هشت قرار عاشقانه

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
750

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب هشت قرار عاشقانه

انتشارات آسیم منتشر کرد:
رابطه‌ی عاشقانه خودبه خود صمیمانه‌تر و پایدارتر نمی‌شود. برای زندگی عاشقانه همراه با شادکامی کارهایی باید کرد. نویسندگان این کتاب که از روانکاوان مشهور روابط عاطفی هستند، کوشیده‌اند رابطه عاشقانه موفق و شورمندانه را بر اساس تجربیات بالینی روان شناختی‌شان در قالب هشت رهنمود ساده و ثمربخش با مردان و زنانی که خواستار رابطه‌ای صمیمانه‌تر و پایدارترند، در میان بگذارند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • مترجم
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • پالتوئی
    • شومیز
    • 288 صفحه
    • 252 گرم
    • 2
    • 1401

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب هشت قرار عاشقانه اثر جان گاتمن

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

هشت قرار عاشقانه از سایت گودریدز امتیاز  4.2 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

هشت قرار عاشقانه از سایت آمازون امتیاز  4.7 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب هشت قرار عاشقانه از آن خود کرده است:

● برندۀ جایزۀ کتاب ناتیلوس در سال 2019 در بخش روابط و ارتباطات

معرفی کتاب هشت قرار عاشقانه:

هشت قرار عاشقانه کتابی از جان گاتمن روان‌شناس برجسته و استاد دانشگاهِ آمریکایی است که در سال 2019 منتشر شد. گاتمن این کتاب را با همکاری همسر روان‌شناسش جولی گاتمن نوشته است. این اثر در واقع یک نقشهٔ راه برای حل چالش‌های بلندمدت در رابطه و ازدواج از طریق هشت مکالمه در مورد موضوعات ضروری مانند پول، جنسیت و اعتماد است که می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند. این کتاب براساس دهه‌ها مطالعات علمی و خِرد بالینی نویسندگان و محققان برجستهٔ جهان نوشته شده است.

واکنش‌های جهانی به کتاب هشت قرار عاشقانه:

«کتابی ضروری برای همهٔ زوج‌ها... اگر ازدواج کرده‌اید و فکر می‌کنید این کتاب برای شما مناسب نیست، بدانید که سخت در اشتباه هستید.» - اُپرا وینفری

«چه در حال‌حاضر در یک رابطهٔ متعهدانهٔ طولانی‌مدت هستید یا تازه شروع به قرارگذاشتن کرده‌اید، کتاب هشت قرار عاشقانه یک راهنمای ضروری برای ایجاد و حفظ عشق واقعی و پایدار است. این کتاب باعث می‌شود بتوانید گفت‌وگوهایی سرگرم‌کننده و سازنده با شریک زندگی‌تان داشته باشید و عشقی را پرورش دهید که بتواند برای یک عمر رشد کند!» - دانیل جی سیگل، نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز

چرا باید کتاب هشت قرار عاشقانه را بخوانیم؟

این کتاب به زوج‌ها کمک می‌کند تا فرازونشیب‌های یک رابطه را طی کنند. چه سال‌ها ازدواج کرده باشید و چه به تازگی با عشق زندگی خود ملاقات کرده باشید، این کتاب به شما کمک می‌کند در هر رابطه‌ای مکالمه‌های باکیفیت داشته باشید. با کمک مکالمه‌های این کتاب می‌توانید نیازها و خواسته‌های درونی شریک زندگی‌تان را کشف کنید.

جملات درخشانی از کتاب هشت قرار عاشقانه:

«داگ و راشل از زمان اولین قرار عاشقانه‌شان که به 31 سال قبل برمی‌گردد، هر هفته یک شب را به قرار عاشقانه‌ای با یکدیگر اختصاص می‌دهند. اولین قرار عاشقانهٔ آنها مربوط به هفتهٔ امتحانات پایان ترم دانشگاه بود. می‌دانستند که باید برای اولویت دادن به طرف مقابل خود راهی پیدا کنند و در ضمن باید رابطه‌ای را با یکدیگر شکل دهند که زندگی آنها را تغییر دهد. داگ توضیح می‌دهد: «ما به‌سرعت توافق کردیم که هر شب چه بتوانیم کارهایمان را انجام دهیم و چه نتوانیم یکدیگر را در نیمه‌شب ملاقات کنیم. من آن هفته باید 20 صفحه مطلب می‌نوشتم و راشل می‌بایست خود را برای امتحانات پیش‌کارورزی آماده کند. اما ما هر شب قبل از اینکه شب به نیمه برسد کارهایمان را انجام داده بودیم. من قبل از اینکه به ساعت ملاقات با یکدیگر برسیم، کارهایم را به‌سرعت و با دقت انجام می‌دادم و هیچ زمانی برایم شادتر از آن لحظات نبود. زمانی که ما با هم به توافق رسیدیم و بیان کردیم که برای ما کنار هم بودن در اولویت است، هر کار وقت‌گیر دیگری که به نظر می‌رسید می‌تواند فرصت ایجاد قرار عاشقانه را از ما بگیرد، برای ما فرصتی برای با هم بودن محسوب می‌شد و نمی‌توانست در رابطه‌مان خلل ایجاد کند. حتی زمانی که راشل دورهٔ دستیاری خود را می‌گذراند و در هفته 110 ساعت مشغول کار بود، زمانی که صاحب فرزندان دوقلو شده بودیم، زمانی که من در دو جا مشغول به کار بودم و در روز برای رفت و برگشت پنج ساعت در راه بودم، زمان‌هایی را به قرارهای عاشقانهٔ خود در شب اختصاص می‌دادیم».»

«برخی از خوانندگان ممکن است فکر کنند این قرارها فقط هنگامی که همهٔ شرایط مساعد باشد ممکن است، و در شرایط کنونی اکثر افراد زمان و پول کافی برای انجام این قرارهای عاشقانه ندارند و اغلب کسی هم نیست که از فرزندان مراقبت کند تا والدین بتوانند این قرارهای عاشقانه را تدارک ببینند. اما صرف نظر از موانع، باید گفت که این قرارهای عاشقانه همیشه امکان‌پذیر است. فقط گاهی لازم است برای یافتن زمان کمی خلاق باشید. 
زمان: ممکن است زندگی چنان پرمشغله باشد که فکر یافتن زمان برای انجام یک وظیفهٔ دیگر تحمل‌ناپذیر شود. اما یک قرار عاشقانه بیشتر از یک وظیفه است ـ یک قرار عاشقانه تعهدی برای رابطهٔ شما و امید به داشتن زندگی شادتر است. در واقع این قرار مشخص کردن زمانی خاص و منظم در هفته و اولویت دادن به آن است. هرگز نباید زمان این ملاقات‌ها را تغییر دهید و به وقت دیگری موکول کنید. این قرارهای عاشقانه را مانند مراسمی از جمله جشن تولد، زمان رفتن به کلیسا، سالگرد ازدواج، یا هر اتفاق خاصی که آن را جشن می‌گیرد مهم بدانید و برای آن وقت مشخصی تعیین کنید. این قرارهای عاشقانه زمان‌های مقدسی هستند که با تعیین آنها رابطهٔ خود را باارزش می‌کند. به این قرارها فکر کنید، برنامه‌ریزی کنید، و حتی اگر یک ساعت هم شده وقت خاصی را به این قرارها اختصاص دهید. 
پول: لزومی ندارد که این قرارهای عاشقانه پرهزینه باشند، گاهی ممکن است این قرارها هیچ هزینه‌ای نداشته باشد. به گردش بروید، پیاده‌روی کنید، یا در پارک بنشینید. راه‌های بی‌شماری وجود دارد برای اینکه شما بتوانید بی‌اینکه پولی بپردازید در کنار همسر خود اوقات خوشی را سپری کنید. در این هشت سبک ارتباطی، ما به شما خواهیم گفت براساس موضوعی که قرار است انتخاب کنید بهتر است چه مکانی را برای قرارهای عاشقانهٔ خود برگزینید.»

«اگر چنین چیزی برای شما ممکن نبود، از یکی از آشنایان یا دوستان معتمد خود بخواهید در نبود شما از فرزندانتان مراقبت کنند. می‌توانید از پرستارهایی هم که برای شما خیلی پرهزینه نیستند و شما آنها را می‌شناسید کمک بگیرید یا از دوستانتان بخواهید برای حل این مشکل راهکاری به شما پیشنهاد کنند. داگ و راشل زمانی که فرزندانشان کوچک بودند، پرستارهایی استخدام می‌کردند که می‌توانستند حداقل چندین شنبه شب نزد فرزندان آنها بماند، بنابراین در این صورت مجبور نبودند هر هفته در لحظات آخر به دنبال یافتن پرستار برای نگهداری از فرزندانشان باشند. برخی از والدین از اینکه فرزند خود را نزد فرد دیگری بگذارند احساس نگرانی می‌کنند اما اگر فرد سالم و مطمئنی را برای این کار بیابید، علاوه بر اینکه می‌توانید به قرار عاشقانهٔ خود برسید می‌توانید به فرزندانتان هم یاد دهید که علاوه بر والدین افراد مطمئن دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند از آنها مراقبت کنند. بچه‌ها فوق‌العاده انعطاف‌پذیرند، و وقتی به آنها نشان دهید که به رابطهٔ زناشویی خود متعهدید، در واقع این اطمینان را می‌دهید که والدینی با رابطهٔ پایدار و صمیمی آنها را پرورش خواهند داد.»

در کتاب هشت قرار عاشقانه چه می‌خوانیم؟

همه می‌دانیم که اتفاقات کوچک و مثبت می‌توانند اغلب در برقراری روابط بین افراد تفاوت چشمگیری ایجاد کنند. تشویق کردن همسر و صحبت‌ کردن با او، صحبت کردن با یکدیگر در پایان هر روز، بوسیدن یکدیگر هنگام دیدار یا خداحافظی از جمله مواردی است که باعث ایجاد رابطه‌ای شاد و سالم می‌شود. پیداکردن چالش‌ها و حل مشکلات یک رابطهٔ بلندمدت نیاز به تلاش دارد و با کمک کتاب هشت قرار عاشقانه و راهنمای گام‌به‌گام دکتر گاتمن این امر بسیار راحت‌تر خواهد شد. گاتمن هر چه در برقراری ارتباط نیاز دارید در این کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد. دکتر گاتمن که به همراه همسرش جولی با تکیه بر چهل سال تحقیق در «لابراتور عشق» کتاب‌های زیادی در مورد روابط منتشر کرده‌اند، در این کتاب نیز زوج‌ها را راهنمایی می‌کنند. نویسندگان در هر فصل این کتاب به یکی از هشت قرار عاشقانه می‌پردازند که به تقویت رابطهٔ زناشویی زوج‌ها کمک می‌کند و بر هشت موضوع جالب، آسان و پُرارزش از جمله اعتماد، درگیری، رابطهٔ جنسی، پول، خانواده، ماجراجویی، معنویت و رویاها تمرکز کرده‌اند و با مثال‌هایی از زندگی واقعی افراد، به زوج‌ها نشان می‌دهند چطور می‌توانند به راحتی و صمیمانه با یکدیگر صحبت کنند و درخلال این صحبت‌ها نیازهای یکدیگر را درک کنند.

اگر از خواندن کتاب هشت قرار عاشقانه لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب علم عشق اثر دیگری از جان گاتمن روان‌شناس آمریکایی و کتابی کم‌نظیر در روابط عاطفی و زناشویی است. گاتمن در این کتاب به 46 اصل عشق، چهارسوار ویرانگر، پنج دستور‌العمل ایجاد، حفظ و تداوم روابط خوب و انواع پنج‌گانه زوج‌ها پرداخته است و با روش‌های کاربردی‌ به شما نشان می‌دهد چطور روابطی شاد و پایدار داشته باشید و چطور بفهمید رابطه‌ای هیچ‌گاه موفق نخواهد بود.

• کتاب 10 اصل برای زوجدرمانی مؤثر اثر دیگری از جان گاتمن است که آن را با همکاری همسرش جولی گاتمن نوشت. او در این کتاب از پژوهش‌هایی گفته است که نشان می‌دهد چطور زوج‌های درگیر با هم چهار عامل ناکارآمد را تجربه می‌کنند. با به کار گیری اصول ده گانه این کتاب متوجه می‌شویم که یکپارچی زندگیمان افزایش یافته است و می‌توانیم محبت و شفقت بیشتری برای جهان به ارمغان آوریم و به یکدیگر کمک کنیم.

• کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان اثر دیگری از جان گاتمن روان‌شناس‌ آمریکایی است. او این کتاب را نیز با همکاری همسرش جولی گاتمن و براساس آزمایشگاه معروف خود به نام «لابراتور عشق» نوشت.  آن‌ها در این کتاب پاسخی علمی به این سؤال داده‌اند که زنان واقعاً از یک مرد چه می‌خواهند؟ دکتر گاتمن و همسرش با رمزگشایی علمی روحیه و اخلاقیات زن‌ها، به مردها کمک می‌کنند تا زن‌ها را بهتر بشناسند و در نتیجه بتوانند با آگاهی وارد رابطه شوند.

• کتاب زوج درمانی با رویکرد گاتمن اثر دیگری از جان گاتمن و همسرش جولی گاتمن است. نویسنده در این کتاب ضمن به چالش کشیدن برخی اسطوره‌ها و نظریه‌های متداول درباره آناتومی درگیری زن و شوهرها به بررسی علل و فرایند موفقیت و شکست ازدواج‌ها از منظر زوج درمانی با رویکرد گاتمن (GMCT) پرداخته و تصویر روشنی از ساختار و فرایند انجام مداخلات درمانی بر روی زوج‌های آشفته ارائه می‌دهد. 

دربارۀ جان و جولی گاتمن‌: روان‌شناس‌های آمریکایی

هشت قرار عاشقانه

جان گاتمن روان‌شناس آمریکایی و استاد بازنشستهٔ روان‌شناسیِ دانشگاه واشنگتن در 1942 به دنیا آمد. تحقیقات او بر پیش‌بینی طلاق و ثبات رابطه‌های زناشویی از طریق تجزیه و تحلیل روابط متمرکز است. نتیجهٔ تحقیقات او به‌طور قابل‌توجهی بر حوزهٔ مشاورهٔ روابط با هدف تقویت عملکرد روابط تأثیر گذاشته است و رفتارهای مضر در روابط انسانی را کاسته است. کار او همچنین تأثیر زیادی بر توسعهٔ مفاهیم مهم در تحلیل توالی اجتماعی داشته است. جان گاتمن مدرک دکترایش را در رشتۀ روان‌شناسی بالینی در سال 1971 از دانشگاه ویسکانسین دریافت کرد. او مدتی ارزیاب برنامه و طراح تحقیقات دپارتمان آموزش عمومی دانشگاه ویسکانسین بود و در سال 1981 استاد روان‌شناسی دانشگاه ایلینویز شد. بعلاوه او 16 سال استاد روان‌شناسی دانشگاه واشنگتن در سیاتل بود. گاتمن همراه با همسرش، روان‌شناسی جولی شوارتز گاتمن، مؤسسهٔ گاتمن را بنیان نهاد؛ مرکزی که ابزارهای تحقیقاتی را برای تقویت روابط در اختیار زوج‌ها قرار می‌دهد. آن‌ دو همچنین کتاب‌های زیادی در رابطه با عشق و روابط عاشقانه براساس آزمایشات خود در «لابراتوار عشق» منتشر کرده‌اند. در سال 2007 شبکهٔ روان‌درمانی، گاتمن را یکی از 10 درمانگر تأثیرگذار در بیست‌وپنج سال گذشته معرفی کرد. مشارکت‌های او به توسعهٔ مفاهیم کلیدی در تجزیه و تحلیل توالی اجتماعی منجر شد و درک پویایی روابط و تعاملات را غنی‌تر کرد. گاتمن چهار جایزهٔ دانشمند پژوهشی مؤسسه ملی سلامت روان ایالات متحده را دریافت کرده است. در سال 2021 گاتمن مدرک دکترای افتخاری علوم را نیز از دانشگاه ویسکانسین ـ مدیسون دریافت کرد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی