان خیلی معمولی و متوسطه. درکل میشه گفت خوبه

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی